eigen bos kopen / krijgen

moeten we een eigen bushcraft / survival bos krijgen / kopen

ja lijkt mij een geweldig idee
33
59%
ja
3
5%
geen mening
3
5%
nee
11
20%
nee niet doen echt een slecht idee
6
11%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="iedow"]
Gaat weer lekker serieus!
[/quote]Deze draad hoort ook meer in humor. Als in de draad hiervoor al meerdere keren gezegd is dat een eigen bushcraft terrein geen optie is, en er komt dan een nieuwe draad...


Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door tarik »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Deze draad hoort ook meer in humor. Als in de draad hiervoor al meerdere keren gezegd is dat een eigen bushcraft terrein geen optie is, en er komt dan een nieuwe draad...
[/quote]

er waren meerdere mensen positief over het idee, en ik wou het andere topic niet stelen daarom heb ik een nieuwe gemaakt en als jou niet bevalt moet je hier maar geen posting neerzetten


Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door eric »

Ik denk dat dit niet haalbaar is, het idee opzich is wel mooi.

Even denken: Als er 400 mensen sponseren, heb je ook 400 aandeelhouders. 400 mensen die natuurlijk allen ideeen hebben over hoe er met het stuk bos moet worden omgegaan. Je kunt wel een stichting oprichten, maar je zult een heel bestuur moeten oprichten, wie gaat dat doen, wat gaat er gebeuren binnen de stichting, enz. Wat gebeurt er als het misgaat in het bos? Brand of iets dergelijks, wie is dan verantwoordelijk? Natuurlijk de veroorzaaker, maar hoe wordt het verder afgehandeld met de andere 399 aandeelhouders? Dus met andere woorden, 400 mensen, 400 keuzes.
Ik denk dat je tegen te veel problemen aanloopt.

Koop je zelf een stuk grond, ben jij degene die beslist en verantwoordelijk is.
Maar dit is just my 2 cents....


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="tarik"]
er waren meerdere mensen positief over het idee, en ik wou het andere topic niet stelen daarom heb ik een nieuwe gemaakt en als jou niet bevalt moet je hier maar geen posting neerzetten
[/quote]Tja, daar heb je wel een punt. Maar vooral doen wat je niet laten kan, ik kijk gewoon toe en als ik het nodig vind dan geef ik wel commentaar.

Mocht je idee slagen, dan kom ik vast wel een keertje overnachten, zo ben ik dan ook wel weer...

PS. Ik heb de poll nog even bekeken, evenveel mensen vinden het een goed idee als een slecht idee...


Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="eric"]Even denken: Als er 400 mensen sponseren, heb je ook 400 aandeelhouders. 400 mensen die natuurlijk allen ideeen hebben over hoe er met het stuk bos moet worden omgegaan. Je kunt wel een stichting oprichten, maar je zult een heel bestuur moeten oprichten, wie gaat dat doen, wat gaat er gebeuren binnen de stichting, enz. Wat gebeurt er als het misgaat in het bos? Brand of iets dergelijks, wie is dan verantwoordelijk? Natuurlijk de veroorzaaker, maar hoe wordt het verder afgehandeld met de andere 399 aandeelhouders? Dus met andere woorden, 400 mensen, 400 keuzes.
Ik denk dat je tegen te veel problemen aanloopt.
[/quote]Bij de voetbalclub waar ik vaak kom werd een paar jaar terug een kunstgrasveld aangelegd. De redenatie van zowel de leden als het bestuur was simpel. Als we allemaal iets meer contributie gaan betalen, dan kan het bestuur aan een bedrijf de opdracht geven om dat kunstgrasveld aan te leggen.

Zijn de leden van de vereniging dan aandeelhouder in dat kunstgrasveld, natuurlijk niet. Dat kunstgrasveld is en blijft van de voetbal vereniging. Als een lid zijn lidmaatschap opzegt, dan is hij dat geldt gewoonweg kwijt. Dat weet je vooraf als je lid wordt van een vereniging.

Nu was het geval dat wat tuig het nodig vond om een vuur te stoken op het kunstgrasveld. Daar kan het kunstgras niet zo goed tegen, er was een heel gat in gebrand. Dan gaat de vereniging geen geld terug geven aan de leden (er kon immers even niet op het veld gevoetbald worden), maar dan wordt er (door de verzekering) geld vrijgemaakt om het kapotte veld te herstellen.

Op deze manier werken vrijwel alle sportverenigingen en ik denk dat ook een eventuele bushcraft vereniging met eigen bos op die manier zou moeten werken...


Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

@ Tarik

Ik heb even zitten kijken, maar vrijwel alle mensen die positief op een eigen bushcraft bos reageren hebben jouw leeftijd. Zolang je niet een hele forse groep ouderen weet over te halen is jouw plan bij voorbaat al gedoemd te mislukken.

Die ouderen heb je sowieso nodig om iets van een stichting of vereniging op te richten, want enkel minderjarigen kunnen geen stichting/vereniging inschrijven bij de notaris.

Succes met zoeken jongen...


Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door tarik »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
@ Tarik

Ik heb even zitten kijken, maar vrijwel alle mensen die positief op een eigen bushcraft bos reageren hebben jouw leeftijd. Zolang je niet een hele forse groep ouderen weet over te halen is jouw plan bij voorbaat al gedoemd te mislukken.

Die ouderen heb je sowieso nodig om iets van een stichting of vereniging op te richten, want enkel minderjarigen kunnen geen stichting/vereniging inschrijven bij de notaris.

Succes met zoeken jongen...
[/quote]


zo eigenwijs als ik ben, zou ik mogen vragen waar zoon notaris zit ik zou namelijk best eens met hem willen praten als het lukt dan lukt het en lukt het niet dan niet want niet geschoten is altijd mis

met vriendelijke groet tarik


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Een pan's hobby kok »

kost veel zak geld tarik  ;D
Jk zou zeggen spaar eerst je BC spullen bij elkaar goede spullen kosten ook genoeg en geniet van Nederlands eigen dom( bos) voor dat je een eigen bos gaat willen beheren.  #032#


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door tarik »

[quote="Herman"]
kost veel zak geld tarik  ;D
Jk zou zeggen spaar eerst je BC spullen bij elkaar goede spullen kosten ook genoeg en geniet van Nederlands eigen dom( bos) voor dat je een eigen bos gaat willen beheren.  #032#
[/quote]

hoi herman
ik snap wat je bedoelt  ;-)
maar dit gaat er over dat het hele forum gezamelijk een bos koopt niet ik in mijn eentje ( wat ik overigen ook best zou willen  ;D )

met vriendelijke groet tarik


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Een pan's hobby kok »

Ik wil niet bot zijn maar het hele form wilt geen bos kopen omdat dit heel omslachtig is zo als al gezegd is. ;D
Laatst gewijzigd door Een pan's hobby kok op 14 jan 2012, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door tarik »

dan mag er wat mij betreft een slotje op


Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 dec 2011, 22:13
Locatie: Aan de muur.

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Daan »

Tarik, mijn steun heb je. Als je dit serieus wilt doen bied ik mij aan voor hulp. Maar als ik zo de reacties zie denk ik dat de Bushcraft scene in Nederland er nog niet klaar voor is. Toch gezien het groeiende aantal leden en de booming interesse in survival e.d. (zie discovery channel) denk ik dat dat binnenkort wel eens zal kunnen veranderen.

Ik heb zelf net het boek "The last American man" gelezen over Eustace Conway. Hij heeft dit idee uitgevoerd, wel met andere financiering, maar toch. Ik zou zeggen lees het ook.


Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door tarik »

[quote="Daan"]
Tarik, mijn steun heb je. Als je dit serieus wilt doen bied ik mij aan voor hulp. Maar als ik zo de reacties zie denk ik dat de Bushcraft scene in Nederland er nog niet klaar voor is. Toch gezien het groeiende aantal leden en de booming interesse in survival e.d. (zie discovery channel) denk ik dat dat binnenkort wel eens zal kunnen veranderen.

Ik heb zelf net het boek "The last American man" gelezen over Eustace Conway. Hij heeft dit idee uitgevoerd, wel met andere financiering, maar toch. Ik zou zeggen lees het ook.
[/quote]

bedankt voor je steun dat wardeer ik echt maar ik dek dat we meer mensen nodig hebben dan twee maar je weet het nooit  ;-), dat boek ga ik zeker lezen


Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

@ Daan

Ik denk dat de "bushcraft scene" weinig interesse heeft in een eigen terrein. Veel mensen zijn volwassen en gaan liever in een gewoon bos liggen. Een bushcraft terrein is leuk voor kinderen, maar de meeste volwassenen zullen er weinig tot geen gebruik van maken...


Gebruikersavatar
Kars
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jan 2012, 12:57
Locatie: Hattem

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Kars »

Als je er serieus over na zit te denken, dan moet je een vereniging of stichting op richten en mede investeerders zoeken. Bosgronden zijn te vinden op http://bostekoop.nl/bos-kopen/kaart/. Het zou geweldig zijn als er een stukje bos is en ik denk dat er meerdere mensen wel lid zouden willen worden van een vereniging (met contributie), om legaal te mogen bushcraften in een stuk bos.
Denk dus eigenlijk dat je vraag in de poll niet moet zijn of er mensen een bos willen, maar of mensen bereid zijn om een stichting te starten en te investeren(en dat later terug te verdienen door de contributie).

Het idee is leuk, maar zelf heb ik de middelen op het moment ook niet :(


Groeten, 
Kars
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”