eigen bos kopen / krijgen

moeten we een eigen bushcraft / survival bos krijgen / kopen

ja lijkt mij een geweldig idee
33
59%
ja
3
5%
geen mening
3
5%
nee
11
20%
nee niet doen echt een slecht idee
6
11%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Jan

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Jan »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

Logischer is het om eerst een goed plan te beschrijven en dan te gaan kijken wat er mogelijk is...
[/quote]

Ik denk dat jij het andersom moet zien....

je zult eerst een doel moeten hebben, voordat je een plan van aanpak kunt maken.

gr,

Jan


Vrijbuitert

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Jan"]
Ik denk dat jij het andersom moet zien....

je zult eerst een doel moeten hebben, voordat je een plan van aanpak kunt maken.[/quote]Daar kunnen de meningen dus ook over verschillen...


Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 329
Lid geworden op: 13 feb 2011, 17:07

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Skipper »

Je zou ook aan een scouting terrein kunnen denken. Huren, samenwerken, of zelf een groep beginnen. :-)


Only when the last tree has died
and the last river been poisoned
and the last fish been caught
will we realise we cannot eat money

Cree Indian Proverb
Gebruikersavatar
Martins
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 feb 2012, 22:14
Locatie: Diffelen

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Martins »

Ik heb wel een idee,
Zie mijn topic BUSHCRAFT BOS echt even lezen

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Groet,
Martin


Winners are dreamers who won't give up
NoVaX
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2012, 10:59
Locatie: Meerkerk

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door NoVaX »

Beste allen,

Momenteel ben ik bezig met een afstudeer opdracht voor een nieuw op te zetten organisatie.
De producten van deze organisatie houden veel verband met bushcraft, en mijn opdrachtgever is dan ook voornemens om een eigen gebied aan te schaffen.

Nu lijkt het mij interessant om een discussie te hebben met meerdere mensen waarin wordt besproken welke benodigdheden er nodig zijn. Te denken hierbij valt aan:
- faciliteiten
- hoeveelheid ruimte per persoon
- soorten begroeiing

Tevens kan er gekeken worden naar hoe vaan en hoe veel gebruik mensen er van zouden gaan maken.
Uiteraard heeft mijn opdrachtgever ook zelf plannen voor producten die hij in hetzelfde gebied zou willen realiseren.

Ik hoor graag wat jullie reactie is

MVG,

NoVaX


Jan

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Jan »

beste Novax,

op dit forum, net zoals in de echte wereld, stellen we het op prijs als je jezelf eerst even voorstelt.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
Martins
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 feb 2012, 22:14
Locatie: Diffelen

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Martins »

[quote="Jeroen Beekman"]
Heb in duitsland een bos gevonden in Rijnland vlakbij de grens. 27 000 vierkante meter met een minimale afname van 2000 vierkante meter. 70 cent per vierkante meter. 1400 Euro per 2000 vierkante meter.
18 900 euro voor de hele bende.

Prijs verschil van 0.90 cent in Nederland per vierkante meter ongeveer. Misschien een Idee om vlak over de grens te zoeken?

Ik weet verder niet hoe dat zit met nationaliteiten enzo; kwam het toevallig tegen.
[/quote]

Ja, op zich een goed idee. Maar pas op. In Duitsland is grond genoeg te koop maar het is vaak verpacht aan de jacht, en dan staat vaak in de voorwaarden dat de jacht op dat stuk grond verpacht moet blijven.

Groet,
Martin


Winners are dreamers who won't give up
NoVaX
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2012, 10:59
Locatie: Meerkerk

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door NoVaX »

Hey allemaal,

Ja tuurlijk, even voorstellen is wel handig, heb er door de stress van het afstuderen niet aan gedacht.

Mijn naam is Pablo en ik ben 25 en een 4e jaars vrijetijdsmanagementstudent. Voor mijn afstudeeropdracht ben ik een concept aan het ontwikkelen wat in de natuur plaatsvind.
Mijn eerste gedacht was dat zoiets niet bestond in Nederland, een beetje onderzoek op internet doet wonderen en er bleek dan dus ook dat jullie hier al geruime tijd mee bezig zijn. Dus via internet heb ik mij hier in verdiept. Ik heb zelf dan ook geen enkele ervaring met Bushcraft en heb vanwege mijn afstuderen ook geen tijd gehad om hier in deze tijd mee aan de slag te gaan.

Het interesseert mij wel, dat was ook de reden voor mij om deze afstudeeropdracht aan te nemen. Binnen het concept worden de elementen van Bushcraft gebruikt om mensen aan te tonen dat je zonder de basis niets hebt. Om deze mensen zo weer in contact te brengen met hun eigen basis, wat voor hun belangrijk is. Er zit dus ook een soort psychologische insteek achter.

Mijn opdrachtgever wil een non-profit organisatie opstarten waarbij er wel omzet gedraaid wordt door bedrijven trainingen aan te bieden, vervolgens kan er met deze omzet iets worden gedaan aan natuurbeheer en iets voor de maatschappij. Voor mijn opdrachtgever is natuur dan ook een grote hobby, echter ontbreekt het hem ook aan tijd om alles uit te werken. Dus vandaar ook mijn afstudeeropdracht.

MVG

NoVaX


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door obiwanjacobi »

@NoVax: Faciliteiten? Hmm, ik zou zeggen: geen.

Voor een geschikt terein zoek ik meestal naar (grond)water (liefst met vis), beschutting en brandhout (aangenomen dat jagen niet is toegestaan).

Dus een gemiddeld bos is al snel goed.

Daarnaast zie ik ook niet zo zeer producten die nodig zouden zijn. Diensten wellicht (opleidingen noemde je al).

Verder is het belangrijk dat het gebied waar je zit niet uitgeleefd wordt, dus je moet rouleren en niet te veel mensen tegelijk toestaan.


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Gebruikersavatar
Kars
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jan 2012, 12:57
Locatie: Hattem

Re: eigen bos kopen / krijgen

Bericht door Kars »

Hallo,

Een mooi onderzoek, ik ben ook benieuwd naar je ondervindingen en je eindresultaat. Misschien is het handig om hier een apart topic voor aan te maken (nu wordt het een apart topic van het origineel, misschien kunnen de mods dit stukje overzetten?).

Inhoudelijk op je vraag:
- volgens mij moet het bos groot zijn, hoe meer ongerepte natuur hoe beter.
- het bos moet met rust gelaten worden, dus wilde natuur (geen mensen die gaan kappen om dicht begroeien te voorkomen e.d.)
- water zou idd mooi zijn (zie hierboven)
- faciliteiten zijn niet nodig voor bushcrafters, voor eventuele cursussen is een klein gebouwtje (dit is lastig, denk aan stroom en water, mooier nog stroom uit zonne energie en water uit regenwater e.d.) met wc - klein keukentje en een paar stoelen en een paar parkeerplaatsen prettig, maar luxe.

Vooral het laatste is iets wat je goed moet uitzoeken, Persoonlijk denk ik dat er voor bushcrafters geen meerwaarde zit aan een gebouwtje. Voor cursussen zou het handig kunnen zijn.

Succes met je onderzoek!

Groeten,

Kars
Laatst gewijzigd door Kars op 26 mei 2012, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten, 
Kars
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”