geocaching

Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door randoloup »

Dat idee had ik er inderdaad ook achter. Als ik het dalijk een paar keer gedaan heb, dan wil ik er waarschijnlijk ook een paar gaan plaatsen. Moet alleen het "spel" een beetje door hebben.
Dan heb ik nog wel iets voor jou en anderen die bushcrafts en geocaching willen combineren. In juni wil ik de 'Klondike Goldrush' geocaches plaatsen (old school bushcrafts + Soapy periode 1850-1900) die aan western & northern bushcrafts zijn gerelateerd.

Afbeelding

Het is wel in de Vogezen, maar het evenement duurt 10 dagen. Je kunt een aantal dagen komen, alle dagen of nog langer als je slecht bent in oriëntatie. Want het is in een zeer uitgestrekt bosgebied.

Het project was vorig jaar trouwens al gepland, maar toen zat ik bij de verkeerde club van een behoorlijk clote vereniging. Dit jaar in juni hoop ik het wèl te doen.

Soortgelijk maar veel groter: In begin augustus kun je ook mee doen aan het PowWow festival bij Saverne (Lakota Indians/Old bushcrafts/country)

http://www.randoloup.com/nl/?p=2157


Gebruikersavatar
bushcrafters
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2013, 21:59
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door bushcrafters »

Geocaches, ik kan je er zo een aantal noemen die je gelopen moet hebben. En dan heb ik er pas 100 gedaan.......


Maar goed, Geocachen is voor iedereen weg gelegd en zelfs oma kan bij sommige caches met de rollator (en de auto) mee..


Bekijk ook ons nieuwe forum en website!

Bushcrafter.nl

Afbeelding
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik ben nu zo'n 2 jaar bezig met geocaching, is en blijft leuk en omdat ik vaak buiten ben heb ik in die 2 jaar al iets meer als 2000 van die schatten gevongen. prima te combineren met wandelen, hiken, buitenleven en fotografie.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door oud deelnemer 4 »

geocaching .............. steeds meer.... binnen kort 2 miljoen vindplaatsen.
2 Million Geocaches in 1 Minute

en voor mensen die  niet weten wat geocaching eigenlijk is nog een link
What Is Geocaching?


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door randoloup »

Het geocachen en bushcraften kun je bovendien tegelijkertijd doen, tijdens een voettocht of met de mountainbike.

Er bestaat inmiddels alweer een variant op geocachen: Munzee. Maar dat is in feite weinig meer dan een QR code op een kaartje/doosje die je aan de hand van coördinaten en andere aanwijzingen moet vinden. Zo'n Munzee kaartje bevindt zich meestal op een moeilijk toegankelijke plek. Ergens op een steile wand, in een grot of boven in een boom. Voor elke Munzee die je weet te loggen, ontvang je punten.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik jaag niet op munzees, waar ik woon en omstreken zijn die erg on-interessant, aan een paal of zo, wellicht dat ze bij jou in de buurt dan meer moeite doen voor het plaatsen van een muzee wen op een interessante plek.
En combineer ook bushcraften, fotografie en geocachen met elkaar. als ik toch al naar dat bos of die omgeving ga dan pik ik de caches even mee. soms kom ik op plaatsen met geocachen waar ik dan later nog eens terug wil om te bushcraften.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: geocaching

Bericht door J@siu »

...Ik ben door een UPC monteur attent gemaakt op GEOCACHING... ;D
Had er nog niet over gehoord,  en/of gelezen , maar nu is mijn interesse gewekt ..
wie  kan mij advies geven over het hoe en wat over deze leuke sportieve tijdsbesteding  ::)

welk GPS is geschikt voor een starter ...enz enz
alvast dank voor de info ... ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door randoloup »

Het beste is het om in het begin mee te gaan met iemand die al wat ervaring heeft met geocachen, maar noodzakelijk is het niet. Een handhold gps vind je al vanaf 15 euro op marktplaats, om mee te beginnen. 

Vervolgens meld je je aan als lid op de website www.geocaching.com. Daarna laadt je de coördinaten van een (gemakkelijke) traditionele cache in je gps systeem en je kunt aan de gang. Waarschijnlijk ligt de dichtsbijzijnde cache niet ver van je voordeur als je in een Nederlandse stad woont.

Helaas zijn er maar heel weinig mensen die bushcrafts en geocaching goed in elkaar kunnen laten integreren, waarbij het ene het andere aanvult. Maar de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt.


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door Siegurd »

[quote="randoloup"]
Het beste is het om in het begin mee te gaan met iemand die al wat ervaring heeft met geocachen, maar noodzakelijk is het niet. Een handhold gps vind je al vanaf 15 euro op marktplaats, om mee te beginnen. 

Vervolgens meld je je aan als lid op de website www.geocaching.com. Daarna laadt je de coördinaten van een (gemakkelijke) traditionele cache in je gps systeem en je kunt aan de gang. Waarschijnlijk ligt de dichtsbijzijnde cache niet ver van je voordeur als je in een Nederlandse stad woont.

Helaas zijn er maar heel weinig mensen die bushcrafts en geocaching goed in elkaar kunnen laten integreren, waarbij het ene het andere aanvult. Maar de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt.
[/quote]

Wij Geocachen al meer dan 10 jaar en hebben er meer dan 2000 gevonden. We kunnen altijd een keertje afspreken. Er liggen 2 Geocaches van ons in Zwitserland, 10 in Frankrijk en 1 lange fietscache in Nederland.

Ik heb altijd een GPS bij mij ook tijdens Bushcraft reizen. als ik dan ergens in Zweden of Schotland in de buurt ben van een Geocache dan log ik hem!


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door randoloup »

Bushcraften en geocachen tegelijkertijd gaat o.m. prima in de Vogezen:

De eerste Bushcraft gerelateerde geocache is inmiddels in het Donon massief geplaatst:

PASSION BUSHCRAFT
http://www.geocaching.com/geocache/GC4MED0_passion-bushcraft-le-dersou?guid=da88c218-0e61-4614-af3a-7b945b712a84

Er zullen in dit gebied spoedig een aantal Passion Bushcraft caches bijkomen. Voorts wordt er ook gewerkt aan het plaatsen van geocaches op plekken waar je urban survival en prepping in de praktijk kunt oefenen. De hutten zijn onbemand en gratis.

blijf het volgen en registreer je op http://www.bushcrafters.net


Gebruikersavatar
Lydalfa
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 aug 2013, 22:26
Contacteer:

Re: geocaching

Bericht door Lydalfa »

Mijn zus en zwager zijn ook helemaal van het geocachen. Het leuke van wat ik er tot nu toe van meegekregen heb is dat door de puzzels je ook meteen een heleboel leert van de omgeving waarin je, je bevindt. Bijvoorbeeld die oude molen, waar je anders niet langs gaat, maar nu extra leuk is door de puzzel (met informatie) en natuurlijk het pakken van de cach.

De docent in mij vind deze vorm van 'educatie' natuurlijk fantastisch.  ;D Ben groot voorstander zulke cache's ook voor musea e.d. in te zetten.


"Als je erover nadenkt is het werkelijk absurd om vandaag de dag een afbeelding te maken (...) Maar toen leek het zelfs nog meer absurd om het niet te doen" - Willem de Kooning
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”