Gezocht: 'ongezien' struingebied rond Purmerend (50km)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hedde
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2011, 22:26
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Gezocht: 'ongezien' struingebied rond Purmerend (50km)

Bericht door Hedde »

Besten, alles wel? Ik heb een vraag. Samen met een vriend geef ik groepstherapie aan kinderen. We doen dit in de natuur. De vorige groepen hadden als vertrekplaats Amstelveen. Met deze groepen gingen we naar het duingebied bij Wassenaar en naar de omgeving van Putten.

Nu starten we met een groep vanuit Purmerend en we zijn op zoek naar een gebied daar een beetje in de buurt. De belangrijkste eisen zijn een zekere mate van dynamiek en ruigheid (genoeg bossages, afwisseling, verborgen plekjes etc.). Daarnaast gaan we van de gebaande paden af en is het dus niet handig als er teveel boswachters, BOA's of buitenlui rondhangen.

Het gebied hoeft niet heel groot te zijn. In de duinen bij Wassenaar hadden we ook zo ons eigen subgebiedje waar niet veel mensen rondliepen. Een vierkante kilometer is al aardig wat. Als het maar een beetje ruig en afgeschermd is.

Ik zit vooral te denken aan het kustgebied tussen grofweg Callantsoog en Zandvoort. Een eerste verkenning leverde toch wel een ander plaatje op dan de duinen bij Wassenaar. Meer prikkeldraad, minder wildpaadjes. Al met al een hogere organisatie- en controlegraad. Maar goed, ik heb natuurlijk niet het hele gebied verkend en misschien zijn er ook nog wel andere plekken rond Purmerend die aan de eisen voldoen.

Iemand ideeën? Veel kennis van plekken in Noord-Holland? Ik hoor het graag en alvast grote dank!

Groet!

ps. als iemand weet heeft van stukken bos waar we volledig legaal ons ding kunnen doen, hoor ik het ook graag. Dat mag dan ook buiten Noord-Holland zijn.


"I'm stupid, but I know that I am stupid and that almost makes me smart."

mijn bosblog: www.maninbos.blog.com
mijn tekstbureautje: www.heddeopscherp.nl
Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: Gezocht: 'ongezien' struingebied rond Purmerend (50km)

Bericht door Smallie »

Robbenoordbos en Dijkgatbos zijn mogelijkheden. Bij 1 van de twee is er volgens mij ook de mogelijkheid tot kamperen (via staatsbosbeheer, maar geen paalkampeerplaats) De andere kant van de kop van NH is, zoals jezelf al aangeeft, afgeschermd en gecontroleerd. Dit is trouwens ook het geval met de eerder genoemde bossen.
Ik kom elke maand wel een keer in P'end, maar ben niet op de hoogte van de omgeving. De bossen lijken mij aangelegd en worden omringt door snelweg en agrarischepolderlandschappen, niet erg spannend dus.
Mocht je echt de tijd hebben is wadlopen of Texel misschien een optie.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
Hedde
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2011, 22:26
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Gezocht: 'ongezien' struingebied rond Purmerend (50km)

Bericht door Hedde »

Dank je wel Smallie, zeer goede tip. Kom je er regelmatig? Kun je iets zeggen over de 'boswachterdichtheid'?


"I'm stupid, but I know that I am stupid and that almost makes me smart."

mijn bosblog: www.maninbos.blog.com
mijn tekstbureautje: www.heddeopscherp.nl
Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: Gezocht: 'ongezien' struingebied rond Purmerend (50km)

Bericht door Smallie »

Robbenoordbos en Dijkgatbos is lastig 'ongezien' blijven, vuur en overnachten is niet echt aan te raden.
Purmerend ken ik de omgeving niet van, alleen de stad zelf.
Daar nog nooit een boswachter tegen gekomen  ;-)

Niet ongezien en zomers erg druk het Twiske.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat de kop van NH, op een paar stroken duinen na, niet erg interessant is.
In principe kan je bushcraften op 10 vierkante meter, maar een goede wandeling en een beetje beschutting kan geen kwaad en dat is hier amper.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”