paalkampeerplaatsen.

Gebruikersavatar
Jeroen Beekman
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 aug 2010, 19:13
Locatie: Lienden - Gelderland

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door Jeroen Beekman »

Ik denk dat het door de bezuinigingen komt. Lijkt me aan de andere kant ook sterk want wat kost zo'n terreintje nou?

Vind het wel jammer wat in Gelderland is nu helemaal niks. Austerlitz is nu het dichtste bij.


mj1976
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:39

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door mj1976 »

Ja daar ga je uit Gelderland niet even Lastminute op de fiets heen. Baal ik ook van.


oud deelnemer 4

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

vindt het op zich wel mooie initiative compleet met pomp, maar er zou imo toch ook een vuurplaats bij horen


mj1976
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:39

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door mj1976 »

[quote="tilia"]
vindt het op zich wel mooie initiative compleet met pomp, maar er zou imo toch ook een vuurplaats bij horen
[/quote]

Vuurplaatsen zijn bij meerdere paalkampeerplaatsen aanwezig! Officieel niet, maar duidelijk aangelegd (door sb) en in gebruik. Soort gedoogbeleid denk ik.


oud deelnemer 4

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

mooi dat maakt een bivak een stuk aangenamer :D


Gebruikersavatar
xander.marks
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 apr 2011, 10:23
Locatie: Bergen op Zoom

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door xander.marks »

Ff kleine update voor geïnteresseerden: Tot op heden is paalkampeerplaats "Dänenborg" aan de Bergsebaan 30 te Bergen op Zoom nog steeds aanwezig, maar dit is geen SBB-plaats. Het staat dan ook maar op weinig kaarten.


Als nietjes niet nieten, is het dan niét "nietjes" en wel "welletjes"?
Skype: xander.marks
Jonkodan
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2011, 17:34
Locatie: Steenbergen

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door Jonkodan »

Ach joh waar heb je nou die paalkampeer plekken voor nodig. Zijn meestal toch al k*t plekken. Gewoon een lekker goed dicht begroeid plekje zoeken, die redelijk ontoegankelijk is. Kuiltje graven voor je vuurtje zodat je minder licht naar de omgeving heb en gaan (wel oppassen in de droge maanden natuurlijk). Zelf stop ik gewoon 5 euro in een potje elke keer dat ik ga wildkamperen, mocht ik een keer gepakt worden... nou je snap het wel naturlijk  ;D .. Zelf heb ik al door de 300 euro gespaard hiermee, dus dat zeg tog wel wat hehe


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door Trailtraveller »

[quote="xander.marks"]
Ff kleine update voor geïnteresseerden: Tot op heden is paalkampeerplaats "Dänenborg" aan de Bergsebaan 30 te Bergen op Zoom nog steeds aanwezig, maar dit is geen SBB-plaats. Het staat dan ook maar op weinig kaarten.
[/quote]

Deze plaats is opengesteld door de scouting, begreep ik. Vroeger (misschien nog?) woonde de boswachter tegenover de ingang van deze paalkampeerplaats. Dit gebied is mij zeer bekend. Jammer dat er tegenwoordig regelmatig afval wordt gedumpt. (wietplantage spul) langs de wegen door het gebied. Leuk is wel dat ze aanzienlijk veel fietspaden weggehaald hebben. Dit komt de mogelijkheden wel ten goede.
Het gebied is wel populair onder wandelaars en sporters (o.a hardlopers).
Laatst gewijzigd door Trailtraveller op 22 dec 2011, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door huckelberry »

[quote="laro-jan"]
Afbeelding

Zou best handig zijn zo'n eigen paaltje ;D ;D
[/quote]
staat dat je niet mag graven :-( hoe hopen ze dan dat je je hoop neerlegt?


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re:paalkampeerplaatsen.

Bericht door lucien »

[quote="huckelberry"]
staat dat je niet mag graven :-( hoe hopen ze dan dat je je hoop neerlegt?
[/quote]

in een zakje en je moet het dan in het gat gooien in de paal ;-)


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door Calhovin »

Ik heb iets meer dan een jaar bij Staatsbosbeheer een project gedraaid, en wat wel duidelijk is: Staatsbosbeheer is zeer gefragmenteerd. Het zijn allemaal eilandjes die doen waar ze zelf zin in hebben, centrale aansturing is op zijn best karig. Dit kan er toe leiden dat in een gebied met een beheerder met grote interesse of ondernemerschap, er vijf kampeerplaatsen zijn (ga ik zelfs nog even voorbij aan paal-), terwijl in andere, meer geschikte regio's met beheerders die elders op focussen, het helemaal niet aanwezig is.

Ze zijn er wel mee bezig om alles wat meer uniform te krijgen, maar het zal niet voor overmorgen zijn zeg maar.

Waardoor ik weer een leuke cent wist te verdienen als zzp-er, maar dat is een ander verhaal  ;D


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

hoi,

iets verder weg in Duitsland heb je ook zoiets als paalkamperen. Niet erg veel en zeker niet dichtbij maar als je meer wilt weten ... dan even klikkerdeklik hier: http://wild-campen.de/hier-ist-wildcampen-erlaubt/ 


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

paalkamperen in Denemarken (sort of)  'Primitive overnatningssteder & Fri teltning'
is er iemand die van deze plaatsen een gpx bestand heeft of een poi of .loc ??


Fietsertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2013, 16:37

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door Fietsertje »

In deze lijst staan ook de Belgische:

https://sites.google.com/site/paalkampeerders/locaties

De gratis tentplaatsen in Denemarken zijn op dit kaartje te vinden:
http://udinaturen.naturstyrelsen.dk/udinaturen/
het plusje bij "overnatning" aanklikken en dan de derde optie aanvinken


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: paalkampeerplaatsen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Fietsertje
dank je voor die link.. ik hem al eerder gevonden en het is heel wat muis-klikwerk om all plaatsen als gpx bestand in een download file te krijgen vandaar mijn vraag of iemand die misschien al had aangemaakt.
heb inmiddels al zelf alle plaatsen doorgeklikt (ong. 1600) plus plaatsen waar je open vuur mag stoken als gpx file.

166 vrij kampereer plaatsen / paalkameren
ong. 1000 natuurkampeerterreinen  €2.50 per nacht
144 scouting kampeerterreinen (wordt gezegt voor groepen, maar als scout denk ik daar ook wel van gebruik te mogen maken als ik met m'n uniform aan aan kom)
ong 390 plaatsen waar je vuur mag stoken in een bak oid.
en dan nog 75 grilhutten / overdekte vuurplaatsen

voor een wandel / fiets tocht op de primitieve manier kun je dus prima terrecht in Denemarken
Laatst gewijzigd door oud deelnemer 4 op 16 feb 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”