Wildkamperen gevolgen?

Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door remban »

das waar we me eerste keer en gelijk raak haha


Vrijbuitert

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Vrijbuitert »

Kreeg je die boete voor het open vuur of voor het wildkamperen?


Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door remban »

wildkamperen vuur werden we mee gematst


Gebruikersavatar
zeiler
Berichten: 334
Lid geworden op: 13 nov 2012, 10:39

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door zeiler »

het is een beetje dubbel af en toe, langs de mooie kust zijn plekken voor campers om vrij te overnachten op de boulevard, of zo als ik gewoon in me bootje op een mooi plekje waar het me uitkomt, maar ja daar gaan we weer er zijn nu eenmaal meer tenten dus moet de boel aan de spreekwoordelijke banden helaas, maar je verstop je steeds beter en wordt je niet betrapt is het toch kicken het wordt er alleen maar leuker door, zie je aan alles zit een positieve kant. ::)
 


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door yöpyä »

Ik sta wel eens op een paalkampeerplaats
Dat is voor mij legaalwildkamperen


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Gebruikersavatar
Nick M
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 mar 2011, 15:13
Locatie: Haaksbergen

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Nick M »

Door goed te camoufleren kun je een boete voorkomen. En als de boswachter je dan toch vind heb je het spelletje verloren. (misschien kun je er nog met een waarschuwing vanaf komen door hem ervan te overtuigen dat je geen verkeerde bedoelingen hebt en alles netjes achterlaat zoals het hoort). 

“One of my favorite clothing patterns is camouflage. Because when you're in the woods it makes you blend in. But when you're not it does just the opposite. It's like "hey, there's an asshole."” Demetri Martin


DV8
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 nov 2012, 08:31

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door DV8 »

imo zijn de beste plaatsen om wild te camperen, de meest onaantrekkelijke of ontoegankelijke plaatsen. Wat in belgie betreft, indien je niet in orde bent met vergunning om snachts te vissen.  Maak je slaapplaats dan zo ver van water als mogelijk. (er word meer en meer gecontroleerd)
Wat boete's betreft, als je een spel speelt kun je winnen en verliezen, bij verlies, ervoor uitkomen is meestal de goedkoopste oplossing.
En ja ik stook ook graag een open vuurtje maar in gevoelig controle gebied doe ik dit bewust niet of toch enkele kilometers van mijn slaapplaats.
Tot nu toe nog geen boetes gekregen altijd vriendelijk gebleven, soms snachts moeten verdertrekken of door politie naar camping in de buurt gevoerd. Hopelijk blijft dit nog een tijdje zo.


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Calhovin »

Als originele vraagsteller binnen dit onderwerp ben ik blij met alle reacties. Tot op heden leuke ervaringen uit de praktijk kunnen lezen, en een mooi inzicht in hoe men er tegenaan kijkt. En tot mijn grote vreugde geen ECHT negatieve reacties. Ik vind het niet meer dan redelijk dat je een boete krijgt als je iets doet wat niet mag. Dat is, als je redelijk bent binnen het doen-wat-niet-mag. Dus geen woeste vreugdevuren in dor gebied en zo, maar als je met tact en beleid een fik stookt en een nacht slaapt. Wordt je gesnapt door een BOA met kiespijn, dan heb je een bon. Fair enough, en daar kan ik mee leven. En als ik heel eerlijk ben interesseert het me niet eens veel hoe hoog deze is (binnen de genoemde bedragen, dat is). Als ik rond wedstrijdbezoek bij een eredivisiewedstrijd betrapt wordt op wildplassen oid heb ik €800 aan de broek (en zes maanden stadionverbod). Dat vind ik onterecht hoog. Een douw van €90 of €180 omdat ik in een bos lig... ik kan er wel mee leven. En goed om te horen dat er meestal ook nog enige tot redelijk veel coulance is.

Waar ik vooral naar aan het vissen was (no pun intended gezien de ontwikkeling van het topic over nachtvissen etc.), was of mensen erger bestraft werden dan een simpele boete: dus voor het groene laken moeten komen, of minstens zo vervelend maar waarschijnlijk goedkoper: moeten vertrekken midden in de nacht. Beiden lijken uit de voorbeelden niet voor te komen. Positief!

Ik ben ernstig de mening toegedaan dat je de consequenties moet aanvaarden als je iets doet wat formeel niet mag. Ik reed in mijn studententijd regelmatig zwart in het OV, en had er ook geen enkel probleem mee om een boete te betalen als ze me dan betrapten. Mijn mede-betrapten stonden er meestal heel anders in, en ik ben bijna racistisch geworden door zwartrijdende medepassagiers die de controleurs racistische motieven verweten als ze gepakt werden... Maar goed we dwalen af en dit is een hééél gevaarlijk onderwerp op een forum  ;D Dus voordat de vlam in de pan gaat: iedereen dank voor de mening en inkijk in de ervaringen, als ik nog eens zou gaan wildkamperen (doe ik natuurlijk NOOIT, heren meelezende politie, boswachters en OM) dan weet ik ongeveer waar ik me op kan instellen.

Wil ik ten laatste nog een lans breken voor de begripvolheid van de Noord-Franse politie! De wie? Jazeker, de Noord-Franse politie. Ik heb menig weekend doorgebracht in een weiland naast de monding van de Somme in de Noordzee. Ter hoogte van het bijzonder rustieke St.-Valerie-sur-Somme mondt de beroemde rivier middels een serie sluizen uit in de zee, en bij het juiste tij en debiet vormde zich een paar uur per dag een schattig speelgolfje om op te freestyle kayaken. Meestal kropen de moeie-en-enigszins-benevelde kayakers dan nipt uit het zicht van het stadje aan de donkere zijde van de haven in een weiland onder een zeiltje of een tent. Nooit een probleem. Een set Belgische boaters vond een mooie fik wel een goed idee. Deze meenden ze te moeten bouwen op een voetpad langs de vrij sjieke jachthaven, vol in het zicht van een historisch stadje vol toeristen. Niet zo slim, zeker niet omdat ze een fik van een m2 bouwden. Daar komt een enkele klabak op af, die alle kenmerken van een 1920 veldwachter had... ik zweer het je, volgens mij had hij nog zo'n dikwollen uniform. Geweldig. Deze waar-is-Swiebertje-agent benadert de Belgen onder het toeziend oog van de aanwezige Nederlanders die vol voorpret zitten over het peleton ME wat ongetwijfeld over 5 minuten het punt van onze veldwachter komen helpen ondersteunen. Maar... niets van dat alles. De Belgen worden vriendelijk verzocht of het wat minder kan, als ze toch willen wildkamperen, kan dat dan aub een paar honderd meter verder uit het zicht, en ze willen toch vast ook wel dit vreugdevuur doven? Uiteraard beloven de Belgen dit, en de Franse veldwachter taait weer af. Zonder zelfs maar af te wachten of het gebeurt.

Er waren dat weekend geen Nederlanders meer aanwezig die er prat op gingen dat ze in zo'n tolerant landje leefden...  ;D


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”