Wildkamperen gevolgen?

Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door J@siu »

[quote="Basel"]
Klopt nederland is er niet zn fan van dat je wildkampeert, wel een tip ( en die werkt:D ) is om je slaapplek zo laat mogelijk op te zetten, vuurtje stoken en dan wat potjes of pannen erbij te houden, officieel mag je een kookvuur maken dus ben je niet in overtreding. ( zo is het mij verteld door de boswachter+agent) ! echt ideaal als je dit in je achterhoofd houd
[/quote]

ik ga helemaal mee met het verhaal van basel...  ;-)

ook ik "vertoef regelmatig"  al ruim 30 jaar in de Brabantse Bossen .. (en dan in de buurt van Eindhoven)
meestal in de nacht van vrijdag op zaterdag , ben regelmatig "gecontroleerd" en heb tot vandaag
nog nooit een boete opgelegd gekregen ...en indd. is het een feit, en verschil tussen
ordinair fikkie stoken , of met belijd een kookvuurtje aanleggen ..  8-)

ik zit nogtans in het gebied, waar 2 jaar geleden die hele grote Bos-en Heidebrand heeft gewoed ..


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door janvanloon »

het wildkamperen is hier in de nabije buurt gemakkelijker :) enkele (prive) bossen... en een boswachter die je een paar jupilers geeft en braaf belooft dat je het bos niet affikt of rommel achterlaat  ;D ;D

voor de rest denk ik dat het hier in belgie graag de betaalpapiertjes uitgedeeld worden :)
en je het antwoord krijgt van "paalkamping gebruiken he meneer"...


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Tom Bijl
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:20
Locatie: Diemen

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Tom Bijl »

[quote="Kishafah"]
Inderdaad zullen de nachtvissers wakker blijven en zit hun koffie in een termosfles en niet op het vuur.
Maar het is te proberen om een vishengel uit te zetten naast je overnachtingsplaats. Vooral als je niet naast het water zit.
Ik denk dat de boswachter zo dubbel ligt van het lachen, zeker als je het nachtvissen gaat uitleggen, dat hij niet meer aan een bon toe komt...  #028#
[/quote]

Haha, lag me kapot, deze ga ik zeker een keer gebruiken :D


Wishdokta
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 okt 2012, 02:09
Locatie: Amersfoort

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Wishdokta »

Mwaaah ik kampeer al jaren wild hier, echt tientallen nachten op de mooiste plekjes met altijd een vuur en een gewone tent, geen opvallende kleur, maar toch.. redelijk beschut, naast mijn kampje staat mijn fiets met reflectie op de banden en fietstassen, nooit problemen mee gehad.. *klopt af* zou ik gewoon veel geluk hebben?  ::)


:))
Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Terra »

Natuurbeheerders zetten steeds meer in op beleving.
Voorbeeld hiervan is de nieuwe campange 'Oerrr' van Natuurmonumenten.

Een van de oerkwaliteiten is het donker beleven en vuur maken in de natuur.
Ik heb al wat lijntjes uitstaan om hierover met Natuurbeheerders door te praten.

uiteindelijk is de klant koning..


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door huckelberry »

[quote="Ajira"]
Hoe zit het dan met nachtvissers ? Die "kamperen" zo vaak langs het water, en ik heb nog nooit gehoord dat een boswachter nachtvissers heeft beboet. Kan ik daaruit opmaken dat je gewoon altijd moet zorgen dat je een hengel (al dan niet met haak) uitgegooid hebt, en je zit "Safe" ?
[/quote]
omdat ik het niet zie zitten dat ik een boete krijg.
en omdat ik eigenlijk toch het liefste bij het water kampeer en ik ook nog eens heel graag vis die ik dit ook 9 van de 10 x zo.
ipv een dure beetjeverklikker doet een veel goedkoper en ook nog lichter en kleiner paling belletje http://www.google.nl/imgres?q=beetmelder+paling&um=1&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source%3F%7D&rlz=1I7SKPB_nl&biw=1187&bih=715&tbm=isch&tbnid=a5t4b4B2e3Lp8M:&imgrefurl=http://www.abc-sportvissen.be/Paginas%2520vissen%2520op/Paling/Paling-technieken1.htm&docid=cLojxelYtiQNAM&imgurl=http://www.abc-sportvissen.be/images/images%252520vissen%252520op/paling%252520bel.jpg&w=222&h=270&ei=T4WJUK3tAqXI0AXgoYGwBA&zoom=1&iact=hc&vpx=725&vpy=137&dur=127&hovh=216&hovw=177&tx=80&ty=98&sig=112769697415341737235&page=1&tbnh=131&tbnw=107&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:0,i:75 het ook prima.
als hengeltje een telescoopje pakken neemt ook niet veel plaats in.
vuurtje erbij vind ik ook wel leuk hoor en als je dan wat vangt meteen op het grilrooster #013#


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door janvanloon »

ik weet niet hoe het in Nederland is... maar om te vissen moet je ook weer een vergunning hebben hier in belgie  ;D
ik had er vroeger 1. het nacht vissen en slapen was geen probleem. het vuurtje fikken meestal wel  #025# maar dat zal echt van plek tot plek afhangen...
Maar zie het wel zitten om als je tijdens het wild kamperen betrapt word... de uitleg te gebruiken... ik wou nacht vissen.... midden in een bos...  #011# kan ik toch niets aan doen dat hier geen vijver is #011#... eers beschuldig je me van windkamperen en nu ook nog dat er geen water is... DAT IS NIET EERLIJK.... jij ben groot en ik ben... ahnee da was iets anders...  #025#


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
arjuna

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door arjuna »

Aan wild kamperen zijn geen gevolgen
Even het topic zin wat veranderd
En ga daar dan vanuit als er iemand het bos in gaat waar je niet gewenst bent volgens de wetgeving.
er is ook een spreekwoord ,wie goed doet goed ontmoet
En vraag je af ,hoe wil ik de boa tegemoed komen ,als mens of als boa.
Het staat in de bijbel,waar twee spreken ben ik er ook,en jezus liep met zijn slaapkit in het rond
En sliep waar hij wilde(lastig tijd beeld de wereld is wel wat veranderd ,maar het gegeven telt)

En ik heb ook het vermoeden dat de boswachters ,gezien hun functie,graag in het bos zijn
dus ook wel eens in het verleden als jonge jongens/meisjes wel eens in het bos hebben geslapen en een vuurtje hebben gemaakt

Maar ik ruil mijn idee graag in voor een betere onderbouwde stelling.

Koen


oud deelnemer 4

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="arjuna"]
Aan wild kamperen zijn geen gevolgen

[/quote]
volgens mij heeft alles een gevolg, zelfs ademhalen dus geloof er niks van dat wildkamperen geen gevolgen heeft ^-^


Gebruikersavatar
willieman
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 nov 2012, 15:02
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door willieman »

Vergeet even niet dat nachtvissen in regio,s aan allerlei regels zijn gebonden.
Bij mijn in de gemeente Geertruidenberg mag je alleen op de veste nachtvissen met een speciale vergunning en met een max van 35 man. daarnaast Mag er op geen enkel ander verenigingswater nachtvissen. wordt men daar betrapt dan krijgt men standaard een bekeuring voor nachtvissen buiten het seizoen, geen visvergunning (op het moment van betrappen is je vergunning op dat moment ongeldig) daarnaast zijn er ook die graag met drie hengels vissen en die krijgen ze ook.

Ik vermeld wel dat federatief ingebrachte wateren in de maanden Juni, Juli en Augustus met vispas icm een verenigings verguning mag worden genachtvist met een max van 2 hengels. vis je met 1 hengel dan is een vispas voldoende.


arjuna

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door arjuna »

Als je niet gaat ademhalen zal je nooit weten hoe het is om het wel tedoen
deze keus heeft een baby ;-)
hoe kan je dan oordelen over hoe het is om wildkamperen  zonder gevolgen te zien  ???
lees dit heel ruim ,en laat je geest er op rusten
en hoe kan je weten hoe nachtvissen is als je nooit hebt genachtvist ,ik weet dat jij bijde 3 dingen hebt gedaan
en wat heeft je wel niet gebracht,een ruime geest.
vooral de eerste optie :-)

koen


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door jaspertimm »

Wie is er echt wel eens gepakt voor slapen in het bos met vuur?
en moest daar voor een flinke boete betalen?


Ik ben nooit gepakt en heb denk ik nu 60 nachten zeker heerlijk geslapen met vuur in het bos... Ik houd van paalcampings maar toch.... ALs ik echt helemaal 'illegaal' gepakt word in het wild en 180 euro moet betalen (ik dacht dat het wildkamperen + vuurstoken = 180 boeten) dan kost dat 180/60=3 euro!

Zoek jij maar eens een goedkopere camping  :P
ohw en ook een veel leukere!


En ik ben heel benieuwd naar het gesprek met de boswachter. Ik zou hem graag uitleggen namelijk hoe ik dat doe, waarom, wat ik al voor 'goeds' doe voor natuur (opruimen van anders mans zooi). En je zo min mogelijk sporen achter laat door...... Als hij dan nog een bekeuring uitschrijft is het gewoon een pannekoek zonder N!


Vrijbuitert

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door Vrijbuitert »

Ik ben een keer met nog Thijmen en Peter Groen een keer ben staande gehouden in het bos. Zelfs de toezichthouder/boswachter had geen idee hoeveel zo'n boete kost.

We lagen toen in een perceel wat redelijk dicht was (hoewel het door Defensie gebruik wel wat opener was was geworden). De boswachter was een aantal keren om het perceel heen gereden, maar had ons niet gezien en ook de rook van het vuur niet geroken.

Om het wild niet te verstoren was hij toen niet het terrein in gekomen om ons te zoeken, aangezien hij het wild dan meer zou verstoren dan als wij er zouden blijven zitten.

Onderweg naar de auto hield hij ons staande. We hebben toen alleen een waarschuwing gehad, maar ook gelijk zijn telefoonnummer voor als we nog eens wilden gaan. Een beetje uitleg over wat we toen hebben gedaan heeft kennelijk voldoende opgeleverd om ons die mogelijkheid te geven...


Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door remban »

1 keer gepakt boete 70 gehad met vuur maar mocht wel blijven tot de ochtend !


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Wildkamperen gevolgen?

Bericht door HJ »

[quote="remban"]
1 keer gepakt boete 70 gehad met vuur maar mocht wel blijven tot de ochtend !
[/quote]

;D dan is het geen boete maar contributie

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”