Biesbosch?

Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: Biesbosch?

Bericht door Teacher »

Ik gebruik een dikke stok die ik spie snij of hak, ik doe men ding en markeer de plek dan met die stok. Improviseren bespaart weer in gewicht.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Biesbosch?

Bericht door Calhovin »

Beide paalkampeerplekken zijn er nog, beiden zonder paal  ;D Paardekop/Jonge Deen erg overgroeid, de vorige keer kon ik op een plek of zes bij het water komen, nu bij twee. Al het sprokkelhout is reeds weggebrand. Plek oogte verder wel schoon.

Bevert is keurig netjes, alleen vind ik het veel minder. Dom grasveldje in de volle zon, nergens schaduw en lastig bij het water komen. Knollenveld! En wederom geen sprokkelhout meer. Wel een handgesneden lepel en spatel naast de vuurplaats en een rek om je billy cans aan te hangen :-) Viel me op terugweg op dat er een schitterend grasveld strak geschoren ligt binnen in het ehm eiland Rietplaat. Perfect om te kamperen, verscholen achter het riet. Open vuur is mogelijk op een aanwezige vuurplaats maar trekt wel de aandacht natuurlijk. Het zal ongetwijfeld niet mogen hoor, maar ik lunchte er en het viel me op dat het gewoon helemaal perfect was, je kunt er 50 slapers kwijt. Enig nadeel: 'binnenmeertje', het eiland is zeg maar een atol. Zullen dus best wat muggen zitten ;-)

Zal later een wat uitgebreider verslag doen met wat foto's ook. Er is een vrij groot gedeelte afgesloten ter nestbescherming, maar niet echt iets wat op mijn primaire route lag. Ben mijn kaart kwijt dus kan ff geen gebieden noemen uit het hoofd. Kaart is wel uit de boot gekomen, dus waar die is?!?!?

Zoals gezegd, zal later wat coherenter en uitgebreider berichten. Maar geen S&R nodig, en beide plekken kampeerbaar.


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: Biesbosch?

Bericht door willem zuyderduyn »

De Rietplaat was voorheen een bekende en veel bezochte overnachtingsplaats. Het strandje is destijds zelfs speciaal voor toeristen gemaakt. De vijver in het midden is een restant van de geul voor de drinkwaterleiding die onder het eiland doorloopt.
Helaas is overnachten op de Rietplaat verboden en omdat ze bij het zeer intensieve patrouilleren rondom de Noorderplaat (vanwege het zeearendnest) hier altijd langs komen, is het een hele geschikte plek om snel een boete te scoren.

Nu we het toch over boetes en over het zeearendnest hebben: als je echt een leuke boete wilt scoren moet je daar even rond gaan lopen. Er wordt zeer streng en zeer intensief gecontroleerd en ik heb me laten vertellen dat volgens een speciale afspraak met de officier van justitie de boetes voor het betreden van het afgesloten deel van de Noorderplaat verdrievoudigd zijn.

Kortom, als je slim bent kun je beter niet in deze hoek van de Brabantse Biesbosch overnachten.


Klaas Jan
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:23
Locatie: Omgeving Gouda

Re: Biesbosch?

Bericht door Klaas Jan »

Afgelopen vrijdag en zaterdag met zn tweeën de Biesbosch ingegaan. Kano gehuurd bij de Spieringsluis.
Eerst langs de Rietplaat gepeddeld, waar een stuk of 10 jachten aangemeerd lagen. Drukke boel dus, maar verder een mooi eiland. Daarvandaan verder gepeddeld, en in de schemering nog een bever gezien.
Overnacht bij de Bevert, mooi veldje en een rustige hoek van de Biesbosch. Afgezien van wat in camouflage gehulde figuren met zodiaks die een paar honderd meter verderop hun kampementje hadden. Verder geen last van gehad overigens.

Zaterdags lekker veel gepeddeld, genoten van de natuur, het mooie weer en de toenemende drukte. Eigenlijk te druk, zelfs op de kleinere kreekjes. Dus zijn we teruggegaan naar de Spieringsluis om daar nog even te genieten van een koud biertje om dit korte weekendje af te sluiten. Zeker voor herhaling vatbaar.


{Integrity is being good, even if no one is watching.}

{The reward for conformity is that everyone likes you, except yourself}
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”