Bushcraft locaties

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basjkr
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 aug 2012, 23:31

Bushcraft locaties

Bericht door Basjkr »

Hè allemaal,

Ik woon in Zwijndrecht (tussen Rotterdam en Dordrecht) en wil heel graag naar een goede locatie kunnen gaan om mijn bushcraft skills te vergroten.
Het liefste natuurlijk een plek waar je ook een vuurtje kan maken.

Heeft iemand enig idee waar ik z'n plek kan vinden in de buurt?
Ik weet dat oom agent niet altijd even blij is, maar wil wel heel graag leren.

Bij voorbaat heel erg bedankt!


Vrijbuitert

Re: Bushcraft locaties

Bericht door Vrijbuitert »

Ik kom niet uit jouw omgeving en weet ook niet hoe of je woont. Maar veel overlevingstechnieken zijn gewoon in de achtertuin te oefenen.

Maar als ik op Google Maps kijk zie ik langs de Oude Maas nog wel wat stukjes bos waar het (denk ik) prima toeven is. Een andere geschikte locatie lijken de bosjes bij de kruising van de spoorlijn en de Develweg (de bosjes ten zuid oosten van die kruising).

Bossen hoeven niet groot te zijn, belangrijker is het dat er geen of weinig paden doorheen lopen...


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bushcraft locaties

Bericht door Calhovin »

Als huidig Dordtenaar met 85% van mijn leven Rotterdam als roots kan ik je zeggen dat je de slechtste spot hebt uitgezocht om woest de rimboe in te gaan die je maar kunt denken  ;-) Er zit niet veel op een afstand van een €25 euro tank benzine waar je je in iets waant wat veel wilder is dan een park. Zelfs de Biesbosch, toch een Nationaal Park van formaat, is met rigoureuze Nederlandse adequaatheid georganiseerd, geregisseerd en tot pseudo-park verworden. Oerbos ga je dus niet vinden.

Maar

zoals mijn voorganger terecht al zei, de buitenwereld begint al in je achtertuin. Je kunt het zo wild maken als je zelf wil. Er is geen ondoordringbaar woud in de omgeving, maar wel een paar exotische paalkampeercampings, sommige zelfs alleen over water bereikbaar. Toegegeven, ze zijn zo goed bezocht dat je alleen op een regenachtige dinsdagavond zeker weet dat je er alleen gaat zijn, maar toch. Klein beginnen.

Veel bushcraft speelt zich af in naaldbos. Als we de kerstbomen ff wegfilteren geef ik het je te doen om een naaldboom te vinden op loopafstand van Zwijndrecht, zonder dat je een snelweg of spoorlijn ziet van onder zijn takken. Er zijn plekken zat waar je je ding kan doen, maar in de regio zul je altijd herinnnerd worden aan het feit dat je in één van de dichtstbevolkste stukjes aarde zit ever. Op Paardekop in de Biesbosch zit je behoorlijk afgelegen, maar er varen schepen voorbij, en aan de horizon zit de A16 brug en HSS lijn... De hele Biesbosch oogt als een ondoordringbaar complex van modder, kreken, en getijden die het een moeras van woesternij maken, maar de werkelijkheid is minder spannend: de vaarwegen worden per motorzaag opengehouden, we baggeren het moeras naar onze maatstaven, de flexibele getijdezone past perfect binnen de tekeningen van de kaart. Wildernis in Zuid-Holland? Ehm... Nee.

Zoals ik het zie heb je drie opties: je gaat of lekker je ding doen in een omgeving die duidelijk flinterdun is qua wildernis, je gaat je richten op urban survival, of je gaat reizen...


Gebruikersavatar
Basjkr
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 aug 2012, 23:31

Re: Bushcraft locaties

Bericht door Basjkr »

Dank voor de reacties, ga denk ik maar eens hard op zoek naar wat bij mij past!
Het reizen lijkt me helemaal geweldig en ga dit ook zeker overwegen!


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: Bushcraft locaties

Bericht door yöpyä »

Al eens de NTKC gegoogeld
Alle terreinen liggen op fietsafstand van elkaar


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”