paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Plaats reactie
Dave
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2011, 15:41

paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door Dave »

Hallo allen,

Binnenkort wil ik met wat vrienden richting de ardennen. We willen in de omgeving van Spa wat gaan hiken en overnachten, omdat we in Spa ook nog naar het circuit willen. Zijn er daar paalcampings/bivakzones in de buurt? Zo ja, waar ongeveer ( misschien een overzicht).

Groet


''the more you sweat in training the less you bleed in battle''!

''base of good survival is keeping the morale up''!
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door oud deelnemer 4 »

Wildkamperen in Belgie mag niet... maarja dat wisten we al!
ik ga meestal op zoek naar een dorpscafe of de pastoor of zo en vraag gewoon na waar ik voor een nachtje zou kunnen blijven. hier krijg ik dan meestal wel een doorverwijzing naar een boer die het waarschijnlijk wel zal toestaan op zijn grond.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door janvanloon »

idd, wildkamperen mag niet...
Maar vragen of je ergens mag blijven slapen ( op een boer zijn grond ofzo ) is wel een hoop vertrouwen stellen in iemand die je niet kent...
Bij mij persoonlijk staan dan de nekharen al omhoog.
even zoeken of er ergens campings zijn aangezien je met meerdere bent...
alleen kun je wel zoeken naar een wild uit het oog plekje om te maffen  ;-)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door TTS »

[quote="janvanloon"]
een hoop vertrouwen stellen in iemand die je niet kent...[/quote]

Toch zul je eerst vertrouwen in die iemand moeten stellen, voordat je hem kunt kennen.

Je weet namelijk altijd pas achteraf of je die iemand vertrouwen kon (als inmiddels is gebleken dat alles goed ging), nooit vooraf!!

Het start dus bij jou, die eerst vertrouwen schenkt aan,.... die ander.  Niet andersom.


Gebruikersavatar
Hazelaar Bert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:35
Locatie: Erembodegem

Re: paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door Hazelaar Bert »

Paalkamperen bestaat in Vlaanderen, er zijn er drie, dit jaar komt er een vierde.
Let wel in Vlaanderen, in het andere landsdeel zijn ze nogal weigerachtig als het gaat om deze materie. Waarschijnlijk omdat ze een uitgestrekter gebied hebben en dus moeilijker kunnen controleren.

Nu als je met meerderen bent lijken me de gegeven opties van hierboven wel aangewezen.
Camping of inderdaad een boer zoeken waar je kan blijven.
Zeker in deze tijd van het jaar zijn er wel boeren die hier minder tegen hebben.
De dieren staan op stal en de akkers zijn nog niet beplant.

Nu wat betreft de boeren, wij hebben dit al meermaals gedaan, laat me zeggen de laatste twaalf jaar, elk jaar. Dit in het kader van jeugdbeweging.
Ik heb nog nooit iets raars meegemaakt in die tijd. Soms eens een hond van de boer die 's ochtends komt blaffen, maar voorts enkel goeie ervaringen.
Laatst kregen we zelfs gebakken eitjes met spek van de boerin. Altijd mooi meegenomen.

Omgeving Spa...
Spa is een stad, en daar zijn de mensen al wat wantrouwiger aan het worden. Nu als ik lees wil je naar het circuit van Francorchamps. Dan is het misschien een goed idee om naar Malmedy te gaan.
Ligt de andere kant van francorchamps.
Dit is rustiger, mooier en hier zijn veel boeren die in de zomer een wei verhuren aan scouting groepen. deze zijn dus bekender met het fenomeen kamperen.
Ik zou eens naar daar kijken.... en nog een mooie bijkomstigheid, je zit dichter bij de Hoge Venen, natuurreservaat...

Groet,

Bert


...schop ze een geweten...
Dave
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2011, 15:41

Re: paalcamping/bivakzone in ardennen. Omgeving Spa

Bericht door Dave »

Hey bedankt voor de info! Vroeger dacht ik altijd dat het zo makkelijk was. Gewoon met je tentje naar de ardennen en verder geen problemen. We gaan met mogelijk 3 man in totaal. Malmedy zal ik zeker even naar kijken.klinkt goed. Moet je bij zo'n boer meestal  betalen of kan dit vaak gratis?


''the more you sweat in training the less you bleed in battle''!

''base of good survival is keeping the morale up''!
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”