Een eigen plekkie...

Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

Hoi mensen,

Een maatje en ik lopen al een tijdje met het idee rond om zelf een stukje bos te kopen.

De afgelopen keren was het druk op de paal campings of komen er later nog mensen bij.
Ben op zich niet mensen schuw maar de rust is dan ver te zoeken.

Goed in de basis mag je niet in een bos slapen zonder toestemming al is het je eigen bos...

Maar oké het valt altijd te vragen lijkt me… zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Wil er namelijk wel legaal kunnen slapen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door Calhovin »

Ik zit toevallig in dat proces, ik heb een klein stukje gekocht boven Baarle-Nassau, precies om de redenen die je noemt. Ik heb de apv en diverse andere officiele docs van de gemeente er op nageslagen om te kijken wat mag. Ik mag drie dagen op eiegn land kamperen, en hoewel er geen stookvergunningen worden afgegeven, is vuur voor de bereiding van eten en vuurkorven wel toegestaan. Maar dit alles verschilt per gemeente.

Ik zit ook vrij veilig, in een hoekje ingesloten tussen weiland en een zandweg met daarna weer weiland/akkerland. Formeel heb ik agrarische grond met waarden. Waar de waarden het bos is. Als je midden in een uitgestrekt woud zit, is het mogelijk anders. Het zorgt er bij mij ook voor dat ik geen passanten heb, op een boer die zijn koeien komt tellen na. Een zeer bewuste keuze  ;D

Ik verwacht ongeveer vandaag de voorlopige koopakte te ontvangen, ik heb maar een klein postzegeltje maar dat leek me niet onverstandig. Ik heb gekozen voor makkelijk aanrijbaar van mijn woonplaats, en een lage investering om te kijken hoe het bevalt en of ik niet alsnog op de een of andere wijze met de authoriteiten in de problemen kom. Dan heb ik liever een stukje van een paar duizend euro, dan vele hectaren...

Succes en ik ben benieuwd hoe het loopt


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door jenniskens »

Je moet inderdaad altijd naar de plaatselijke APV kijken wat kan en mag.
Landelijke regels zijn een leidraad maar de APV is bepalend.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door Roel »

We moesten klein beginnen, namelijk met een kale akker, maar nu begint de hectare bos en veld een beetje model te krijgen. Gewoon een paar jaar geduld en we zitten in het bos...  ;D
En ik denk niet dat er iemand is die me gaat verbieden om er te slapen. Wie zou dan weten dat ik achter in m'n eigen tuin lig..?
Afbeelding


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

@Calhovin wat grappig zit ook te kijken in die omgeving
wie weet worden we ooit nog eens buren :)

Ik heb de apv ook zitten lezen maar lees niets terug dat het
voor 3 dagen toegestaan is te verblijven op je eigen plek.

Zelf heb ik hier zitten lezen :
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Baarle-Nassau/106153/106153_1.html
Afdeling 5. Kamperen buiten kampeerterreinen


Artikel 4:17 Begripsbepaling

In deze afdeling wordt onder kampeermiddel verstaan: Een onderkomen of voertuig waarvoor geen bouwvergunning in de zin van artikel 40 van de Woningwet is vereist, dat bestemd of opgericht is dan wel gebruikt wordt of kan worden gebruikt voor recreatief nachtverblijf.


Artikel 4:18 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen

1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede bestemd.


2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de rechthebbende op een terrein.


3. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod als bedoeld in het eerste lid.


4. Onverminderd het bepaalde in artikel 1:8 kan de ontheffing worden geweigerd in het belang van:


a. de bescherming van natuur en landschap;


b. de bescherming van een stadsgezicht.



Artikel 4:19 Aanwijzing kampeerplaatsen

1. Het college kan plaatsen aanwijzen waarop het verbod van artikel 4:18, eerste lid niet geldt.


2. Het college kan daarbij nadere regels stellen in het belang van de gronden, genoemd in artikel 4:18, vierde lid.
Met een beetje positieve instelling kun je in punt 2 lezen dat het wel mag
maar echt duidelijk is het niet.

We hebben overigens geen groot stuk op het oog hoor zolang er bomen zijn voor de hangmat
van mijn maatje en een plekkie voor mij om mijn tarp te kunnen spannen ben ik al blij :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door obiwanjacobi »

Ik heb ook een stukje bos tussen Venlo en Roermond. Ik heb niks uitgezocht (wat wel/niet mag etc) en doe maar gewoon.

Ik heb het nu een jaar of 3 alweer en voor zover ik kan zien is mijn hutje nog niet ontdekt. Langer dan een weekendje verblijf ik er niet. Grotere vuren dan een kookvuur (in schaal/korf) stook ik nooit.

Ik heb er nog nooit een boswachter gezien... ;D


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

@obiwanjacobi hahaha dat kan ook maar goed
heb liever wat zekerheid. Wanneer je een boa
tegen komt hang je dan komt hij zeker later nog
eens terug.

(kan wel plan B. zijn :) )


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door Calhovin »

Ik interpreteer dat punt 2 dus inderdaad als 'het mag'. Ik zit buiten een kampeerterrein, gebruik het zelf, en ben rechthebbende. Die drie dagen ben ik ook ergens tegengekomen. Tegen de tijd dat ik ga, zorg ik wel dat ik een print bij me heb  :-) En dan kunnen we de discussie aangaan. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er iemand komt maar we gaan het merken. Wat ik zei, daarom opteer ik voor een anonieme postzegel.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

Ah oke zit wat in zal me benieuwen of ik van de gemeente
nog een reactie krijg :)

Succes man mocht je inneens een paar meter verder een
hangmat en tarp zien hehehe...


Afbeelding
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

Calhovin, hoe zie je punt 1 dan ?

1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede bestemd.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door Calhovin »

Dat je niet mag wildkamperen. MAAR. Punt 2 geeft duidelijk aan dat punt 1 niet geldt voor eigen gebruik vd rechthebbende.

Eerlijk gezegd denk ik dat het primair bedoeld is om geen misverstanden te hebben als een overijverig agent met een ochtendhumeur die kids die een zomernacht in de achtertuin slapen een prent meent te gaan geven, maar goed.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

Ah oke just checking :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door Calhovin »

Dat gezegd hebbende, er staat in dezelfde apv dat het verboden is om met krijt op de openbare weg markeringen aan te brengen. Dus onze bromsnor kan die kids na het buitenslapen wel bekeuren als ze gaan stoepkrijten...

The proof of the pudding is in the eating. Ik kruip dus binnenkort mijn bosje in, en zie wel of er heli's rond gaan zoemen  ;-)


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door ger010 »

Yep we gaan het mee maken!


Afbeelding
oud deelnemer 4

Re: Een eigen plekkie...

Bericht door oud deelnemer 4 »

heeft zon boa geen huiszoekings bevel oid nodig voor hij je grond mag betreden  ^-^


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”