test staatsbosbeheer wildkamperen.

Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: test staatsbosbeheer wildkamperen.

Bericht door Rolf »

Charmant idee. Waarom er een examen bij zou moeten weet ik niet. Tent opzetten en overleven op een zak chips en een sixpack kan toch ook? Dat kan iedereen... Of moet je om buiten te slapen in staat zijn een rookloos en compact vuur te maken en een DD tarp tot een tentje kunnen origamiën?

Volgens mij zou je maar 1 examenvraag kunnen stellen: als ik in het bos kom laat ik a) een puinzooi b) niets achter bij vertrek. Omcirkel het juiste antwoord.

Staatsbosbeheer en andere natuurbeheerders zouden wel de hoofdprijs aan leges moeten vragen voor je vergunning. De prijs voor controle zou namelijk meegerekend moeten worden. Het is niet dat die mannen en vrouwen nu de hele dag zitten te duimendraaien. Er is al te weinig tijd voor controle, motorcrossers, mensen-die-hun-hond-los-willen-laten-maar-hem-niet-onder-commando-hebben, wietkwekers en drugslabdumpers (ik noem er maar een paar) hebben bijna vrij spel.

Kijken of jij je keutel wel hebt begraven, geen levend hout hebt gehakt en geen bosbrandgevaar hebt opgeleverd heeft geen prioriteit. Het is makkelijker en hanteerbaarder om die enkele wildkampeerder af en toe eens bij toeval aan te spreken of beboeten.

Lijkt mij...

Edit: 'charmant idee' is niet sceptisch bedoeld. Ik vind het idee van de wildkampeer-app echt leuk. Ik denk alleen dat de prioriteiten van de overbelaste 'groene BOA' elders liggen, zowel bij uitvoerend personeel als bij de beleidsmaker.
Laatst gewijzigd door Rolf op 02 jan 2015, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
bj0rn
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 nov 2013, 12:08
Contacteer:

Re: test staatsbosbeheer wildkamperen.

Bericht door bj0rn »

examen van dat je geen zooi achterlaat , geen hout hakt en dergelijke.....
dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn maar voor andere mischien niet  ???
als het aantal gebruikers beperkt blijft dan kan een boswachter of 2 per bos genoeg zijn


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: test staatsbosbeheer wildkamperen.

Bericht door CommonZense »

@Dolf: +1

Beter het aantal kampeerpalen uitbreiden...
En dan het liefst niet langs een luide snelweg  ;D.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: test staatsbosbeheer wildkamperen.

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="CommonZense"]
Beter het aantal kampeerpalen uitbreiden...
En dan het liefst niet langs een luide snelweg  ;D.
[/quote]

+1


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”