De gebruikte materialen komen bij verschillende webshops vandaan waaronder dus ook extremtextil, als iemand specifiek iets wil weten, laat het weten. Ik zal wat uitleg bij de foto's geven.
Ik ben begonnen met de ophanging van webbing waar ik aan elke kant een lus heb genaaid. Daarna heb ik aan 1 kant een lus gemaakt van 4mm dyneema. De lus gebruik ik ook om de webbing mee opgerold te houden:

De hangmat heb ik gemaakt van stof die eigenlijk voor tafelkleden wordt gebruikt. Deze hangmat is nog iets langer dan een 11" hangmat.

Vervolgens heb ik met een naaimachine aan beide kanten de stof zo genaaid dat er een whoopie sling door heen kan met aan de whoopie een extra vaste lus (zie foto). Ik haal de whoopie sling er doorheen en ook vervolgens door de vaste lus zodat de stof word strak getrokken. Ik heb er ook een ridgeline aan toegevoegd, dat is de dunnere dyneema lijn die je ziet.

Om de whoopie slings te maken gebruik ik hier 4mm dyneema en een stukje gereedschap:

Bij het maken van de whoopie sling heb ik aan de instelbare kant van de whoopie een "dutch hook" in de lus meegenomen, daar hang ik de hangmat mee aan de lus die aan de webbing zit:

bij het ophangen haal ik het eind met de dyneema loop om de boom en door de lus zodat ik dat kan gebruiken om de hangmat aan te hangen. Je hebt dus geen karabiner of losse toggle nodig. De dutch hook haakt in op de dyneema lus:

Dit is hem geworden:

Ik heb ook nog is een bugnet gemaakt maar die is inmiddels naar een forumlid. Dat was een bugnet zoals TTTM ze maakt, ik heb er helaas geen foto's van...
ik hoop dat het een beetje overkomt zo op de foto's, anders zie ik de vragen wel