Nieuwste grote project

Eigengemaakte projecten, zelf je tent maken of vlecht je manden? Alles wat niet onder de rest valt kan hier besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Nieuwste grote project

Bericht door Sander2000 »

Afbeelding
Hoi allemaal,

Laatste tijd ben ik bezig geweest met een grote duffel voor op vakantie en bushcrafttrips met het vliegtuig.
Had het idee al langer, sinds vorige zomervakantie al. Ik gebruikte altijd mn trekkingrugzak voor alles. Maar voor normale vakantie, als er vooral kleren in zitten, was hij niet handig. Grootste probleem was dat de opening veel te klein was. Met deze kan ik alles mooi zien. Ook zouden mn kleren wat mooier opgevouwen moeten blijven zitten. Voor bushcrafttrips met vliegtuig gebruikten in en mn vader altijd een gemeenschappelijke flightbag. Deze duffel kan die ook vervangen, mn hele rugzak past er makkelijk in.
In januari ongeveer heb ik er werk van gemaakt en ben ik gaan uitzoeken hoe en wat ik precies wilde. Bestelde wat benodigdheden voor bijna 50 euro bij extremtextil op 24 april, en heb hem gister helemaal afgemaakt.
De stof heb ik gekocht bij een zeilmakerij, en is een heel gave polyester/katoen mix van 440 gr/sq.meter.

Op beide zijkanten zit een stuk webbing om hem daaraan uit bvb een auto te kunnen trekken. In beide zijkanten zit een plat vak, voor bvb de schouderbanden en mn toilettas ofzo. Dan zitten er twee lusjes voor de schouderbanden. Om de hele tas zit op de onderste vijf centimeter ook het bruine rubber. Dit zit ook op de onderkant, en komt van het grondzeil van een oude tent. Op de onderkant zitten vijf hardrubberen voetjes.
Afbeelding

Heb dit dingetje gemaakt om de handvaten bij elkaar te houden, omdat ik vaak hem lang niet open hoef te maken en het heel vervelend is om steeds de handvaten van de grond op te moeten rapen. Dit is tubular webbing, 27mm breed, en dit zit ook op de zijkanten. Dit is eigenlijk voor klimmen bedoeld en veel zachter en sterker dan platte webbing, wel iets duurder.
Afbeelding

Afbeelding

De schouderbanden zijn van 50mm platte webbing. De paddingstukken heb ik gevraagd en gekregen van oude tassen van mijn voetbalclub. Ik liep daar maatschappelijke stage en zag toevallig dat ze weggegooid werden. Eerst was ik van plan ze zelf te maken, maar dit is veel makkelijker.
Afbeelding

Kan hem ook schuin doen, en als schoudertas gebruiken. Daar is hij wel wat te groot voor eigenlijk met zn 95 liter.
Afbeelding

Heb er een softshackle en een dik stuk dyneema om gedaan aan een kant, om de kanten uit elkaar te houden en om iets eraan vast te kunnen maken.
Afbeelding

Voor de foto's ff gevuld met handdoeken :) Je ziet het vak aan de binnenkant van de deksel, bedoeld voor onderbroeken en sokken :) Heb het expres met vouwen erin genaaid, zodat hij wat uitsteekt en niet helemaal vlak is. De grote rits is trouwens een #10 YKK rits. Was eerst van plan om een flapje over de rits te maken, maar dat was erg moeilijk met de bocht erin, en niet echt nodig. Zo gaat hij ook lekker soepel open.
Afbeelding

De binnenkant heb ik afgewerkt met 25mm grossgrain ribbon. Deed het eerst nooit maar dit is zo veel mooier en netter, echt het geld en de moeite zeker waard.
Afbeelding

Dan wat WIP foto's.
Afbeelding

Afbeelding[/URL

[URL=http://s1232.photobucket.com/user/thesannieboy2000/media/IMG_6124.jpg.html]Afbeelding


Afbeelding

Het maken van de zijpanelen. De bruine ritsen komen trouwens ook van die oude tent, die hadden we gekregen van onze verhuizende buren. Het mesh dat aan de binnenkant van de deksel zit heb ik met michel geruild. Het is heel sterk en veel beter geschikt dan normale muggenzooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vier zijkanten aan elkaar genaaid.
Afbeelding

De onderkant er bijna helemaal aan vast.
Afbeelding

Begin van de deksel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het eraan naaien van de onder en bovenkant naai ik altijd eerst de vier zijden, en de hoekjes doe ik als laatste. Dan is het veel makkelijker, omdat alles al vast zit. Als je een hoekje doet terwijl alles los zit is het heel makkelijk om hem scheef te naaien.
Afbeelding


Nog een keertje het eindproduct:
Afbeelding

Thanks voor het kijken, hopelijk iemand geinspireerd :) Ik zal dit topic nog updaten als ik hem echt gebruikt heb, met wat coole actiefoto's.


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Bennie »

Zow, erg netjes hoor.. respect.. van niets naar zo'n mooie tas. Veel plezier ermee!


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Nieuwste grote project

Bericht door herman744 »

Knap stukje werk Sander. Het lijkt me dat je heel wat stappen vooruit moet kunnen denken om zo'n project tot een goed einde te brengen. Respect.


neoclyps
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 okt 2012, 21:38

Re: Nieuwste grote project

Bericht door neoclyps »

Mooie tas, echt een top prestatie


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuwste grote project

Bericht door b2b »

Ziet er erg professioneel uit, hulde man. Het is omdat ik de foto's zag van je wip anders had ik het niet geloofd.
Veel plezier ermee.

gr
Cees


Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Salmo Trutta »

Zo .. gouden handjes Sander... Ziet er goed uit en goed over nagedacht zo te lezen....


Afbeelding

Sieger
Gebruikersavatar
Manus
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2012, 15:09
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Manus »

Sander wat ben je toch een handige kerel. Goed gedaan man.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Nieuwste grote project

Bericht door MichelVH »

Hij is gaaaaf! Echt heel vet gedaan! Kekke kleur en mooi model, zou 'm zo van je kopen als ik een duffel nodig had! Superknap! Kom 'm binnenkort wel een keer bewonderen ;D


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Nieuwste grote project

Bericht door jenniskens »

goed bezig Sander. 8-)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Dabberty »

Naai atelier Sander > :-)


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Sander2000 »

Thanks mannen :)
Inderdaad Herman, het vooruit denken is het moeilijkst bij dit soort dingen maken. Bvb bedenken of je ergens later nog bij kan met de grote naaimachine, en hoe het er later uit gaat zien.
Enne haha nee dabberty, alles maak ik maar 1 keer, omdat het bedenken ervan vooral leuk is. En ik zou alles zelf willen houden O0


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Nieuwste grote project

Bericht door Tim »

Hey Sander,

Erg knap hoor. Ik zit zelf te denken een UL rugzak te naaien van mijn verschimmelde kleine. Het rugpand is nog goed, daarop doorgaan in dyneema O0.

Maar goed, zo'n project kost tijd, ik vind het heel netjes.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie

Terug naar “Overige niet genoemde vaardigheden”