HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NvdO
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:32
Contacteer:

HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door NvdO »

HET GROTE WILDPLUKBOEK van Edwin Florès

Afbeelding

Erg fijn boek voor het determineren van eetbare bessen, vruchten, noten, zeewieren, naaldbomen en een select aantal paddenstoelen in Nederland.
De foto's zijn erg gedetailleerd waardoor er makkelijk gezien kan worden of de plant de juiste is. Ook staat onder het kopje 'kenmerken', per plant zeer duidelijk beschreven hoe de plant in zijn geheel er uit hoort te zien. het boek beschrijft verder waar de planten te vinden zijn en in welk seizoen (incl. kalender), hoe te gebruiken (al vind ik dit soms iets aan de beknopte kant) en eventuele heilzame werking/voedingsstoffen.

https://www.google.nl/search?q=eten+uit+de+natuur+boek&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=b8fCUubIAuXu0gXr34HYDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=847#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ofvv5lu7uTCtlM%3A%3B4PsCnf8cDLwQxM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stanley-livingstone.eu%252Fmedia%252Feten%252520uit%252520de%252520natuur%252520wilpluk%252520hop.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stanley-livingstone.eu%252Fhet-grote-wildplukboek-b-7151.html%3B2442%3B1893

Zeer handig boek om mee te beginnen met wildplukken!

Persoonlijke noot:
Pluk nooit alles weg, zorg er voor dat een plant zich kan blijven reproduceren!!!
Beschermde planten zijn beschermd om een reden, niet om jou te pesten, Neem evt. zaad af en kweek je eigen zodat we kunnen blijven genieten van deze plant.

Edwin Florès heeft meerdere boeken, hiervoor zie;
http://www.casaforesta.nl/producten/boek
Laatst gewijzigd door NvdO op 31 dec 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door jaspertimm »

Serieus Heel vet boek!

Ik kreeg hem met kerst voor mijn verjaardag van de ouders van mijn vriendin. (Volg je me nog?)

Super gaaf boek! Zeker een aanrader.
Neem wel een slabbetje mee, want anders krijg je straks de pagina's niet meer open na het gekwijl. Ik kreeg mega zin om te plukken en koken.
Knorrende maag! ;D


Bj�rnB
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21:25
Locatie: waspik
Contacteer:

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door Bj�rnB »

[quote="jaspertimm"]
Serieus Heel vet boek!

Ik kreeg hem met kerst voor mijn verjaardag van de ouders van mijn vriendin. (Volg je me nog?)

Super gaaf boek! Zeker een aanrader.
Neem wel een slabbetje mee, want anders krijg je straks de pagina's niet meer open na het gekwijl. Ik kreeg mega zin om te plukken en koken.
Knorrende maag! ;D
[/quote]

Ook voor mijn verjaardag gekregen alleen niet van de ouders van mijn vrouw maar mijn vrouw zelf ;). Super mooi boek maar toch enkele min puntjes, niet alle foto,s zijn even duidelijk waardoor ik soms toch nog op wildpluk wiki (of internet in het algemeen) moet zoeken voor betere foto's en het formaat is nogal onhandzaam groot. Niet voor in het veld dus maar zeker wel voor op de bank.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door jaspertimm »

[quote=".Veganhippie"]
Ook voor mijn verjaardag gekregen alleen niet van de ouders van mijn vrouw maar mijn vrouw zelf ;). Super mooi boek maar toch enkele min puntjes, niet alle foto,s zijn even duidelijk waardoor ik soms toch nog op wildpluk wiki (of internet in het algemeen) moet zoeken voor betere foto's en het formaat is nogal onhandzaam groot. Niet voor in het veld dus maar zeker wel voor op de bank.
[/quote]

Je moet natuurlijk ook altijd extra info opzoeken over eetbare planten dus zo erg is het nou ook weer niet ;-)


Bj�rnB
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21:25
Locatie: waspik
Contacteer:

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door Bj�rnB »

[quote="jaspertimm"]
Je moet natuurlijk ook altijd extra info opzoeken over eetbare planten dus zo erg is het nou ook weer niet ;-)
[/quote]

True, altijd check dubbel check :)


Vrijbuitert

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door Vrijbuitert »

Erg mooi boek.

Er staat inderdaad niet al te veel informatie in, maar gebruik het boek dan ook vooral als naslagwerk wanneer ik wat kan plukken.

Hoe het te gebruiken is vind ik minder van belang, want dat probeer ik zelf wel.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door jaspertimm »

[quote="Vrijbuitert"]

Hoe het te gebruiken is vind ik minder van belang, want dat probeer ik zelf wel.
[/quote]


Ohw, dat vind ik juist echt heel heel chill!
Fijn dat je de bladeren kan eten, maar is het als groente of als salade bedoeld? nu wel fijn dus.


Vrijbuitert

Re: HET GROTE WILDPLUKBOEK, eten uit de natuur

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="jaspertimm"]

Ohw, dat vind ik juist echt heel heel chill!
Fijn dat je de bladeren kan eten, maar is het als groente of als salade bedoeld? nu wel fijn dus.
[/quote]Plantaardig voedsel is het krachtigste als je het rauw eet. Dus maar lekker als salade gebruiken!


Plaats reactie