Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Karl »

Meet Mick Dodge
Meet Mick Dodge

Talk about living off the grid. About 25 years ago, Mick Dodge shed his shoes, grew his beard, and left modern civilization (and a family) to live alone in the Pacific Northwest’s Hoh rain forest. But he’s not a total isolationist; he’s dialed into a community of mountain dwellers and agreed (although it took convincing) to be the subject of National Geographic Channel’s series “The Legend of Mick Dodge,” which premieres with two consecutive episodes on Jan. 7.

lees verder


Sneak peek  ;-)


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
HansHellevoet
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:37
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door HansHellevoet »

Dude  :o


"I reject your reality and I substitute it for my own"
Gebruikersavatar
leo
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 jul 2012, 19:28
Contacteer:

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door leo »

ik had deze wel eens gezien, maar kon geen andere afleveringen meer vinden. denk dat het na de pilot niet meer uitgezonden is of zo.

Legend of Mick Dodge S01E00 Sneak Peek The Legend Begins

edit:
oeps stond er al bij, mag deze wel verwijdert worden. sorry :)


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door b2b »

Dank voor het delen,

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Calhovin »

Online is in ieder geval een torrent van de eerste aflevering te vinden, met voldoende seeders momenteel. Mocht je dus in een locatie verblijven waar het legaal is om dergelijke bestanden te downloaden... het bestand bestaat.

#016#


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Karl »

Dank voor het delen
Graag gedaan

Mocht je dus in een locatie verblijven waar het legaal is om dergelijke bestanden te downloaden..

Bestaan er andere..?  ;D



NB: Voor zover ik heb begrepen betreft het een serie die gepland stond voor 2014..
      Hopelijk zit ik er niet naast..


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Een pan's hobby kok »

Lijkt me een mooi serie hou ons op de hoogte.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
woody
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:24

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door woody »

Zal hem aan zetten op de piraten baai  #032#


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Calhovin »

Ik heb net de eerste aflevering van de zes die ik tot op heden heb gevonden, gekeken. Aparte tv wel... het is altijd lastig om de Amerikaanse sensatie-verslaglegging weg te filteren, maar dan nog. Ik heb ernstig het idee dat de beste man zeer aangemoedigd wordt om een beetje gek en excentriek te doen. Het hoe en waarom hij in de bossen leeft, is deze eerste aflevering nog redelijk onderbelicht. Daarnaast zitten er een hoop vraagtekens bij... hij komt uit een uitholling onder een grote boomstronk zetten bij het eerste shot, waar hij naar verluidt had geslapen die nacht. Als je al je hele leven in een regen-woud leeft, heb je ondertussen echt wel verstandiger plekken om te dutten. En hij heeft een stuk of 20 'stashes' door heel het bos. Hij trekt op gegeven moment een waterdichte 80ltr zak uit een holte, om warmere kleren aan te doen.

Dat je op een pad bergop naar vermoedelijk kouder terrein warmere kleren verstopt, sure. Maar dat je je ogenschijnlijk zelfgelooide lappen dan bewaard in een kunststof zak? Hoe kom je daar dan aan? Etc.

Wederom: leuk vermaak, maar meer vragen dan antwoorden. Klassieke 'reality' tv US style dus


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Meet Mick Dodge – Natural Man Extraordinaire

Bericht door Waidmann »

[quote="Calhovin"]

Wederom: leuk vermaak, maar meer vragen dan antwoorden. Klassieke 'reality' tv US style dus
[/quote]

Precies, het wordt alleen maar erger. Het is op zich leuk om naar te kijken maar na een paar afleveringen heb je alweer in de gaten dat hier weer een 'Bear Grylls'je' plaats vindt (meelwormen als maden presenteren, etc). De situaties zijn duidelijk in scene gezet. Ik vraag me af hoeveel tijd de beste man echt in het bos slaapt en woont, hij geeft kennelijk ook cursussen in normale kledij. Al met al, zeer 'moderne reality' maar maakt het niet minder leuk om naar te kijken. Om de een of andere reden straalt z'n optimisme op me over en wordt ik wel vrolijk van de afleveringen ondanks de scenes :)


Plaats reactie