jullie beste bushcraft boek?

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: jullie beste bushcraft boek?

Bericht door Trailtraveller »

[quote="bosjesbelg"]
niemand ray mears? De meeste hier hebben het duidelijk voor heeel oude boeken, ik heb het boek van mors dat vind ik  zeker goed alleen zijn de illustraties niet zo duidelijk (vind ik)
[/quote]

De nieuwe boeken zijn zeker niet slecht, meestal bijgewerkt op essentiële punten. Ray Mears heeft prima boeken afgeleverd. Net zoals Mors. Uncle Dave is aardig op weg. Ik vind wel dat de oude boeken verder gaan, breder, misschien wel beter omschreven.
Tegenwoordig moet alles snel, mensen hebben geen tijd meer om te lezen. Plus dat de techniek ons foto's hebben geschonken waarbij een foto net zoveel kan zeggen als 1000 woorden.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
belkis
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12:22
Contacteer:

Re: jullie beste bushcraft boek?

Bericht door belkis »

Ik heb het meeste geleerd met vallen en opstaan maar als ik een redelijk recent algemeen boek zou moeten kiezen, dan:

John and Geri McPherson: Naked into the wilderness (boek en videos)

Meer specifiek over eetbare wilde planten:

Francois Couplan: Le Regal Vegetal, meer dan 500 paginas en beschrijft ongeveer 1600 eetbare europese planten, met bereidingswijzen en medicinale info. Maar het is geen determinatie boek en zeker geen veldgids (te zwaar)! En het is geschreven in het frans...

Voor mij is bushcraft niet alleen een verhaal van tools en technieken, het is ook een "frame of mind".

Worstel je door de inleidende hoofdstukken van "Don't Sleep, There Are Snakes: Life and Language in the Amazonian Jungle", echt een van de mooiere boeken over het leven van "primitieve" mensen en onze "beschaving".


Bezit en staatsbestuur verdienen wantrouwen

Zhuangzi 3de eeuw voor Chr
Plaats reactie