De man en het hout

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

De man en het hout

Bericht door MichelVH »

Eergisteren heb ik dit boek gekregen: De man en het hout
De man en het hout.jpg
De man en het hout.jpg (184.16 KiB) 3767 keer bekeken
Het gaat over de mensen in Scandinavië en hun band met hout. De types hout en hun eigenschappen in de haard worden behandeld, Hoe hout gekapt wordt, de houtindustrie, de invloed van hout stoken op het milieu en de gereedschappen. En nog veel meer. Het is ongeveer 50/50 praktisch/verhaal. Er zitten niet heel veel plaatjes in, 1 op de 10 bladzijden heeft een foto. Het leest wel lekker, maar je moet er wel echt in geïnteresseerd zijn. Vooral de stukken over de brandwaarde en houtpercentage ed. kunnen nogal ingewikkeld worden, maar het is wel te begrijpen als je af en toe 2x leest. Ik ben ongeveer op 1/3 van het boek en ik vind het echt een superboek! Ik raad 'm echt aan. Met name door de vele praktische hoofdstukjes is het ook leuk om te lezen voor de mensen die niet zo van verhalen lezen houden. Geen stap voor stap uitleg, maar wel heel duidelijk. Kortom, een aanrader voor iedereen die weleens wil weten hoe je nou het beste kunt stoken! Het boek kost €20,- en is een van de meest verkochte boeken in heel Scandinavië.


Hurbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 feb 2016, 15:17

Re: De man en het hout

Bericht door Hurbie »

Heb hem ook gekregen , TOP boek als je van fikkie stoken houd ....

Je kunt daarna ook kijken wat voor persoon je bent aan de hand van hoe je hout gestapeld is ;D


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: De man en het hout

Bericht door MichelVH »

Oja haha, dat was inderdaad zo, ja ;D


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: De man en het hout

Bericht door herman744 »

Boek is een poosje geleden in De wereld draait door geweest met als gast Alexander Pechtold. Ook een houtstoker.


Plaats reactie