Alpha

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Plaats reactie
Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Alpha

Bericht door Bubberbushman »

Nagenietend van de soundtrack hier een aanrader.
De Film Alpha uit 2018.

het verhaal speelt zich af in de steentijd.
Een jongen raakt gescheiden van z`n stam tijdens een jacht en lijkt dood,(kleine spoiler) hij is niet dood maar moet nu wel zien te overleven. Alleen. Met de winter op komst. Met een bijzondere relatie tussen een wolf en de jongen heeft het een leuke invalshoek op het in leven blijven in de wilde natuur.

Ik vond hem inspirerend!
Meer mensen hem gezien?


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Alpha

Bericht door Martin Outdoors »

Niet gezien maar nu na jou info zeker iets voor mij om naar te gaan kijken !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Alpha

Bericht door Roel »

Ben er mee bezig op NF ziet er aardig uit, veel aandacht voor details.
Leuk ook om te zien hoe men zaken uit het verleden ingepast heeft in het verhaal/beeld.
In het begin van de film zien we de sjamanenvrouw, een exacte kopie van "de vrouw van Dürrenberg" zoals een reconstructie is gemaakt naar vondsten in Duitsland. Alleen spreken we dan over iets van ongeveer 9000 jaar oud en dat is geen Paleolithicum. Toch leuk gevonden.
schamanin-kschauer-landesamt-sa (1).jpg
schamanin-kschauer-landesamt-sa (1).jpg (85.55 KiB) 3238 keer bekeken


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Alpha

Bericht door Oude.Wilg »

Is er ook een mogelijkheid het gratis via het internet te bekijken???
Ik kon geen snelkoppeling vinden.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Alpha

Bericht door Roel »

Momenteel op Netflix, ik zou geen gratis mogelijkheid weten, afgezien van illegaal downloaden... ;-)


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Alpha

Bericht door Roel »

Halverwege gaan ze dan even de mist in. De jongeman maakt vuur en we zien terwijl de vlammen al rijkelijk opflakkeren dat hij begint te blazen.
Lijkt me niet, dat doe je als je een kooltje hebt gedraaid en nog vlammen wilt krijgen... ;-)
De speer die hij dan maakt, met een echt wel mooie bladspits is ook redelijk bijzonder, geen boompje te zien, waar heeft hij dan de schacht van gemaakt...?
De scene waarin hij de wolf terug wil sturen lijkt wel erg veel op Dances whit wolves, waarin John Dunbar Two sox probeert weg te jagen en hem iets later iets te eten geeft... Maar beter goed gejat dan slecht gemaakt, ik vind het i.i.g. wel leuk... ;-)


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Alpha

Bericht door Oude.Wilg »

Roel schreef:Halverwege gaan ze dan even de mist in. De jongeman maakt vuur en we zien terwijl de vlammen al rijkelijk opflakkeren dat hij begint te blazen.
Lijkt me niet, dat doe je als je een kooltje hebt gedraaid en nog vlammen wilt krijgen... ;-)
De speer die hij dan maakt, met een echt wel mooie bladspits is ook redelijk bijzonder, geen boompje te zien, waar heeft hij dan de schacht van gemaakt...?
De scene waarin hij de wolf terug wil sturen lijkt wel erg veel op Dances whit wolves, waarin John Dunbar Two sox probeert weg te jagen en hem iets later iets te eten geeft... Maar beter goed gejat dan slecht gemaakt, ik vind het i.i.g. wel leuk... ;-)
Ja ik vind zoiets ook prachtig, maar we moeten ook op de kleintjes letten, en een echte Nederlander gaat gauw voor gratis maar het moet wel legaal blijven, jammer.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie