Film: The way back

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Film: The way back

Bericht door David »

Begin volgend jaar brengt het bedrijf waar ik werk (eOne) deze film uit.
The Way Back (HD Trailer)

Heb jaren geleden het boek gelezen (The long walk). Of dit waar gebeurde verhaal ook daadwerkelijk plaats heeft gevonden wordt betwijfeld, maar zo zijn er meer onwaarschijnlijke gebeurtenissen (Shackleton die de roaring forties in een sloep over vaart of Simpson die een val in een gletsjer overleeft).

Lijkt mij een mooie film die werkelijk in de bioscoop gezien zou moeten worden (heren, downloaden kan altijd nog, soms is het beleven van een film op het witte doek een ervaring op zich)


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Film: The way back

Bericht door OVERLEVEN »

Is echt een hele bizare prestatie die ze toen ondernomen hebben.
Ben benieuwd naar de film. David weet jij wanneer deze in Nederland uitgaat?

Gr


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
oud deelnemer 2

Re: Film: The way back

Bericht door oud deelnemer 2 »

Ik vond het een mooi boek om te lezen. Of het waar gebeurd is ik weet het niet maar toch ben benieuwd naar de film.
Thnx for the tip


Vrijbuitert

Re: Film: The way back

Bericht door Vrijbuitert »

Lijkt me ook wel een mooie film om in de bios te zien. Ben benieuwd naar hoe het er helemaal uit ziet...


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Film: The way back

Bericht door jenniskens »

Ziet er goed uit.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Film: The way back

Bericht door David »

De release in Nederland is 13 januari.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
arjuna

Re: Film: The way back

Bericht door arjuna »

ik heb het boek gelezen ,het kan nooit zo verfilmd worden zo als het was

Koen


laro-jan

Re: Film: The way back

Bericht door laro-jan »

Lijkt me zeker weer eens de moeite waard om deze film in de bios te gaan bekijken!


arjuna

Re: Film: The way back

Bericht door arjuna »

daar ben ik het mee eens
koen


Vrijbuitert

Re: Film: The way back

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="arjuna"]het kan nooit zo verfilmd worden zo als het was[/quote]Welk boek ook verfilmt wordt, de film is altijd anders dan het boek. Je moet een zo'n film nooit kijken met het boek in je achterhoofd, dan kan de film ook niet tegenvallen...


Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Film: The way back

Bericht door David »

[quote="GerjanC"]
Welk boek ook verfilmt wordt, de film is altijd anders dan het boek. Je moet een zo'n film nooit kijken met het boek in je achterhoofd, dan kan de film ook niet tegenvallen...
[/quote]
Geef ik je gelijk in. Maar een sfeer uit een boek kan wel op een scherm gebracht worden. Een boek kan veel dieper ingaan op gedachtes en details waar een film snelheid moet blijven houden (met name Hollywood producties) om de interesse van het publiek te houden.

Ik vond bijvoorbeeld een film als 'Perfume' een prima verfilming. Terwijl je zou denken dat het verfilmen van de "geuren" die in en boek worden beschreven schier onmogelijk zou zijn. (maar nu ga ik mijn eigen "off-topic" regel overtreden.

Het is te lang geleden dat ik het boek heb gelezen, en zo snel zal ik het niet terug vinden om het te herlezen. Dus dan maar de film, min of meer, vers en onbevooroordeeld zien lijkt mij. Nu maar hopen dat het in een theater in de buurt wordt vertoond. Morgen maar eens checken met hoeveel prints we uit gaan.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
arjuna

Re: Film: The way back

Bericht door arjuna »

ben ik niet echt met je eens
meen nou de ontdekking van de hemel, of een vlucht regenwulpen en natuurlijk in de ban van de ring

laten we vooraf wel zeggen dat ik de film van het topic niet heb gezien en met mijn vele ,dus ik kon wel eens,, wel goed zijn ,,
op wat kleine politiek verantwoorden aanpassingen ,het gaat natuurlijk over het beest stalin en wat hij van de mensheid dacht
en daar een ,,helaas,, wat uitvloeisels van

maar ik wacht af met een open vizier

arjuna


arjuna

Re: Film: The way back

Bericht door arjuna »

mijn antwoord sluit niet echt goed meer aan bij het vorige antwoord van david maar is voor gerjan

Arjuna


Jan

Re: Film: The way back

Bericht door Jan »

Ben benieuwd naar deze film!

Groeten,

Jan


koenfm

Re: Film: The way back

Bericht door koenfm »

Zier er veelbelovend uit.
Ff reminder in mn agenda gezet.


Plaats reactie