Dick Proenneke

Deel hier je ervaringen van je boek of film die je bij is blijven staan. Nieuwe boeken, oude films. Aanraders en reviews.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Dick Proenneke

Bericht door rude »

Na wat spelen met de zoekfunctie heb ik niets teruggevonden over Dick Proenneke, daarom wil ik deze woodsman pur-sang niet onthouden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Proenneke

Zijn films zijn vrij makkelijk terug te vinden op het internet en ondertussen al legaal downloadbaar. (staat zelfs gewoon op youtube!)

Check vooral de film 'Alone in the wilderness', een echt pareltje!!!
Dick gaat de wildernis in, maakt een blokhut en woont daar de rest van zijn leven. De blokhut is heden cultureel erfgoed in Alaska. Niet te geloven dat deze film dateert uit de jaren '60. Hij was echt een pionier en menig TV-survival-beroemdheid kan een puntje zuigen aan zijn skills :)

Hij toont zijn carving skills, houtbewerkingsskills, bushcraft-ideetjes volop!  Enjoy!


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Dick Proenneke

Bericht door TTS »

IS bekend en al eerder aan bod gekomen. Wel mooie films inderdaad ( Heb ze hier ook )


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Dick Proenneke

Bericht door rude »

inderdaad, hoe vreemd, ik heb gezocht op dick proenneke en toen vond ik niets, nu ik dit post vind ik wel posts terug uit 2009.... nu ja, misschien nuttig voor diegenen die het toen gemist hebben of ondertussen nieuw zijn op het forum.

grtz


oud deelnemer 3

Re: Dick Proenneke

Bericht door oud deelnemer 3 »

kende ik niet ..dank voor de info  ;D


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: Dick Proenneke

Bericht door RichardV »

Moet je maar eens op you tube Dick Proenneke intikken dan krijg je zijn films te zien.
Ik heb ze met plerzier zitten kijken, echt respect voor die man die gewoon zijn droom volgde.

Groeten Richard


oud deelnemer 3

Re: Dick Proenneke

Bericht door oud deelnemer 3 »

Ik heb gisterenavond inderdaad eens gekeken op youtube, mooi hoor!


Plaats reactie