Survival spullen van Johnny

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Survival spullen van Johnny

Bericht door Martin Outdoors »



Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
leo
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 jul 2012, 19:28
Contacteer:

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door leo »

Lmfao top kit zou ik zeggen :)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door J@siu »

2011 (!)  hoe zou het nu met Johnny zijn @2014 ??  8-)


"Dont copy me, by yourself"
Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door Silverback »

Zou Jonny nog leven? Leerpunt uit deze video.... Ik moet op zoek naar een zaklamp in het formaat lantarenpaal en ik moet absoluut een bivakmuts gaan aanschaffen..... ;-)


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door HJ »

Filmpje stond hier ook al.
Blijft gaaf om zo'n clown te zien.

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
arjuna

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door arjuna »

Ik heb het filmpje ook  bekeken .
ik zie er geen clown in ,maar niets anders in dan een mens die wat wil en hoopt dat het mag
Er zijn op dit forum ook leden die naar de die naar de bekende weg vragen en daar wordt anders op gereageerd
Als je de reacties op zijn overtuiging leest zijn de verwachtigen aardig verdeeld .
Wie heeft dan de kennis echt in zijn bezit 
Zeker niet de genen die er een menig over hebben te goede of ter minder goede

Je weet wel wie


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door janvanloon »

...

Maar als johnny survival stuff  al dadelijk zegt: "eerst het basic survival mes" - en dan een cheap ass rambo mes van 3 euro laat zien, geeft hij niet echt een betrouwbare indruk van zijn kennis.
Het ergste is dat veel mensen deze filmpjes zien en denken dat zo een rambo mes de koop van hun leven is.

maar... met een mening ter goede of juist niet  te goede,heb je niet de kennis in bezit?
of hoe moet ik dat lezen?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
arjuna

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door arjuna »

goede vraag jan
Hij gelooft in zijn kit en is er van overtuigd dat het zal beklijven
Wie zijn wij ze dan om dat in niet geloofwaardig te vinden.

En als we dat dan doen die twijfel/overtuiging  ,zijn wij dan slimmer
wie weet kan hij onder stress beter zijn overleving bewerkstelligen dan menig lid van dit forum

koen


Gebruikersavatar
leo
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 jul 2012, 19:28
Contacteer:

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door leo »

deze man en anderen zoals bijvoorbeeld jo bonten of de bosjes mannen doen gewoon lekker hun ding. zij hebben er veel lol in en hebben ongetwijfeld net zo veel plezier als ons, dus wie zijn wij dan om er iets over te zeggen. ben zelf ook verre van een professional en bak van sommige dingen ook niks.

ik bedoel het dan ook niet respectloos, maar ik kan er toch erg hard om lachen. maar als ik zelf een filmpje zou maken zou er ook genoeg commentaar op komen en dat besef ik mij goed. ik denk dat ik best een redelijke basis kennis heb van bushcraft en hoop nog heel veel te leren. maar ik vind die kennis niet zo heel belangrijk! gewoon lekker bezig zijn met je hobby, er op uit gaan en dingen proberen. en als iemand dat met een mesje van 10 euro doet en de ander heeft daar een mes van 400 euro voor nodig dikke prima  ;D

maar ik blijf er wel bij dat dit soort filmpjes erg grappig zijn en ik vind ook dat men er om mag lachen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door Martin Outdoors »

Ik moest er gewoon keihard om lachen , meer niet.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
arjuna

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door arjuna »

Mr Zandhaas

Ik denk dat  u van uit  uw beroep hier anders naar kijkt maar zal het ook wel goed uitkomen dat er mensen in Nederland zijn die denken dat ze het wel zullen redden als er een shift is dan uw aandacht kan geven aan de bevolking die niet ergens op is voorbereid.
En wat valt er dan nog te lachen

Koen


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door Silverback »

Hee, Koen, doe is een beetje rustig joh, het filmpje zorgt in elk geval voor een redelijke glimlach op mijn gezicht. Ik hoop dat dit voor de jongen een eerste stap is en dat hij ondertussen heel veel geleerd heeft over overleven en leven in de natuur. Elke voorbereiding en elk beetje bewustwording is al een stap vooruit!


arjuna

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door arjuna »

dhr Silverback

Ik doe juist rustig ,de aanhef van een reactie doe je op de man en dan spreek je die aan met dhr  ik heb deze man nooit gesproken in persoon
nooit bij hem in de klas gezeten ,en misschien is de man niet gediend van mijn commentaar.
Tot die tijd zal ik hem met respect bejegenen zoals het hoort ,hij heeft het bewezen dat het mag

Tot nader inzi
En lees goed wat ik heb getypt en kom dan tot een ander inzicht waar op je deze reactie grond

Koen


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door Silverback »

In dit geval,

Beste Arjuna, ik begrijp de reactie va zandhaas prima, ik moest ook wel wat lachen om het filmpje. Aan de andere kant, we zijn allemaal ergens begonnen met bewustwording over het onderwerp survival en of bushcraft.... Ook jouw reactie snijd idd hout.

Mijn opmerking is meer bedoeld om jou erg serieuze opmerking naar Zandhaas. Ik neem aan dat je zijn reactie toch ook wel enigsinds kan begrijpen, toch.

Verder signeer je je opmerking met Koen, daar ging ik dus op verder. Ik hoop dat we elkaar snel eens tegenkomen. Een kennismaking kan nooit kwaad toch. Praat vaak veel makkelijker daarna.

Groeten,

Jan


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Survival spullen van Johnny

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="arjuna"]
Mr Zandhaas

Ik denk dat  u van uit  uw beroep hier anders naar kijkt maar zal het ook wel goed uitkomen dat er mensen in Nederland zijn die denken dat ze het wel zullen redden als er een shift is dan uw aandacht kan geven aan de bevolking die niet ergens op is voorbereid.
En wat valt er dan nog te lachen

Koen
[/quote]

Beste meneer Koen,
Dit filmpje heeft niks met mijn beroep te maken, ik ben nieuw op dit forum en op bushcraft gebied kan ik nog een hoop leren net zoals Johnny survival stuff een hoop kan leren over materiaal wat handig zou kunnen zijn in een survival situatie maar ik vind het grappig dat iemand een kermis mes uitlegt zonder eigenlijk te weten waar hij over praat en daarbij dit ook nog geheel vrijwillig op een sociaal medium plaatst, tja dan gaan mijn mondhoeken omhoog.

En na een "shift" ik denk dat u daarmee bedoeld een ramp of een oorlog is er sowieso wat minder te lachen .

Ik overwoog nog om een review over dat kermis mes te plaatsen die ik nog op youtube tegenkwam maar waarschijnlijk is die ook al gepost.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie