Close Encounter's

Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Close Encounter's

Bericht door Thornack »

ik vraag mij af of men nog wat waardige verhalen heeft betreft aanvaringen met vreemde lui nachts in het bos, of vreemde situaties waar je plots in terecht komt.

ben benieuwd !


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Kevski-Style »

Genoeg, maar niet in het bos. En niets waarover ik verder iets ga zeggen.... maar vanwaar de vraag????


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Close Encounter's

Bericht door MichelVH »

Dieter had nog wel een leuk verhaal over iets in de Alpen...

Zelf niks raars meegemaakt, wel een paar keer heel smerig in mn been of arm gesneden, telt dat als een "close encounter"?


Vollgas Voraus!
Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Re: Close Encounter's

Bericht door Thornack »

de vraag is puur uit interesse, gezien er meer gekken rond lopen dan er vast zitten.
en een bos (al denk ik voor het verder genoemde eerder de rand) in de nacht/avond mij wel een geschikte plek lijkt voor mensen die doelloos rondstruinen, zwervers of vreemde activiteiten.

en ten tweede is het ook gewoon ter entertainment :)

hahaha ja dat is een close encounter of the first kind! ;D


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Dabberty »

Hmm, bushcraft / hiking gerelateerd heb ik er wel een paar ja.

Tijdens een hike met 2 vrienden ver van het dorp gegaan in het donker al, om daar kamp op te zetten. De volgende dag zoudrn we de hike beginnen. Het was pikkedonker, dus we zagen niet veel. Wij dachten dat we ver van elk pad zaten. S'ochtends worden we wakker door een stel oudjes die dwars door ons kamp heen liepen met hun hondje. We hadden ons kampje midden over een wandelpad gemaakt..

Een andere keer in de heuvels in het noord oosten, sliepen we in onze hangmatten. In de nacht werdt ik wakker van geschuifel door ons kampje. Ik zag in het maanlicht een wild varken rustig van de ene kant naar de andere kant lopen, snuffelend naar de leftovers van ons avond eten. Hij liep onder m'n hangmat door en ik voelde zijn rug tegen de mijne aan. Best spannend.

In Zwitserland tijdens een 8 daagse hike met een vriend en mijn 60kg wegende haarbal, werden we aangevallen door koeien.
We hebben letterlijk voor ons leven gerend, en onze redding was een stijle afgrond aan het einde van het veld, waar we al kukkelend naar beneden gleden.

En de laatste, tijdens een hike sliepen we in een creepy ruine van een groot kasteel. In de nacht een angstaanwekkende schreew gehoord, wat m'n hartje toch hard liet kloppen.
Een of ander wild dier, maar welke ? Geen idee.

Wie volgt?


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Kevski-Style »

MichelVH schreef:Dieter had nog wel een leuk verhaal over iets in de Alpen...

Zelf niks raars meegemaakt, wel een paar keer heel smerig in mn been of arm gesneden, telt dat als een "close encounter"?
Die close encounters kan ik hier wel neerzetten:
- Pier van Scheveningen naar beneden gevallen op het strand: Scheve wervelkolom (onderste 4 wervels, tijdje verlamd geweest)
- 260kmh met mijn helm het asfalt ingeboord op de Nordschliefe tijdens racen ( helm moest uit mijn hoofd geplukt worden, 3 dagen kunstmatige coma, en wat lichtgewicht titanium in mijn schedelpan, samen met 4 gebroken ribben en schaafwonden van onder tot boven omdat ik door mijn pak heen gesleten was). En hij telt, want ik ben tegen een boom tot stilstand gekomen onder een vangrail door (de Eiffel)
- Op mijn racefiets terwijl ik voorrang had geschept door een moeder in Ford Ka die zich met de schoolgaande kinderen en de smartphone aan het bemoeien was met 50kmh: Zware hersenschudding, 4 gebroken ribben en wat gaten hier en daar en een oor wat half van mijn hoofd af gescheurd was. Ohja, en 2 uur wachten op de EHBO wat iemand met zijn duim tussen de deur kreeg voorrang en bleef maar klagen.
- Geschept met 80kph door een auto terwijl ik een zebrapad overstak. Daarna stapte diegene uit nadat ik over het dak van zijn opel kadett was gegaan en heeft mij 1 schop gegeven. Ik ben daarna opgestaan en ga niet vertellen hoe hij er daarna uitzag en wat hij had. Ik kwam er beter vanaf met de aanrijding, laten we het daar op houden.... Politie was het geheel met mij eens. Want ik begin niet met vechten, maar ik eindig er wel mee als iemand die streep over gaat....

Tot zover de bijna doodervaringen, op 1 na waar ik het niet over ga hebben. Alle keren dat je door jezelf of anderen gewond raakt ga ik niet noemen, want dat zijn er veel te veel. Vechtsporten doen dat met je. En dronken mensen ook. (1 van de redenen waarom ik niet meer drink) Of mensen die denken dat ze de man zijn en dan maar alles kunnen flikken. Daarnaast eens in de zoveel tijd wel iets. Deze week: Bijl in de muis van mijn rechterhand tijdens het afpellen van rubber van de steel en een paar uur geleden schoot het handvat van de rubberen robbie los na iets te fanatiek tegelen bij mijn schoonmoeder in de achtertuin. Gevolg: Schaafplekjes op mijn knokkels (lees, het bot van mijn knokkels steekt een stukje uit). Gelukkig voel ik vrijwel niets in mijn handen tot aan mijn ellebogen en mijn knieën tot aan mijn voeten. En ik heel gelukkig veel sneller dan andere mensen ;-)


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Close Encounter's

Bericht door MichelVH »

Kevski-Style schreef: - Pier van Scheveningen naar beneden gevallen op het strand: Scheve wervelkolom (onderste 4 wervels, tijdje verlamd geweest)
Hoe de F krijg je dat voor elkaar :o


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Kevski-Style »

MichelVH schreef:
Kevski-Style schreef: - Pier van Scheveningen naar beneden gevallen op het strand: Scheve wervelkolom (onderste 4 wervels, tijdje verlamd geweest)
Hoe de F krijg je dat voor elkaar :o
7 jaar oud zijn en met je neefje van 8 dagen ouder op de rand klimmen en elkaar gaan duwen. Ohja, op je rug landen helpt ook ;-) Ik had al lang in een rolstoel moeten zitten of dood moeten zijn, maar ben net als onkruid: Ik verga niet ;D Die vier wervels zijn inmiddels ingekapseld in kraakbeen. Buigen kan ik ze niet, maar voel het iedere dag. Toch heb ik er geen last of zeurende pijn aan, behalve als ik de boel overbelast. Al is ergens last van hebben tegenwoordig ook meer een mentaliteitsdingetje volgens mij....?


Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Re: Close Encounter's

Bericht door Thornack »

erg interessante verhalen!
En de laatste, tijdens een hike sliepen we in een creepy ruine van een groot kasteel. In de nacht een angstaanwekkende schreew gehoord, wat m'n hartje toch hard liet kloppen.
Een of ander wild dier, maar welke ? Geen idee.
dat is wel heel erg creepy, en wat toevallig ook op zo'n plek!


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Dabberty »

Zekers, vooral met de schaduwen van de ruine met maanlicht, dat laat je verbeelding al snel wild gaan :-)
Maar aan de andere kant, slapen in ruines heeft wel m'n voorkeur, s'nachts voel je gewoon de geschiedenis.

Iemand anders nog bushcraft / outdoor gerelateerde encounters gehad?

PS, het was deze ruine:

Afbeelding


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Close Encounter's

Bericht door Waidmann »

Niet zo zeer bushcraft, wel outdoor. Na een avondje op de hoogzit reeën kijken werd het te donker. Ik liep m'n vaste route door het bos die ik praktisch blind kan lopen en op eens zag ik een meter of 40/50 langs het pad twee ogen oranje achtig oplichten, althans dat dacht ik. Ik gokte dat het een vos zal zijn. Bleef stil staan om te kijken wat het dier zou doen, toen realiseerde ik me dat willen ogen reflecteren er licht op moet vallen en het was pikkedonker.

Op zo'n moment schieten alle folklores even door me heen, maar meestal ben ik nieuwsgierig genoeg om te gaan kijken. Eenmaal dichterbij kon ik me voor m'n voorhoofdslaan. Het waren gewoon vuurvliegjes ::)

Verder wel veel geluiden gehoord, zoals vossen die eng kunnen klingen maar zodra je weet wat is kun je ervan genieten.


Gebruikersavatar
ton.kawasuki
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 sep 2016, 22:58

Re: Close Encounter's

Bericht door ton.kawasuki »

Ook wel grappig , als je in de vroege morgen in je schuil bivakje wild zit te spotten en je ziet ineens een Belgische para commando voorbij tuffen in vol ornaat .
Nog grappiger is het om te zien hoe hoog iemand kan springen als je hem dan aanspreekt , we hebben er samen om kunnen lachen s,ochtends vroeg in het bos , hij was op een '' No contact "" oefening , dat heb ik mooi versteerd voor hem . ;-)
groeten
ton ^-^


Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan . ;-)
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door ger010 »

@Kevski-Style met die verhalen begin ik het eea. te snappen :o (geintje)

Zelf een keertje bijna op een zonnende slang gestapt, bij nadere bestudering bleek hij echter dood.
Dus viel mee was wel schrikken voor iemand met een slangen fobie hahaha

Dan een eland (denk ik) die s'nachts de boompjes rond mijn tent aan het opeten was.

In Nederland kwamen er eens rond half één mensen op de paalkamping aan grrrr
toch ff schrikken door die mafferts met hun 4000 lumen zaklamp!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Close Encounter's

Bericht door Kevski-Style »

ger010 schreef:@Kevski-Style met die verhalen begin ik het eea. te snappen :o (geintje)

Zelf een keertje bijna op een zonnende slang gestapt, bij nadere bestudering bleek hij echter dood.
Dus viel mee was wel schrikken voor iemand met een slangen fobie hahaha

Dan een eland (denk ik) die s'nachts de boompjes rond mijn tent aan het opeten was.

In Nederland kwamen er eens rond half één mensen op de paalkamping aan grrrr
toch ff schrikken door die mafferts met hun 4000 lumen zaklamp!
hahahah, zou je denken :P Laten we erop houden dat ik gewoon leef. Niet nadenken, gewoon doen. Je leeft maar 1 keer, dus kan je het net zo goed goed doen. Ik heb tenminste wat te vertellen aan de kleinkinderen later, in plaats van zeggen: Opa was braaf.... ;-)

Ik wist niet dat beestjes er ook onder vielen, maar in dat geval:

Hartje Herfst, al het had het al dik winter kunnen zijn. Er valt in Canada "iets" meer sneeuw. We waren aan het jagen en net op de terugweg naar de Bronco. De kadavers lekten nog een beetje dus een klein spoortje van druppels achter ons aan. Eenmaal aangekomen achterklep open, kadavers erin, hoor je ineens iets grommen achter ons. Draaien we ons om: Coon! Oftewel een wasbeer. Nu denken mensen altijd dat dat lieve beestjes zijn, en ik kan je verzekeren dat ze dat in het wild echt niet zijn. Puntje bij paaltje liet hij zich niet wegjagen, want hij zal wel honger hebben gehad. Dus wij langzaam naar het beestje toe. Ze hebben nogal wat ongedierte bij zich, maar omdraaien is niet echt een optie, aangezien ze nogal snel zijn en mensen wel vaker bespringen. Het zijn net levensgrote ratten wat dat betreft. In de grote steden vreten ze nog wel eens huisdieren op als ze met groepjes zijn. Dat groepje kwamen we inderdaad nog achter.... Toen we namelijk vlakbij de grommende coon waren hoorden we ineens iets uit de auto komen. dat waren er dus 5. Normaal gesproken schiet je zoiets aan flarden, maar ja, ik heb die auto gerestaureerd voor een oom van mij, dus dat werd hem niet. Ik met de hatchet, mijn neef met een mes. Einde van het verhaal: 3 dead coons, bloed op de voorstoelen (gelukkig wel vinyl) en 3 staarten aan de antenne. Sindsdien maar 1 motto als ik die beesten tegen kom: I hate Coons!

Hartje zomer, op het land van mijn oom (hectare of 100), zit je lekker te tailgaten en daarna ff tukkie doen. Wordt je wakker van je autoalarm. Gelukkig dit keer een oud barrel, maar ander neefje was vergeten het raam dicht te doen: Beer. Dan knijp je hem wel serieus even. Die dingen zijn in het echt toch net even groter dan in tekenfilms. In eerste instantie heb je dan zoiets van: Niets doen, want ze zijn in principe beschermd. Je auto is er dan aan, maar goed. Halverwege gaf hij het op, maar kwam toen onze kant op. Dan is er nog maar 1 oplossing: Rustig blijven staan, want als je gaat rennen of snel beweegt ben je de lul. Geweer in de aanslag, en als je het echt niet meer vertrouwd dat ding doorzeven. Het werd dus optie 2. Die ligt tot op de dag van vandaag daar nog steeds voor de open haard. Wel direct daarna de mountey's bellen en melden en aangeven dat het om noodweer ging. Bleek dat er in de buurt al meerdere keren mensen waren aangevallen en 1 kind dood was. Niet met zekerheid te zeggen of het dezelfde was, maar dikke kans van.

Nr 3 was in Nederland: Loop je rustig in het bos met je opa, jaartje of 6 oud. Loop je langs het nest van een mama adder, direct naast het pad. Dan schijt je wel even peuken als je dat ineens uit ziet halen. Gelukkig was het alleen mijn broek. Opa heeft me toen direct aan de kant gezet, stok en een steen gepakt en hammer time. Aangezien opa alles kon villen wat los en vast zat, is die mooi om zijn hoed heen gegaan. En slangenvlees is net een combi van kip en zalm ;D


Thornack
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:25

Re: Close Encounter's

Bericht door Thornack »

wauw die ruine is wel erg tof, waar is dat?

wauw, weer erg toffe verhalen allemaal!

de mooiste "encounter" die ik ooit had was bij mijn tuinhuis destijds (heb hem helaas moeten verkopen, wij zien echt op een relaxte plek, omringd door erg oude en mooie bomen, uitkijkend op water en veld, voelde erg "uit de stad") ik hoorde gesnerp uit de tuin komen, en ik dacht What the fuck!?
dus ik kijken met mijn kapmes achter mijn rug, want je weet maar nooit ::)

zie ik tussen de struiken ineens een griffioen achtige vleugel verdwijnen :o
dus ik sluip er op af om te kijken wat het is, en zo'n 4 meter van me af sta ik oog in oog met een jonge takkeling! en nu komt het mooiste en ongeloofwaardigste.... ik stond onder een gigantische sequoia boom , en daar uit dwarrelde een volwassen uitgetrokken uilen veer waar nog een bloeddruppel aan zat, en een kleine rij "haartjes" op de veer miste van het uittrekken.

het leek wel als of mama uil die veer toe worp als beloning om weg te gaan of iets dergelijks. hij staat nu in mijn vitrine als een soort "relikwie"
dus ik ging weg en 5 min later was het uiltje ook weg.


ᛊ:ᛟ:ᛉ:ᛏ:
Plaats reactie