Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen.

Je mag mij uitlachen dat zie ik dan maar als humor.

Ik zie dat het heel rustig is op het forum, en ben nog maar heel kort bij jullie maar zal een tijdlang hier elke dag zijn.
Willen jullie mee helpen het forum weer sterk gezellig en leuk te maken, zet dan met de nieuwelingen weer je schouders er onder.
Ik heb al een paar nieuwelingen geschreven en die vinden het ook een mooi plan.
Het prachtig forum moet blijven bestaan, help mee.

Mhg,
De Oude.Wilgen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door arjuna »

mooi idee ,zal het gaan zo als je wenst ?
Ik zit al jaar tig op dit forum er zijn topics die ik al regelmatig voorbij zie komen.
vrij getypt ,tarp ,aankoop ,rugzak, mes ,bijl enz enz
Een woorden strijd over de survival tin of wat is bushcraft staat er ook al genoeg op
Wat ik mis is de belevenis het gevoel en de passie voor het buiten zijn.
Ja ik hoor wat wenk brouwen omhoog gaan ,maar al die filmpjes dan ?
En wat wel op dit forum gebeurt ,en ik val daar ook wel eens onder , wie kan het verste plassen.



Een voorbeeld Ik kom wel eens ergens tijdens een wandeling en kijk dan in mijn zichtbare veld om mij heen .
Soms zie je de tarp ,ik ga dan daar na toe.
Je praat, wat je luistert en opeens komt het hoge woord er uit ,,,,wij doen aan bushcraft ,,, mijn standaard antwoord is dan wat is dat.
Dan word het leuk, ,,,wij leven met de natuur om ons heen . waarop ik altijd beantwoord wat is dan de natuur.
Het gesprek wat daarna komt is op zich wel leuk ,en leerzaam ik vindt mensen grappig en ze geven een goede spiegel naar mij zelf.
Dat is ook van toepassing op dit forum, je hebt de keuze om te lezen of te reageren dit zal met veel topics gebeuren
Je kan het ook anders bekijken ,elke dag dat je op het forum wat leest ben je niet buiten.
En in mijn geval zondag om 18.42 zit ik binnen achter de PC.

Koen


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Trailtraveller »

Mooi streven, ik heb een paar keer het forum op facebook vermeld, maar helaas facebook is voor velen toch aantrekkelijker.
Als je hulp wilt dan stuur je maar een pm. Wil best meehelpen.


Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Anneke »

Heerlijk rustig hier, vind ik. :-) Nieuw leven? Graag, als de jager-/verzamelaarvaardigheden weer in de belangstelling komen...


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Trailtraveller schreef:Mooi streven, ik heb een paar keer het forum op facebook vermeld, maar helaas facebook is voor velen toch aantrekkelijker.
Als je hulp wilt dan stuur je maar een pm. Wil best meehelpen.
Ha dit vind ik ook prachtig bedankt Trailtraveller,

Dat wat Koen verteld is heel aannemelijk, zoiets dacht ik ook al, als je veel het natuurlijke houd ben je daar ook veel mee bezig, is het handig een soort richt kalender, wie op welke dagen eventueel op het op het forum komen, en wat daar bij nog meer een band kan geven als er een chatroom aan gemaakt kan worden.
Het zijn maar ideeën die nog wat uitgewerkt kunnen worden, of van de hand gewezen, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Misschien maak ik iets los, in ieder geval stel ik mij gewillig op, met een knipoog, met respect voor jullie bijdragen kennis, en menselijkheid.

En nog iets blijf jullie ervaringen op het forum zetten, en plannen wat jullie maken richting Buscraft, dat houd het zeker levendig.

Met een hartelijke groet,
De Oude.Wilgen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Anneke schreef:Heerlijk rustig hier, vind ik. :-) Nieuw leven? Graag, als de jager-/verzamelaarvaardigheden weer in de belangstelling komen...
Héé Anneke mooi dat jij ook reageert, vertel hoe gaat het op dit mommend met je.
En wat je schrijft heeft al direct mij aandacht.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Ik heb ook al fijne reacties gekregen via de PM, leuk prachtig.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door ger010 »

Hoi Oude Wilg je enthousiasme werkt aanstekelijk !

Het is idd niet echt heel druk op het forum. Vrees dat
met de opkomst van Facebook veel mensen zijn overgestapt.

Zelf lees en post ik ook wel eens wat op Facebook maar
merk dat het bij vluchtig contact blijft. Ook het terug zoeken van
informatie werkt niet half zo handig als op een forum.

Maar goed ze zullen wel iets goed doen geloof ik 

Het forum nieuw leven in blazen, ik ben voor laat dat duidelijk zijn.
Er was al een idee om wellicht een chatbox op het forum te zetten.
Ik ga met de mannen over leggen hoe ze er in zitten. Voor heen
had dit niet de voorkeur omdat de info die mensen er in delen niet
opgeslagen worden tja dat is natuurlijk wel zonde.

Wel blijf ik geloven in een forum, je ziet dat wanneer mensen iets vragen
de inzet/kennis/beleving er nog steeds is.

Wellicht een idee om ook met regelmaat wandelingen te organiseren.
Zo leer je mensen ook buiten het forum kennen.

Zijn er andere ideeën laat het weten !


Afbeelding
Gebruikersavatar
londen
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:12

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door londen »

Ik heb ook weinig zin in Facebook, daarom blijf ik lekker op het forum.
Wat je zegt over fb dat informatie opzoeken half zo handig gaat als op een forum ben ik het helemaal mee eens, alles wordt meteen begraven onder nieuwere posts.
Ik heb zelf veel informatie gehaald van forum posts van meer dan een decennia oud, en ik hoop dat er over een decennia nog iemand wat heeft aan de dingen die ik heb gepost over het leren messen en andere dingen te maken.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Trailtraveller »

Zojuist een oproepje gedaan in oudste (NL-talige) Bushcraftgroup op facebook.

"Al voor facebook, sinds eind 2009, bestaat er een bushcraft forum (Nederlandstalig) met een heleboel bewaarde informatie van ook mensen die hier lid zijn. Facebook heeft natuurlijk zijn impact gehad op dit forum. Toch willen we mensen uitnodigen dit forum weer nieuw leven in te blazen om ook de informatie levend te houden. De zoekfunctie op werkt veel beter en veel zaken zijn al jaren terug uitgebreid besproken en behandeld. Ik zou zeggen kom eens langs... [link]".

Wie weet komen er wat mensen kijken, mijn groep heeft inmiddels iets meer dan 1300 leden.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door ger010 »

Dank Trailtraveller, ik sta stanby om mensen toe te laten !


Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door janvanloon »

ik kon af en toe eens kijken maar je enthousiasme werkt aanstekelijk zoals Ger al aangaf.
Ik heb zojuist nog wat gepost ;-)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door ger010 »

He Jan, zag de posts maar nog niet klaar met lezen
dus kon nog geen echte reactie geven :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

janvanloon schreef:ik kon af en toe eens kijken maar je enthousiasme werkt aanstekelijk zoals Ger al aangaf.
Ik heb zojuist nog wat gepost ;-)
Ha beste Jan fijn dat je weer actief word je hebt zoveel kennis te delen, mooi dat je ondanks niet geheel gezond bent toch weer het forum ondersteund geweldig man.

Met een hele hartelijke groet,
De Oude.Wilgen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

ger010 schreef:Hoi Oude Wilg je enthousiasme werkt aanstekelijk !

Maar goed ze zullen wel iets goed doen geloof ik 

Het forum nieuw leven in blazen, ik ben voor laat dat duidelijk zijn.
Er was al een idee om wellicht een chatbox op het forum te zetten.
Ik ga met de mannen over leggen hoe ze er in zitten. Voor heen
had dit niet de voorkeur omdat de info die mensen er in delen niet
opgeslagen worden tja dat is natuurlijk wel zonde.

Wel blijf ik geloven in een forum, je ziet dat wanneer mensen iets vragen
de inzet/kennis/beleving er nog steeds is.

Wellicht een idee om ook met regelmaat wandelingen te organiseren.
Zo leer je mensen ook buiten het forum kennen.

Zijn er andere ideeën laat het weten !
Ger prachtig dat jullie open staat voor nieuwe ontwikkelingen.

De Smileys zijn echt heel saai, en beslist niet aantrekkelijk om ze te gebruiken, tegenwoordig zijn ze echt heel mooi en op zig vertellen ze ook nog iets door hun beweging, misschien is hier iemand die het prachtig vind op het internet te zoeken naar mooie smileys en ze aan jullie voorstelt

Ik ga een wat testen kijken of het werkt, anders kan het misschien door jullie geactiveerd worden,
test @ger010 nee het werkt niet, jammer.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie