hier moet ik altijd erg om lachen

bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door bambix »



Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Sander2000 »

Ik moest er wel om lachen, maar als het echt is dan vind ik het wel heel slecht, ookal wist ik het al wel een beetje.


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door maartieboy »

[quote="Sander2000"]
Ik moest er wel om lachen, maar als het echt is dan vind ik het wel heel slecht, ookal wist ik het al wel een beetje.
[/quote]

Naja, wat is eigenlijk slecht? Die mensen zijn er niet om hun leven echt in gevaar te brengen maar om raad te geven (en geld te verdienen).
Als dat kloofje goed genoeg was voor de uitleg dan maakt het mij niet uit.

In het leger leer je ook eerst hoe een handgranaat werkt met een dummy :) maar je leert het er wel van.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Sander2000 »

Kijk dat hij het voordoet op deze plek is niet erg, maar hij doet alsof en zegt dat het heel erg gevaarlijk is, wat dus niet zo is. Hij had het dan kunnen zeggen dat hij zelf niet in gevaar was vind ik.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door janvanloon »

Het probleem is dat hij dingen doet ( voor hem zonder gevaar, voor de tv sensatie ) maar hoeveel mensen en kinderen die kijken en het ook willen proberen?
die zien survival als overal op en af springen. dat stoort aan bear vind ik  ;-)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door bambix »

in het filmpje springt hij over een andere kloof dan waar die gozer bij staat.
Het filmpje is al ouder en dit is al uitgezocht, maar ik vond het wel een leuk filmpje.
Verder denk ik niet dat het veel uitmaakt of er een weg langs die kloof loopt, al zou het ziekenhuis en de brandweer erlangs liggen, als hij in die kloof dondert zien we em nooit meer terug, dus het blijft even gevaarlijk.
De boodschap is dat die "bruggen" berucht instabiel zijn en dat als je er over heengaat je niet in het midden moet blijven staan springen, maar snel voer steken en rekening houden met stukken die onder je voeten weg kunnen glippen.
En natuurlijk worden dit soort scene's wat extra dramatisch gemaakt, het blijft entertainment.
Ik weet nog dat hij in ierland ergens een dood schaap vind en daar kruipt ie half in voor de warmte, eet het vlees etc.
Blijkt dat ze dat schaap daar gekocht hadden en de herder betaald hadden het op die plek achter te laten.
Je weet niet wat er allemaal echt is maar houd er rekening mee dat het allemaal wat dramatischer gemaakt word, doet verder niets af aan de bruikbaarheid van hetgeen hij doet.
Al moet ik toch best wel op sterven na dood zijn voor ik een fles urine aan mn mond zet of in een pas gestorven schaap kruip voor warmte.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door janvanloon »

#032#

of die olifant uitwerpselen uit persen voor lekker drinkwater #025#


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door maartieboy »

Ik vind de programma's van Bear zelf niet de leukste vanwege de constante rush.
Maar er valt zeker wel wat van hem te leren.
Als je allerlei dingen wil laten zien met survival moet je soms ook dingen creëren anders krijg je een gigantisch saai filmpje.

Zelfs al zou hij in een hotel slapen.. van mij hoeft zo'n man zich niet voor elke episode gigantisch oncomfortabel te maken.
Survival doe je namelijk als je probeert om niet dood te gaan.. niet de meest prettige werksituatie.

zo vind ray mears altijd binnen een paar minuten precies waar hij naar zoekt.. bv. dennenhars voor het maken van pijlen.
Hij wist natuurlijk allang dat het daar zat.. maar dat maakt de les er niet minder op.


bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door bambix »

beste uitspraak van Ray Mears (naar mijn mening)
"If you're roughing it, you're doing it wrong"


Tent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2014, 18:30
Locatie: In je achtertuin

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Tent »

Hoi,

Leest dan niemand de disclaimer aan het begin?  >:D
Bear Grylls and the crew receive support when they are in potentially life threatening situations, as required by health and safety regulations.

On some occasions, situations are presented to Bear so he can demonstrate survival techniques.

Professional advice should always be sought before entering any dangerous environment.
Dit betekent dat wet- en regelgeving hem verbiedt om levensgevaarlijke stunts uit te halen... Laat hij iets zien wat erg gevaarlijk is, dan is de situatie op dat moment dus niet levensgevaarlijk voor Bear...

Ik lach veel harder om de mensen die hem proberen te 'ontmaskeren'...

Volwassenen zijn verantwoordelijk voor eigen handelen. Ouders/voogden zijn verantwoordelijk voor het handelen van hun kinderen (en voor de programma's waar ze naar kijken). Je kunt Bear helemaal niets verwijten!

- T -



Sgt_Bear

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Sgt_Bear »

Ja Tent, dat vind ik nou ook. Ze maken er ook geen geheim van. Sterker nog, er zijn de nodige 'behind the scene's' afleveringen waarin ze zelfs gewoon laten zien hoe ze een en ander in elkaar draaien.
Vergeet niet dat het bij Dual Survival, Les Strout, en man/woman/wild precies hetzelfde werkt, maar daar hoor je nooit iemand over.
Denk dus dat het vooral afgunst is.


Purplehaze_74
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2014, 19:30
Locatie: Groesbeek

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Purplehaze_74 »

Ik denk ook zeker dat het bij de meeste afgunst is.
Wie wil nou niet doen wat bear doet lekker de hele wereld over, de mooiste lokaties bezoeken.
En dan nog lekker klauteren en klimmen fikkie stoken vissen enz enz.
Ik vindt het een goed programma kijkt lekker weg en blijft boeien.
Die mensen wie hem afzeiken zijn gewoon jaloers!

Groeten uit de rimboe

Don ;D


Tent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2014, 18:30
Locatie: In je achtertuin

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Tent »

Hey,

Of het afgunst is, weet ik niet. Mensen denken vaak dat alles op TV echt is, maar helaas... bijna alles is nep! (Zelfs de reklame!  ^-^)

Dave Canterburry was ook zo'n 'phony', maar ik leer toch erg graag van hem. Zelf heb ik weinig met Ray Mears, op een of andere manier wil ik toch een echte kerel aan het werk zien; geen papzak.

-TNT -



Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Trailtraveller »

Iedereen heeft zo zijn voorkeur. De één is aangetrokken tot het braggen en brawling, de ander op een rustige manier alles bekijken a la Ray Mears. Dave is ook aardig op gewicht, ook zijn kennis van zaken is goed.

Waar je wel voor uit moet kijken is de kit-mentality van Ome Dave, die is sneller dan het geluid. De 'common man' view is regelmatig maar net wat in zijn shop te koop is. Een tarp aanprijzen voor de gewone man met een prijskaartje van 400 dollar, daar kun je bijna een hypotheek voor afsluiten. Eerlijk is eerlijk topspul en gaat lang mee.. voor die prijs komt bij mij die tarp niet uit de kast.

Spullen (basisset) moeten goed en degelijk zijn, maar als bushcraftgear poshcraft wordt...


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Tent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2014, 18:30
Locatie: In je achtertuin

Re: hier moet ik altijd erg om lachen

Bericht door Tent »

Hoi,

Zo bedoel ik het ook: Iedereen heeft een eigen voorkeur. Leer van degene die je inspireert; keus genoeg...

Met 'phony'-Dave doel ik uiteraard op zijn ontslag bij Discovery Channel. Hoewel ik dat weet, leer ik graag van hem...

Misschien ben ik nog niet rijp genoeg voor Mears?  ::)

Achteraf had ik deze zin beter weg kunnen laten:
op de een of andere manier wil ik toch een echte kerel aan het werk zien; geen papzak.
Dave is ook niet meer de jongste (en dunste); zijn topspul is niet alleen duur, maar ook heel zwaar.

-TNT -



Plaats reactie