Alternatief ontsmetten

EHBO, thuis of in het veld
Plaats reactie
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

Alternatief ontsmetten. UV
Afbeelding
Veiliger teken doden dan veilig kan niet.
Teken wassen bloed. In uit en in en uit de bloedbaan weer in.
Hoe snel dat gebeurd hangt van de leeftijd af.

Toch zullen de meeste teken gaan ‘op/overgeven bij gefriemel en stres.
Geen zin om te haasten?
Je wil dat eventuele besmetting niet aan jouw gelegen heeft behalve te laat ontdekken?

Bevries de teek voor het verwijderen.
1 pufje per mm doorsnee teek.
Houdbaarheids datum te verwaarlozen.
Afbeelding
Afbeelding


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door janvanloon »

En geeft die teek dan niet over en zo juist meer kans op besmetting geven?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

janvanloon schreef:En geeft die teek dan niet over en zo juist meer kans op besmetting geven?
-50/60°
Nee, hij bevriest in een fractie van seconden.
Mocht je 5 x puffen bij 5 mm. dan is ‘ie al aardig stijf geworden na eerste pufje hoor

NB beetje dom van mij miss.
Deze 2 tips (UV & Tek) staan wél los van elkaar^_^


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Roely »

Euj goed idee man van dat bevriezen,, komt dat uit een setje om wratten te bevriezen.

Voor wat betreft UV zaklamp heb ik wel wat vraagtekens.
Die lamp zou dan wel heel krachtig moeten zijn..
Anders zou ik steriel onder de zonnebank uitkomen >:D
Nee geintje ik snap de verschillende golflengtes wel.. A. B. C.

En dan nog wordt uv voornamelijk toegepast in mediums als water en lucht, om zo de schaduw werking tegen te gaan. Maar die lampen hebben dan ook echt veel vermogen. Dus ik vroeg me af, of ik achterloop met de innovaties. Of dat je dit zelf had bedacht.

Groetjes
Roely


Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

Tsja, ik dacht ik deel mijn fantasietje en als jullie het dan proberen heb ik mijn expiriment aldaar. :)
Nee, helaas is de eer niet aan mij Roely


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

Boomknuffelaar schreef:Tsja, ik dacht ik deel mijn fantasietje en als jullie het dan proberen heb ik mijn expiriment aldaar. :)
Nee, helaas is de eer niet aan mij Roely
Wat betreft uv lampje is mij verteld een c en zou oppervlak van gereedschap moeten kunnen veilig stellen van uitsluitend virusjes.
Daartoe besloten na het tl-blalk hiv verhaal.
(Google is your friend.)

Wat betref het “wratten-bevries-achtige-apparaatje” ,het is de TICKNER.

Destijds gekocht bij Bever maar das a while ago.
Toch vond ik het door jouwzelf bedachte idee om er wratten mee te gaan verwijderen slim en heb voor jouw uitgevogeld dat je ze nog kunt bestellen bij de tropenwinkel, succes en ik hoop dat dat ook werkt.

EDIT: bij de mediums vloeistof en lucht hoort een derde in hét rijtje, oppervlakken.


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

Ai ai nou google is mijn vriend niet zo meer.
Ik kom er achter dat ik niet goed voorgelicht ben. Voor zover ik nu kan zien zou het een geen c kúnnen zijn. Touché wat dat betreft!
Mij was in de winkel verzekerd dat het niet mocht ontbreken in de EGBO kit. :0
Maar ik heb gekker meegemaakt.

Maar de manier waarop ik hier op gewezen word in verhouding tot mijn andere vrij zinloze posts, posts, related tot precies wat er boven een topic staat of gevraagd word, maken dat ik snap wat hier gebeurd.

En zo lieven mensen, blijft een forum zga dood


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Roely »

Maar de manier waarop ik hier op gewezen word in verhouding tot mijn andere vrij zinloze posts, posts, related tot precies wat er boven een topic staat of gevraagd word, maken dat ik snap wat hier gebeurd.

En zo lieven mensen, blijft een forum zga dood




:o had ik iets verkeerds gezegd,??
Sorry dan (ik vroeg het me oprecht af, Tis mijn vakgebied geweest. Maar ben er al weer wat jaartjes eruit)
Ik vond dat van het bevriezen best geniaal, dacht ook echt dat je dat ook zelf bedacht had.

Maar ja voor de andere geïnteresseerden, moet ik wel even opmerken dat een oppervlak geen medium is.

De kracht van een forum zit hem toch in het samen delen van kennis. En elkaar, daar waar mogelijk een beetje aanvullen... Toch


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Oude.Wilg »

Hoi beste Roely,
Dat bevriezen lijk ook wel een goed idee, maar een wetenschappelijke ondersteuning zou mooi zijn misschien moet het ergens voor gesteld worden misschien is het wel een heel goed idee.
Wees niet ontmoedigt ik ben hier dagelijks, en sta klaar waar ik maar iets zinnigs kan schrijven.
Jammer dat het zolang moet duren met de CHAT die software technisch hier volgens mij wel mogelijk is, dat kan een opleving en aantrekkingskracht hebben.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Waidmann »

Wat zou het aanvullende voordeel van bevriezen moeten zijn? Zou je bij een bevroren teek niet juist meer risico lopen om iets af te breken dat blijft zitten?

Ik volg de RIVM en Stichting tekenbeten, deze adviseren deze oplossing (nog) niet. Voorlopig blijf ik met de pincet trekken, dit werkt goed voor mij.

Wat betreft de tekst over de dood van een forum.. Schets mijn verbazing enigzins. Het geschreven woord komt natuurlijk altijd anders over dan de het gesproken woord. Maar ik draai hier lang genoeg mee om te weten dat Roely prima bedoelingen heeft. Trek het je niet aan, ga van het goede uit en stel anders vragen zou ik zeggen :)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Roely »

Tnx voor de backup.

Voor wat betreft het bevriezen... Ik zou me voor kunnen stellen dat je met het bevriezen de bacterie zou kunnen doden. Dus wat er dan mogelijk achter zou blijven in je huid zijn dan dode en of beschadigde bacteriën.
Echter, heb ik net die site van tickner bekeken. En dat is niet hun insteek. Ze stellen de teek te bevriezen om het makkelijker te verwijderen. Maar daar zijn wij volgens mij allemaal wel ervaringskundig genoeg in.
Mischien toch maar zo'n wratten setje, dat is krachtig genoeg om huidcellen kapot te maken. Maar bepaalde bacteriën zijn niet zo onder de indruk van kou, die gaan hooguit even slapen. En ontdooid gaan ze weer vrolijk vermenigvuldigen. Lijkt me ook niet handig om een fles vloeibare stikstof in je rugzak mee te sjouwen ;D

En off topic :
Voor wat betreft het forum. Ik heb het al eerder gezegd. Wat mij betreft ligt het aan de layout. En dat de onderwerpen niet meer op volgorde van datum gerangschikt zijn.

Verder groetjes van den Roely,
En sorry voor mijn ogenschijnlijk gebrek aan tact.
Dat is de keerzijde van een te hoog iq blijkbaar.
(hoewel naar 10 x lezen ik in deze topic volgens mij niets verkeerds of onhandig geplaatst had)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Martin Outdoors »

Te hoog IQ....maar wel iets 10 keer moeten lezen . ;D ;D

Dus t was een grapje en daarom zijn die grijnzende gele balletjes bedacht en om te laten blijken dat het een grapje was heb ik de smiley's er bij geplakt , wij mensen moeten eigenlijk gezichtsuitdrukkingen kunnen zien en intonatie horen anders gaan we zelf wat verzinnen hoe iets bedoelt word .

Hehe en een grapje hoeft niet leuk gevonden te worden als men er maar bewust van is dat het geen nare opmerking was .......denk dat dit op alle fora's een terugkomend fenomeen is .

On topic , doe mij ook maar een gewoon pincet , ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Alternatief ontsmetten

Bericht door Boomknuffelaar »

Wilde mij ervaringsgewijs afzijdig houden maar deze (sportive) reacties had ik niet verwacht en loop-mild-rood-aan.

@ Roely, ik ging te snel ‘ergens’ van uit uit ervaring. Excuses is op zijn plaats dus sorry!!

Heb téveel ervaring als oparator op een fors PHPBB opgedaan, maar ik kom er achter dat die ervaring hier niet op gaat wat dit gevalletje betreft. Ik heb jaren letterlijk wakker gelegen van het uit elkaar houden van volwassenen.
Uiteindelijk crashte de boel mega en die periode vlak daarvoor meende ik zich hier te zien voltrekken, maar mis blijkbaar.

Jullie zitten op een letterlijke schat van informatie, en de belangrijkste info, ervaringen.

Die schat hoeft niet ‘bewaakt’ te worden, maar als noepjes dat gevoel krijgen taaien ‘ze’ af.
De “waarheid” filtert zichzelf vaak op fora, geen idee hoe dat komt. Misschien wel op deze manier.^_^

Soms is er een nieuwe generatie nodig om een forum levend te houden, indien gewenst.
Ik heb anderen die nieuwe generaties weg zien jagen, omdat sarcasme over kan komen als irritatie, dan taaien nieuwkomers af meen ik te hebben vast gesteld.

Nu zou ik haast het zelfde doen maar laat mij door jullie reacties overtuigen dat fora verschillend kunnen verlopen.
———————————
Wat betreft de Tickner is het een door mij ontvangen tip geweest dat een teek niet meer kan ‘wassen’ na bevriezing.
Mij leek dat logisch.

Wat betreft het UV kampje wat behoorlijk krachtich is ben ik min of meer blijkt nu in de maling genomen door de leverancier van de UV-C unit voor mijn vijver.
De kracht van de aura overtuigde mij.
Echter, ik meen dat K&T het zelfde lampje heeft zo te zien en das meen ik tegen de 400n.
Dus geen C :(

@ Oude Wilg en Beheerders.......
Een gammelle chat-unit laten draaien op een PHPBB’tje zou zeer goed mogelijk dé eventuele genade slag kunnen betekenen voor het forum.

Nieuwkomers chatten niet gauw mee, en ze draaien écht slecht net als de radio en alle tag-gadgets. Maar ook dit is weer mijn ervaring.

Mgv Marco


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Plaats reactie