Teken alarm, ook dit jaar weer.

EHBO, thuis of in het veld
Oude.Wilg

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Berichtdoor Oude.Wilg » 10 apr 2019, 22:55

https://www.bushcraftshop.nl/tekenverwi ... ick-1.html
Op de site is ook een filmpje te zien hoe handig deze "tekenverwijderaar" werkt.

Artikelnummer: 320009
De prijs is €15,99

Specificaties:
Materiaal: Chirurgisch staal
Afmetingen: 99,5 x 14 x 0,60 mm
Tekenverwijderaar Tick 1:
Een handige tekenverwijderaar van Enetorpet. Uitgevoerd in chirurgisch staal, extra nauwkeurig en geschikt voor de sterilisator.
Een paar algemene tips over het verwijderen van teken:
Bewaar altijd de verwijderde teek en schrijf de datum van de beet in de agenda. Het is soms eenvoudiger via de teek te achterhalen of deze een bacterie of virus bij zich droeg.

'Bewaar de teek in de grippabag (van de verpakking) en noteer in de agenda de datum van de beet'

Het is aan te bevelen om de wond na het verwijderen goed te desinfecteren met bijvoorbeeld een alcoholdoekje.

enetorpet-tekenverwijderaar-tick-1.jpg
enetorpet-tekenverwijderaar-tick-1.jpg (30.58 KiB) 69 keer bekeken

Mvg,
De Oude.Wilgen.

Oude.Wilg

Berichtdoor Oude.Wilg » 18 apr 2019, 12:45

Uit onderzoek onder 1657 chronische Lymepatiënten blijkt dat zorg, behandeling en kwaliteit van leven als zeer slecht worden ervaren. Voorzitter van de Lymeverenigng Fred Verdult: 'Mensen zijn ontzettend eenzaam en wanhopig.
Drie op de tien mensen die aan het onderzoek deelnamen, hebben afgelopen maand overwogen een eind aan hun leven te maken'.
Patiënten geven hun gezondheid een 4,5. De helft komt weinig buitenshuis en 1 op de 6 leeft een groot deel van de dag in een donkere ruimte. De zorg krijgt een rapportcijfer van 2,3. Verdult: 'Er wordt gezegd dat je na een korte kuur antibiotica van de klachten af zou moeten zijn. In onze enquête zeggen de mensen 'wij zijn helemaal niet van klachten af'. Een groot deel knapt op maar een flink deel houdt langdurig klachten...
Dat levert tienduizenden patiënten op.'
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... ieuwsbrief

https://zorgnu.avrotros.nl/encyclopedie ... ayout=list

Elk jaar worden 1,3 miljoen mensen gebeten door een teek.
Jaarlijks lopen 27.000 mensen een besmetting op met Lyme.
Tussen de 1000 en 2500 patiënten blijven na behandeling ziek.

lyme_13apr19.jpg
lyme_13apr19.jpg (172.4 KiB) 41 keer bekeken

Mvg,
De Oude.Wilgen.

Roely

Berichtdoor Roely » 18 apr 2019, 16:40

Ja ik had dat ook gelezen een paar dagen geleden idd.
Jullie pech... Ik vind zelfmoord helemaal niks.
Voor de rest herken ik me zelf er wel in.
Ben niet eenzaam, maar heb wel veel vrienden en kennissen verloren. Gewoon omdat ik het niet op kon brengen om mee te gaan of te doen.
Plannen maken ging allemaal goed.. Tot het moment daar is, en dan blijf ik toch liever thuis.
Enige opvallende aan het artikel is dat andere mensen ook liever in een donkere ruimte zitten.. Ik dacht dat ik dat alleen had ;D
Weet je wat het aller ergste is... Dat het elke week maand anders is. Met name de lust en de energie. Dit is voor mensen uit je omgeving heel moeilijk te begrijpen.

Oude.Wilg

Berichtdoor Oude.Wilg » 18 apr 2019, 21:48

Ach beste Roely heb jij er ook last van triest, maar wel heel tof van je dat je goed mee draait op het forum, en je daar je schouder onder zet.
Fijn dat je dat te kennen geeft daar mee ben je voor mij een kanjer.

Mvg,
De Oude.Wilgen.

Terug naar “EHBO en Hygiëne”