Teken of niet?

EHBO, thuis of in het veld
Plaats reactie
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Teken of niet?

Bericht door herman744 »

N.a.v. het item van Wilma's Oil eens op onderzoek uitgegaan naar het tekenbestand op mijn favoriete plekjes. Eye-opener.

https://www.youtube.com/watch?v=o6zltdsATFw


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Teken of niet?

Bericht door jenniskens »

goede test Herman.
Zit het verschil niet in het gras?
Ik meen te hebben gelezen dat teken zich vooral in het gras ophouden en wachten op prooi dat langs komt.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Teken of niet?

Bericht door Meatloaf »

ooit in een gemengd bos gelopen, op een gegeven moment zagen we op elke grashalm tot knie hoogte wel 1 of 2 teken zitten. gelukkig vol met deet gespoten want we liepen er in korte broek :o dit was langs een soort van wildpad waar ook veel mensen hadden gelopen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken of niet?

Bericht door Martin Outdoors »

Toen ik met Tim en Johndice het bos in dook voor een nachtje snurken viel het inderdaad op dat teken op bepaalde plekken in een hinderlaag liggen.

Op de kamp locatie wat over het algemeen puur naaldbos/humus grond was hebben we geen teek gezien, je kan daar lekker de hele dag op de grond zitten en liggen zonder kans te hebben dat er teken op ons zouden landen.

Echter een klein stukje verder op, vanaf 50 m ongeveer groeide er veel gras en berkenbomen, tim en Johndice deden daar een ochtendwandelingetje en hun kwamen onder de teken terug.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Teken of niet?

Bericht door Waidmann »

Ik ben zelf nogal vatbaar voor teken, of continue op de verkeerde plekken, en ik merk dat vooral gras en wildwissels hotspots voor teken zijn. Vreselijke beesten en de Lyme die ze voortbrengen is echt een sluipmoordenaar.


Gebruikersavatar
Matis
Berichten: 2087
Lid geworden op: 23 jun 2010, 19:41
Locatie: Overloon

Re: Teken of niet?

Bericht door Matis »

Is het tweede bos het Duivenbos?


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Teken of niet?

Bericht door herman744 »

Matis,

Bos ligt aan het fietspad tussen Overloon en richting Vortum Mullem, door de Hondsbossen of Hondsbergen. Wij noemen het de Groeningse hei. Waar de hoogspanningsleiding het fietspad kruist.


Plaats reactie