Teken alarm, ook dit jaar weer.

EHBO, thuis of in het veld
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door rjvdsluis »

Tim

In de film deel 1 , wordt gesproken over citodiol. (werkzame stof)

Eucalyptus olie een cianole zijn synoniemen?
Ron


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door rjvdsluis »

Oude Wilg

Hier goede informatie over teken, gratis downloaden of geprinte versie kopen

https://www.biomaatschappij.nl/wordpres ... n-Lyme.pdf

De stichting geeft al jaren goede informatie, deze werd meer dan 10 jaar geleden gratis aan scholen ter beschikking gesteld
Interessant zijn voor U misschien: Bijen Teken Klimaat Afweer.
https://www.biomaatschappij.nl/publicaties/cahiers/


Binnenkort Nieuwe Informatie van Biowetenschappen en Maatschappij over teken
https://www.biomaatschappij.nl/agenda/

Ron sr


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door arjuna »

De nvwa heeft regelmatige een teken trek
dwz ze gaan dan met een laken 1000 meter lopen door een bos ,ik hoorde in september 2018 dat ze meer dan 1000 teken
daar mee hebben gevangen
Ze hebben mij niet verteld hoeveel er besmet waren

Koen


Jade
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2016, 11:40

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Jade »

Ron NL-S schreef: Afbeelding
Deze uitvoering in staal is echt handig, als je er een teek mee hebt verwijderd is deze makkelijk te doden met een vlammetje van je aansteker.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Tim »

Hey,

Die heb ik ook. Ik heb sinds 1 seizoen een Rovince broek. Slechts 1 of 2 teken gehad, vorig jaar.

Het heeft me een tijd tegen gestaan met gif op je broek rond te lopen, maar lyme lijkt me een groter risico.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Martin Outdoors »

Doe mij maar gif als extra maatregel, ik heb nu 100 % deet op de kop getikt in Litouwen , de gaten vallen in mijn poten van dat spul maar geen teek te zien ;D ;D ;D, laatste keer geen gif mee gehad en hop ik zat weer onder die beessies .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Alder »

Rovince broek is inderdaad heel effectief! Ik gebruik hem nu bijna 3 jaar. Sindsdien geen enkele (vastgebeten) teek meer gehad, ondanks dat ik regelmatig in het bos ben en overnacht. Daarvoor wel regelmatig.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door ger010 »

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat mensen
ook panty's gebruiken om de beten tegen te gaan.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Tim »

Hey,

Dat is alleen in The Blue Oyster Forest.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Hoe bescherm ik mezelf tegen tekenencefalitis?
Gaat u langer dan vier weken kamperen of wandelen in natuurgebieden in Europa? Of gaat u op vakantie in een gebied waar de Russische variant voorkomt? Overweeg dan vaccinatie tegen tekenencefalitis. De GGD adviseert u graag hierover. Tips:
Drink geen ongepasteuriseerde melk.
Blijf op paden en vermijd hoog gras en struikgewas.
Draag bedekkende kleding
Smeer de onbedekte huid, broek en sokken in met DEET.
Kampeer niet aan de bosrand en niet langs de omzoming van een camping.
https://www.ggdreisvaccinaties.nl/vacci ... ncefalitis


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Aanvulling op het vorige stukje.

Drink geen rauwe melk meer:
Frühsommer-Meningo-encephalitis, FSME is een virusinfectie die kan worden overgedragen door een tekenbeet. Het virus wordt direct na de beet overgebracht op de mens. Hierdoor kan een besmetting in geen van de gevallen meer worden voorkomen. Het drinken van rauwe melk wordt ook genoemd als bron van besmetting.
De ziekte komt veel voor in Europese vakantielanden, voornamelijk in het gebied ten oosten van Frankrijk tot aan Rusland. In sommige delen van buurland Duitsland komt steeds vaker FSME voor: FSME: Risikogebiete in Deutschland.

Co-infecties algemeen
Naast de mogelijkheid dat teken verschillende Borrelia stammen bij zich dragen (B. burgdorferi, afzelii, garinii, valaisiana – en nog tientallen andere Borrelia soorten) kan een teek besmet zijn met vele andere bacteriën, virussen en andere micro-organismen, de zogenoemde co-infecties. Chinese onderzoekers vonden recent in harde teken maar liefst 237 verschillende bacteriën die waarschijnlijk via een tekenbeet kunnen worden overgebracht op de gastheer (1); en dit is dan nog exclusief de virussen, protozoa etc. De meeste van die micro-organismen zijn waarschijnlijk niet schadelijk voor de mens, maar in veel gevallen is daar nauwelijks iets over bekend. Het vaststellen van een co-infectie, naast de ook al moeilijk te diagnosticeren ziekte van Lyme, is bijzonder lastig mede omdat de symptomen soms overlappen met symptomen van Lyme. De mogelijkheid dat een co-infectie aanwezig is wordt daardoor vaak over het hoofd gezien. De testen voor co-infecties geven, voorzover ze al beschikbaar zijn, onvoldoende zekerheid.
https://www.tekenbeetziekten.nl/co-infecties-algemeen/


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Tim"]Hey,

Dat is alleen in The Blue Oyster Forest.

Tim[/quote]

Ja ik bezoek geregeld die bar >:D . Maar ik heb soms ook een panty aan in het bos , ik lig soms zonder enige slaapuitrusting in het bos en een panty vind ik een onmisbaar uitrusting stuk op dat moment . Heb jij niet nodig Tim dat doe je toch nooit . Volgende keer trek ik hem gebruikt over je kop als ik je zie manneke ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Roely »

Als je er op door googled... Panty's tegen teken.
Blijkt het van weinig toegevoegde waarde te zijn. Het geeft alleen een vals gevoel van veiligheid.

Net zo dom als broekspijpen in je sokken. Dat is ook zo'n verhaal wat maar blijft bestaan. En waarvan juist heel veel mensen slechte ervaringen hebben opgedaan. (dat was voor mij ook de eerste keer dat ik een teek op mijn enkel had)
Maar dat terzijde. Ik las dus net dat verschillende mensen teken onder hun panty hebben terug gevonden.
Dus dat een teek zelf niet zo onder de indruk zou zijn van een panty.. Een ander verhaal is dat je dan van die hele dikke dicht geweven panty's aan moet doen.
Dus ja uiteindelijk zal het wel wat schelen.

Als ik van mijn eigen ervaringen uit ga. En bv teken in mijn lies heb gevonden, dan hebben ze toch al heel wat lagen kleding weten te passeren. Mijn vrouw had er ooit eentje op haar borst. En geloof me nou, :D die bh zat strakker dan een panty ;D

Ik denk juist dat een panty een prima medium is voor een teek om mee te liften.(daar waar het van een been of broekspijp nog weleens af wil vallen) (hell, ik blijf er met mijn ruwe handen al in hangen :o )
Misschien is een in deet gedrenkte panty wel een hinderende barrière voor een aantal uur. Maar dan zou je bv om de vijf zes uur een schone panty aan moeten trekken. O0

Conclusie, als je wil draag het onder de noemer baad het niet dan schaad het niet (op je imago na dan ;D )
Maar afgaande op die mensen die met panty toch nog een teek op hun been hadden, is het dus zeker geen wonder middel.
Zou zo'n morph suite van carnaval niks zijn ;-) :D ;D


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Martin Outdoors »

Ja lees maar lekker . Ik heb gebruikers ervaring en het werkt voor mij.Nooit een teek op mijn benen gehad met zo'n ding aan. Ook militairen doen het soms , niet voor de lol . Maar goed ieder zijn ervaring he .

Een morph suit ;D ;D , wie weet probeer ik dat ook is hehe


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Martin Outdoors »

Oh ja voor FSME krijg ik om de zoveel tijd een injectie .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie