Teken alarm, ook dit jaar weer.

EHBO, thuis of in het veld
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

https://www.bushcraftshop.nl/tekenverwi ... ick-1.html
Op de site is ook een filmpje te zien hoe handig deze "tekenverwijderaar" werkt.

Artikelnummer: 320009
De prijs is €15,99

Specificaties:
Materiaal: Chirurgisch staal
Afmetingen: 99,5 x 14 x 0,60 mm
Tekenverwijderaar Tick 1:
Een handige tekenverwijderaar van Enetorpet. Uitgevoerd in chirurgisch staal, extra nauwkeurig en geschikt voor de sterilisator.
Een paar algemene tips over het verwijderen van teken:
Bewaar altijd de verwijderde teek en schrijf de datum van de beet in de agenda. Het is soms eenvoudiger via de teek te achterhalen of deze een bacterie of virus bij zich droeg.

'Bewaar de teek in de grippabag (van de verpakking) en noteer in de agenda de datum van de beet'

Het is aan te bevelen om de wond na het verwijderen goed te desinfecteren met bijvoorbeeld een alcoholdoekje.
enetorpet-tekenverwijderaar-tick-1.jpg
enetorpet-tekenverwijderaar-tick-1.jpg (30.58 KiB) 4480 keer bekeken


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Uit onderzoek onder 1657 chronische Lymepatiënten blijkt dat zorg, behandeling en kwaliteit van leven als zeer slecht worden ervaren. Voorzitter van de Lymeverenigng Fred Verdult: 'Mensen zijn ontzettend eenzaam en wanhopig.
Drie op de tien mensen die aan het onderzoek deelnamen, hebben afgelopen maand overwogen een eind aan hun leven te maken'.
Patiënten geven hun gezondheid een 4,5. De helft komt weinig buitenshuis en 1 op de 6 leeft een groot deel van de dag in een donkere ruimte. De zorg krijgt een rapportcijfer van 2,3. Verdult: 'Er wordt gezegd dat je na een korte kuur antibiotica van de klachten af zou moeten zijn. In onze enquête zeggen de mensen 'wij zijn helemaal niet van klachten af'. Een groot deel knapt op maar een flink deel houdt langdurig klachten...
Dat levert tienduizenden patiënten op.'
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... ieuwsbrief

https://zorgnu.avrotros.nl/encyclopedie ... ayout=list


Elk jaar worden 1,3 miljoen mensen gebeten door een teek.
Jaarlijks lopen 27.000 mensen een besmetting op met Lyme.
Tussen de 1000 en 2500 patiënten blijven na behandeling ziek.
lyme_13apr19.jpg
lyme_13apr19.jpg (172.4 KiB) 4452 keer bekeken


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Roely »

Ja ik had dat ook gelezen een paar dagen geleden idd.
Jullie pech... Ik vind zelfmoord helemaal niks.
Voor de rest herken ik me zelf er wel in.
Ben niet eenzaam, maar heb wel veel vrienden en kennissen verloren. Gewoon omdat ik het niet op kon brengen om mee te gaan of te doen.
Plannen maken ging allemaal goed.. Tot het moment daar is, en dan blijf ik toch liever thuis.
Enige opvallende aan het artikel is dat andere mensen ook liever in een donkere ruimte zitten.. Ik dacht dat ik dat alleen had ;D
Weet je wat het aller ergste is... Dat het elke week maand anders is. Met name de lust en de energie. Dit is voor mensen uit je omgeving heel moeilijk te begrijpen.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Ach beste Roely heb jij er ook last van triest, maar wel heel tof van je dat je goed mee draait op het forum, en je daar je schouder onder zet.
Fijn dat je dat te kennen geeft daar mee ben je voor mij een kanjer.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door rjvdsluis »

UPDATE LYME
BIOWETENSCHAPPEN EN MAATSCHAPPIJ
https://www.biomaatschappij.nl/ziekte-v ... ees%20meer

Rib ae


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Martin Outdoors »

Ik had mijn broek een paar dagen geleden ingesprayed met dat antiteken spul uit Litouwen , maar wat is dat effectief zeg , ik was in het bos en moest water halen en ik moest door een gras veldje en op mijn broekspijpen zaten denk ik een stuk of 10 teken . Normaal zie ik ze naar boven klimmen en krijg ik ze moeilijk van mijn broek . Nu zag ik ze bijna alle kanten op rennen alsof ze op een hete plaat stonden en ik klopte met 1 veeg ze allemaal er af.

Ik kan geimpregneerde kleding nu zeker aanbevelen als eerste protectie .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door rjvdsluis »

Als je leest wat de verschijnselen kunnen zijn ....

https://www.biomaatschappij.nl/symptomen-lyme-later/

Hartritmestoonis, gewrichtspijn, rood vlees allergie...

dan kan ik mij voorstellen dat een diagnose vaak niet goed gesteld wordt

Ron sr


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Roely »

Het is wel een volledig stuk in ieder geval.
Het gaat de goede kant op allemaal. Jammer dat er nog steeds niets afdoende is voor de behandeling.

Wel grappig. Ik was bij de bedrijfsarts voor medische keuring en die concludeerde weer dat ik een lui oog heb ;D.. Ze noemen het elk jaar weer anders, maar ja de klachten blijven.. 20 % zicht is het momenteel. Dat valt gelukkig weer even mee. Soms gebruik ik dat oog helemaal niet meer. (ander oog 165% ter vergelijking)

Belangrijker,
Als die geïmpregneerde kleding maar iets helpt, zou ik het zeker iedereen aanraden. Better safe then sorry


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Tim »

Hey,

Ik heb voor dit seizoen weer een Rovince besteld. Ik ga niet meer anders.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Tim schreef:Hey,

Ik heb voor dit seizoen weer een Rovince besteld. Ik ga niet meer anders.

Tim
Kan je meer over dit product vertellen, beste @Tim
Dat scheelt anderen ook weer zoeken en maakt het compleet. ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Tim »

Oude.Wilg schreef:
Tim schreef:Hey,

Ik heb voor dit seizoen weer een Rovince besteld. Ik ga niet meer anders.

Tim
Kan je meer over dit product vertellen, beste @Tim
Dat scheelt anderen ook weer zoeken en maakt het compleet. ;-)
http://lmgtfy.com/?q=ronvince


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Roely »

Hahaha lachen die link van Tim

Heb er even op door gegoogeld en heel waarschijnlijk is het geïmpregneerd met permethrin. Althans dat vind je terug bij andere anti teken kleding aanbieders. Dit kun je dus ook zelf doen bij je bestaande kleding. (maar dit is geen gezonde bezigheid)

De werking:
Het slaat op het zenuwstelsel en teken zouden er zelfs dood aan gaan.
Mooi spul, maar het is niet selectief.. Dus tegen alle insecten en kleine zoogdieren. Ook voor vissen is het dodelijk en bv voor katten.

Bij de mens kan het kanker veroorzaken. Maar ja er staat niet bij hoe veel men via de huid op kan nemen.
Ik neem aan dat niemand zijn shirt op gaat eten oid.
En het voornamelijk incidenteel gebruikt.

Anders kun je nog overwegen om extra onderkleding te dragen bijvoorbeeld. Al die sites vermelden wel dat je naast deze kleding de onbedekte huid, gewoon moet blijven beschermen met bv deet en dergelijke.

Screenshot_20190504-172757.jpg
Screenshot_20190504-172757.jpg (306.69 KiB) 4337 keer bekeken


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Bedankt @Tim best wel interessant heb het even goed bekeken: http://lmgtfy.com/?q=ronvince
Weer een goede bijdrage.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Tim »

Roely schreef:Heb er even op door gegoogeld en heel waarschijnlijk is het geïmpregneerd met permethrin. Althans dat vind je terug bij andere anti teken kleding aanbieders. Dit kun je dus ook zelf doen bij je bestaande kleding. (maar dit is geen gezonde bezigheid)
Ik ben behoorlijk conservatief voor wat betreft chemie.

Echter ik draag de broek in het tekenseizoen maximaal 3dagen per maand. Voorheen had ik in zo'n periode ook minimaal 3 vastzittende teken. Nu niet meer. Lyme of een aanvaardbaar risico.

Net als wat Martin schrijft, ik pik ze nog wel van mijn broek, maar je ziet dat ze bezig zijn met vluchten.

Alle andere troep smeer je rechtstreeks op je huid, 26 seconden en het zit in je bloedbaan.

Citridiol werkt trouwens ook goed.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Teken alarm, ook dit jaar weer.

Bericht door Oude.Wilg »

Tim schreef:
Roely schreef:Heb er even op door gegoogeld en heel waarschijnlijk is het geïmpregneerd met permethrin. Althans dat vind je terug bij andere anti teken kleding aanbieders. Dit kun je dus ook zelf doen bij je bestaande kleding. (maar dit is geen gezonde bezigheid)
Ik ben behoorlijk conservatief voor wat betreft chemie.

Echter ik draag de broek in het tekenseizoen maximaal 3dagen per maand. Voorheen had ik in zo'n periode ook minimaal 3 vastzittende teken. Nu niet meer. Lyme of een aanvaardbaar risico.

Net als wat Martin schrijft, ik pik ze nog wel van mijn broek, maar je ziet dat ze bezig zijn met vluchten.

Alle andere troep smeer je rechtstreeks op je huid, 26 seconden en het zit in je bloedbaan.

Citridiol werkt trouwens ook goed.

Tim
Even Off Topic,
Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven, wij hebben ook de pest aan de nare gevolgen van Chemie, en je komt het overal tegen, ook de reguliere medicatie is een ramp voor het lichaam en milieu, het komt ook steeds meer in voeding en drinkwater terecht, het is een verschrikking.

Laten we hier maar niet op door gaan dan zou er een heel ander Topic moeten worden op gestart.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie