Bushcraf en Survival (Basis)

Plaats reactie
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Bushcraf en Survival (Basis)

Bericht door rjvdsluis »

Toen ik in 2011 lid werd van dit forum, sprak mij het doel van dit forum mij erg aan.
Van elkaar leren, uitwisselen van kennis en ervaring. Waar snel tegen aanliep is dat ik het zoeken naar bepaalde info lastig is.
Hetzelfde geld voor internet. Een brei van overbodige informatie. Voor mijn kinderen en kleinkinderen heb ik voor mij leuke informatie op een website geplaats. Centrale vraag bij het opzetten van de info was wat zijn de meest belangrijke spullen die je mee moet nemen tijdens vakantie.
De site is openbaar. Het levert mij geen inkomsten op. Het opzetten en verzamelen van informatie heeft wel veel tijd gekost. Daarom baalde ik wel dat er een bushcraftinstucteur een groot deel van de tekst overnam, inclusief mijn eigen foto;s en deed voorkomen alsof het zijn tekst was. Ik heb de copycat geinformeerd dat het copieren en doen alsof het zijn eigen tekst volgens de Nederlandse Wet strafbaar is. (zie wikipedia plagiaat). Als je tekst gecopieerd wordt moet dit duidelijk onderscheiden worden van de rest van de tekst, deze mag niet geredigeerd worden en de bron moet worden vermeld. De plagiaatpleger heeft nu zijn webje geblokkeerd en is nu alleen toegangkelijk via een wachtwoord.

Hoe U allen hierover denken weet ik niet. Ik vindt het niet vermelden van een bron volstrekt onacceptabel.

https://sites.google.com/site/survivalrjvdsluis/

NB Dit Onderwerp is geplaatst bij andere goede sites. Ik wil hiemee niet zeggen dat het een goede site is, dat moeten anderen maar beoordelen.

Ron van der Sluis sr


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Bushcraf en Survival (Basis)

Bericht door rjvdsluis »

OK ik ben even vergeten te vermelden dat starters deze site kunnen gebruiken als uitgangspunt voor het verzamelen van kennis en ervaring

Ron sr


Plaats reactie