Ik vond het super gaaf, best wat kunnen 'bushcraften' en lekker veel sneeuw ! We hebben eigenlijk alles gedaan, geskieed, gelanglauft, ik heb gesneeuwscooterd, huskytocht gedaan. Elke avond was super bewolkt, dus helaas het aurora borealis niet gezien.. Dat was echt kicken geweest.
Deze foto's zijn van een hut langs het pad. Hier hebben we geluncht en de pyromaan in me een beetje bevredigd.

Gave brandhouthut, zo een wil ik ook wel ! Bijl en twee zagen lagen er gewoon in. Als ze dat in NL zouden doen.. Natuurlijk alles ff getest

Bijl was er eentje van plastic, begrijpelijk.

'Outhouse'

Toen we daar net kwamen, kwam er ook een Finse familie aan. Die vrouw trok meteen haar puukko tevoorschijn en begon het vuurtje aan te maken terwijl de man 20 meter verderop hout aan het hakken was. Zeker een cultuurverschil.

Souvenirshop

Als echte toeristen natuurlijk ook een gave 'huskysafari' gedaan.

Houtvoorraad van de cabin halverwege de vakantie.

Dan wat foto's van de stove. Heb er de eerste dag wat mee gespeeld, en ben erg onder de indruk. Openhaard thuis geeft echt een heel stuk minder warmte af. Als die stove aan is, moet je echt in een tshirt en blote voeten gaan lopen. Hij brand ook super efficient, toen ik op de tweede dag hem weer opendeed dacht ik dat iemand de as had opgeruimd.. Maar alles was gewoon verbrand

Wilde ook zeker een kuksa meenemen, en dat bleek geen probleem. Overal hingen ze, op het vliegveld, in de supermarkt, variërend van 9.90 tot 80 euro heb ik ze gezien. Ik heb een gemiddelde genomen, wel mooi hout uitgekozen, en eentje die lekker in mn hand lag. Na een hoop olijfolie ziet hij er zo uit:

Supermarkten zijn daar een stuk cooler dan hier:

En ja, inderdaad 9,90.

Hoop dat jullie ze leuk vonden,
Sander