Welk toestel?

Het board met vragen over foto's, uitleg over fotografie en vele dingen meer. ( maar wel bushcraft gericht)
oud deelnemer 2

Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 2 »

Aangezien deze rubriek is omgedoopt tot "Fotografie" ben ik wel benieuwd naar welke pocketcamera de natuur fotografen (hobby en beroepsmatig) dagelijks bij hebben of lopen jullie altijd met de spiegelreflex te sjouwen?


Gebruikersavatar
Pauroz
Berichten: 675
Lid geworden op: 27 nov 2011, 22:17

Re: Welk toestel?

Bericht door Pauroz »

Canon S100 wat me eraan doet denken dat ik de batterij op moet laden voor het komend weekend.


Gebruikersavatar
Droopy
Berichten: 316
Lid geworden op: 17 aug 2012, 23:44
Locatie: Den Haag

Re: Welk toestel?

Bericht door Droopy »

Zeul meestal een Nikon AW100 mee. Lekker compact water en stof proof. Heb 'm alleen nog niet helemaal onder controle. Heb er vrij veel bewogen foto's van als er bewegende mensen gekiekt worden.


When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth
oud deelnemer 3

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 3 »

Panasonic lumix, erg tevreden over. Past makkelijk in een broekzak, maakt mooie foto's en heeft een ton aan instellingen mocht je toch niet vol auto willen werken en willen spelen met diafragma, dieptescherpte etc.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Welk toestel?

Bericht door Een pan's hobby kok »

Laatst gewijzigd door Een pan's hobby kok op 01 feb 2013, 05:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
esther

Re: Welk toestel?

Bericht door esther »

canon 600d met een standaard lens 18-55mm
of een sigma 18-200mm


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Welk toestel?

Bericht door HJ »

Als compact camera gebruik ik een Canon Ixus 65.

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
oud deelnemer 2

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 2 »

Leuke reacties maar misschien ben ik niet duidelijk geweest in mijn vraag stelling.

Waarom hebben jullie gekozen voor dit toestel?
Aan welke eisen moest hij voor je voldoen en heeft hij de verwachtingen waargemaakt???

Als je je toestel noemt misschien aardig om dan een foto of linkje van je toestel er bij te plaatsen plus een aantal foto's gemaakt met het betreffende toestel.

Misschien dat de  betere fotograven onder ons ( ik ben geen goede) dit beter kunnen uitleggen of benoemen.

Aanrader voor goede reviews over toestellen.

http://www.dpreview.com/


Zelf gebruik ik het volgende toestel het meest
http://www.dpreview.com/search/?query=olympus%20tough&product=oly_stylustough8010


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Welk toestel?

Bericht door TTS »

Oly C 7070w

28mm lens 2,8  fantastische natuurgetrouwe kleuren ( behoef nooit de WB te corrigeren ), handmatige instellingen, flitsschoen, CF kaart, ook 2 : 3 beeldverhouding in te stellen (staat ie standaard op en komt overeen met beeldverhouding van mijn canon's.)  6 MP is genoeg voor me.

Volgende compact wordt ws de Fuji X20.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 4 »

als ik erop uit ga neem ik altijd een "zware" canon mee, fotograferen van de natuur is voor mij net zo belangrijk als het struinen en bushcraften, het MAG voor mij dan ook wel wat meer wegen (ik hou overigens niet van die kleine dingetjes, wil echt ites in handen hebben als ik een foto schiet)
Op de body kan en ga ik geen gewicht op sparen, dat ding gaat mee hoe dan ook. Op het objectief maak ik dan wel een concessie, ik neem een goeie (ook geen lichte) lens mee met zoom en macro mogelijkheid in plaats van een set vaste brandpuntslenzen.
Ik ben heel tevreden met die canon voor langere trips, voor het pure fotowerk (dus geen bushcraft trip eraan vast geknoopt) kies ik wel lenzen met vaste brandspuntafstanden en een andere body de canon nl. de 5D.
hieronder het setje dat ik meeneem voor meerdaagse trips en een setje foto's gemaakt met dat setje.
Bijlagen
IMG_0552.jpg
IMG_0552.jpg (48.63 KiB) 5373 keer bekeken
IMG_0654.jpg
IMG_0654.jpg (28.14 KiB) 5372 keer bekeken
Canon-EF-24-70mm-f2.8L-USM.jpg
Canon-EF-24-70mm-f2.8L-USM.jpg (30.67 KiB) 5373 keer bekeken
68e60.jpg
68e60.jpg (64.1 KiB) 5372 keer bekeken


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 4 »

nog een paar fotootjes omdat het zo leuk is  ;D
Bijlagen
IMG_8919.JPG
IMG_8919.JPG (93.37 KiB) 5371 keer bekeken
IMG_8714.JPG
IMG_8714.JPG (106.55 KiB) 5372 keer bekeken
IMG_0745.JPG
IMG_0745.JPG (89.25 KiB) 5372 keer bekeken
IMG_0595.JPG
IMG_0595.JPG (41.3 KiB) 5372 keer bekeken


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Welk toestel?

Bericht door TTS »

Leuk, een 50D. Kun je tegenwoordig ook mee filmen, wist je dat?


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 4 »

ja, die ML-V2.3 software heb ik al geinstalleerd.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Welk toestel?

Bericht door Roel »

Dit doe ik gewoon met een simpel Fuji cameraatje, geen idee of dat  goed of slecht is, ik vind het wel aardig.
Afbeelding


drpeppert
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 jul 2010, 11:58
Locatie: Opheusden

Re: Welk toestel?

Bericht door drpeppert »

Ik heb al een tijdje geleden gekozen voor de Sony HX5V. Ik heb een poosje alleen met een dslr (350d) gelopen maar dat was mij veel te groot om overal mee naar toe te nemen.

Ik koos voor de Sony omdat deze op 720p kon filmen en gps had. Daarnaast was de camera niet te klein maar klein zat om in één van de zijzakken van mijn broek te passen. De foto’s zagen er ook wel goed uit. Dat was niet echt de maatstaaf omdat ik ook de 350d nog had.  Het moest een camera zijn die ik makkelijk kon meenemen en wat leuke opties had.

Over het filmen ben ik tevreden, maakt leuke filmpjes alleen is de bestandindeling (mt2s) niet het best ondersteunde formaat. GPS leek mij geweldig maar doe ik in de praktijk niets mee. Staat standaard aan. Mijn vriendin daarin tegen vind het geweldig om te kunnen zien waar een foto is gemaakt.

De camera voldoet nog steeds alleen zal ik bij een volgende camera kijken voor een die waterdicht is en iets voor instellingen voor het fotograferen heeft. Ook het maken van filmpjes dan 1080p blijft een must.


Plaats reactie