wandeling Heemskerkseduin

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Beste mensen van het forum,

op zaterdag 23 april willen Bertus en ik weer eens een wandeling organiseren door het Heemskerkse duin. We hebben dit jaren geleden ook eens gedaan en dit was erg leuk.

Bertus woont in het duin en als oud-boswachter kent hij veel anekdotes tevens heeft hij een prachtig ingerichte Sami hut met open vuur, rendiervellen etc. etc. Heel gezellig.

De agenda, u wordt verwacht op 23 april aan de Oudendijk in Heemskerk, ingang Berenweide/Klein hemelrijk, dit is tevens een natuurcamping die
u kunt reserveren als u van ver komt. Dit moet u zelf aanmelden (geef het wel even aan me door want w.s. sta ik er zelf ook).

De camping ingang grenst aan een groot parkeerterrein.

Om 11.30 u starten we op het parkeerterrein met de wandeling, u krijgt van ons een wandelstok, (vertellen we later nog wat over) Bertus en ik doen het eerste stuk samen waarna ik op de helft van de wandeling het overneem.
We gaan door de duinen naar het strand, een stukje over het strand en opnieuw de duinen in naar een observatiehut en daarna zullen we rond 15 u of iets later bij Bertus zijn.
Dan krijgt u een kleine workshop om een kleine leren pouche te maken (erg makkelijk te maken en leuk voor aan je stok) en daarna gaan de kippen op het spit, en de frietjes in de olie.
het geheel omlijst door een goed glas wijn evt biertje en/of limonade (we vragen een kleine kostenvergoeding voor de gehele dag van 5 euro hier zit alles in).

Er kunnen max 10 mensen mee, we hebben nog plek voor 7 (zeven personen).

Zorg zelf voor iets te eten en drinken onderweg tijdens de wandeling.

Wil je mee stuur me dan een berichtje via pb!!

gr
Bertus en Cees


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door J@siu »

@Cees en Bertus , leuk ^-^
die camping, is dat er een waar je het groene boekje voor moet hebben , en anders even de kosten voor een overnachting gaarne doorschieten 8-)


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Hoi Jan,

Kijk ff op hun site svp, het gaat buiten me om.
W.s. logeer ik er en als je komt neem ff contact op met Simone, kan ze meerijden.

gr
Cees


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

nog 5 plekjes
gr
Cees


Gebruikersavatar
Saphira
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 jun 2015, 21:25
Locatie: Zuid-Limburg

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door Saphira »

Ik verheug me er al op!


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door herman744 »

Ik heb me per PB bij Cees aangemeld. Nooit in die omgeving geweest.


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

nog 3 plekjes
gr
Cees


Gebruikersavatar
bjorri
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2014, 14:47
Locatie: NH

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door bjorri »

Dat weekend heb ik alweer geen tijd. Te druk met leuke dingen doen...

Maar dat de omgeving en de Berenweide zelf de moeite waard zijn kan ik bevestigen. In de omgeving zal je naast het duingebied meer bloembollen tegen komen dan beren en zeugen. Een beer is hier niet een beest met klauwen btw.

Heel veel plezier.


Thuis is waar mn slaapzak is.
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Wildlife is groter dan je denkt, naast de Highlanders en wilde paarden, schapen, geiten in het wild, vos etc.
Het wordt wel een erg leuk weekend.
gr
Cees


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door CommonZense »

b2b schreef:Wildlife is groter dan je denkt, naast de Highlanders en wilde paarden, schapen, geiten in het wild, vos etc. Het wordt wel een erg leuk weekend.
Met alle respect Cees, je wildlife opsomming doet me denken aan een kinderboerderij ::)


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door oud deelnemer 4 »

CommonZense schreef:
b2b schreef:Wildlife is groter dan je denkt, naast de Highlanders en wilde paarden, schapen, geiten in het wild, vos etc. Het wordt wel een erg leuk weekend.
Met alle respect Cees, je wildlife opsomming doet me denken aan een kinderboerderij ::)
HIj heeft het hier wel over wildlife in Nederland,
een andere opsomming zou me meer aan Artis doen denken als het land van waar die wildlife voorkomt nog steeds Nederland is.


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Commonsenze

Inderdaad daar lijkt het wel op ja maar dat is Nederland hé, we worden al bevreesd als er een losse wolf rondloopt in Nederland.

Maar we spreken het volgende af, jij organiseert binnenkort eens een echte wildlife overnachting in Nederland met echt loslopend wild wat niet op een kinderboerderij rondloopt.
Ik ben benieuwd.

gr
Cees


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door CommonZense »

Oh, niks aan te merken op organisatiekunde Cees, heel tof dat je dat doet en zeker en vast dat het ook een hele leuke dag wordt.

Maar schapen en geiten onder het kopje wildelife geschaard vond ik gewoon grappig. Ik zou ze eerder plaatsen onder 'grazers'. Assistent natuurbeheerders zeg maar. Van nature voorkomende en/ of niet uitgezette diersoorten zoals de vos bijvoorbeeld kan ik me inbeelden als wildlife te bestempelen. Maar dat is mss een discussie over de definitie van wildlife, en die is in NL nogal breed uit te rekken. En daarbinnen valt vast en zeker ook de exotische fazant dus wie weet ook ons rood behaarde en breed gehoornde rund.

Enkele weken geleden een docu gezien over een frankensteinrund, het Heck-rund. Interessante docu over een Nazi (Dr. Heck) die door allerlei eigenschappen van runderen in Europa deze probeerde terug te evolueren naar de oeros. Deze moest dan in Bialowitza, de Veluwe van het Derde rijk, worden uitgezet als jachtwild waarop als oermens met speren gejaagd kon worden.


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Tsja Commonsenze,

Het is een beetje off topic antwoord. Maar ik zie jouw activiteiten gaarne tegemoet.
On topic dan maar weer.

Er zijn nog 3 plaatsen vrij.

vr gr.
Cees


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: wandeling Heemskerkseduin

Bericht door b2b »

Deze kan dicht, we zitten vol.

gr
Cees


Plaats reactie