LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Alder »

Vorig jaar is me erg goed bevallen, mooi dat het er weer van komt, en dat Arrien en Erik meedoen. Lijkt me leuk om mee te doen, dus ik houd het in de gaten!
Ruben


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door yöpyä »



Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Tim »

Nou nou,

Is dat niet een beetje stigmatiserend?

Carpy ;D


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Alder »

Nee hoor Carpy, dat hoort erbij...
https://www.youtube.com/watch?v=1E5_zvLsY8k


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door yöpyä »



Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Alder »

Hahaha, die nodigen we dus ook uit voor een workshop!


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door yöpyä »

Ja voor b.v. Een workshop eetbare wilde planten en vruchten of hoe vind ik een goede slaapplek en hoe maak je die. Wat dacht je van omgaan met kinderen in het bos, hoe leer ik mijn kind overleven in het woud, hoe blijfje droog in de jungle eetbare insecten, eieren zoeken, gevaarlijke dieren herkennen, medicinale planten.
Geen van ons overleefd het een week hoe deze jongens leven, en wij stoppen ze ik kooien en venietigen hun leefgebied.
Er valt dus nog veel te leren. En daarom LENTEHANG!!


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door oud deelnemer 4 »

oakleafNL schreef:Leuk leuk leuk, maar vooralsnog hang ik dan in de Vogezen !
mocht dat veranderen dan kom ik ook !
de Vogezen gaat definitief door dus dit keer ben ik er niet bij...
ik wens de rest veel plezier :-)


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door lucien »

Hoe staat het ermee? Lijkt me leuk om te komen!


casper937
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:34

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door casper937 »

Ik heb ook al op de facebook pagina een reactie gegeven maar nog niet echt een bevredigend antwoord gekregen. Daarom hier nogmaals mijn vraag met wat meer context.

Ik wil graag samen met mijn dochter komen. Mijn dochter is 5. Ik denk dat zij het fantastisch en ook heel spannend zou vinden. Het probleem is echter dat wij nog nooit gekampeerd hebben en dus ook niet alle spullen in overvloed hebben. Ik heb zelf sinds kort pas een hangmat en heb er nog nooit langer dan 5 min in gelegen. Ik moet ook nog een goede slaapzak komen.

Mijn vraag is dus wat denken jullie dat ik minimaal nodig zou hebben om mijn dochter mee te kunnen laten gaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!


Ingels
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 jan 2014, 18:12

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Ingels »

casper937 schreef:Ik heb ook al op de facebook pagina een reactie gegeven maar nog niet echt een bevredigend antwoord gekregen. Daarom hier nogmaals mijn vraag met wat meer context.

Ik wil graag samen met mijn dochter komen. Mijn dochter is 5. Ik denk dat zij het fantastisch en ook heel spannend zou vinden. Het probleem is echter dat wij nog nooit gekampeerd hebben en dus ook niet alle spullen in overvloed hebben. Ik heb zelf sinds kort pas een hangmat en heb er nog nooit langer dan 5 min in gelegen. Ik moet ook nog een goede slaapzak komen.

Mijn vraag is dus wat denken jullie dat ik minimaal nodig zou hebben om mijn dochter mee te kunnen laten gaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik denk dat een hangmat nu niet echt een probleem vormt...span deze gewoon wat strakker en je dochtertje zal er wel met gemak kunnen in slapen...
Als je nog geen hangmat hebt, kan je steeds kijken naar ticket to the moon.die maken hangmatten voor rond de 40€, dat is de kost niet.
2 andere zaken zijn echter belangrijk: het moet droog blijven dus heb je een tarp nodig.
In deze periode van het jaar kan het best fris zijn dus moet je er ook voor zorgen dat ze het niet koud krijgt.
Een slaapzak kan eventueel maar ik spreek uit (mijn persoonlijke weliswaar) ervaring dat dit niet zo makkelijk is...vooral niet als je veel draait en keert in je slaap...
Verder helpt het ook, als je een double layer hebt, van een isomatje ertussen te schuiven...
Anders mocht je een setup lenen van mij maar ik kan jammer genoeg niet komen, ik hang dan in Oostenrijk :)
De hangmat is dus volgens mij niet het grootste probleem, maar zorg er zeker voor dat je haar droog en warm kan houden.
Mvgr.


Wendy Dready
Berichten: 198
Lid geworden op: 23 dec 2013, 23:15
Locatie: Essen Belgie

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Wendy Dready »

DE INSCHRIJVING VOOR DE LENTEHANG IS GEOPEND

Als je facebook hebt kun je alles en nog veel meer vinden op mijn Hangmatslapers groep
https://www.facebook.com/groups/688418501263796/

Heb je dat niet dan kun je ook rechtstreeks hier terecht:
https://docs.google.com/forms/d/1ECLZQI ... rm?c=0&w=1


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door Tim »

casper937 schreef:Mijn vraag is dus wat denken jullie dat ik minimaal nodig zou hebben om mijn dochter mee te kunnen laten gaan?
In april kan het 's nachts nog vriezen. Ik zou zonder wat meer ervaring niet je dochter in een hangmat leggen. Kinderen worden nog niet echt wakker van de kou, je kan het risico lopen dat ze onderkoeld wakker wordt of erger.

Ik zou eerst wat oefenen in een tentje. Is warmer en jij hebt meer controle. Je wordt toch wel een paar keer wakker als lieve pappa, dan kun je even in haar nek voelen. Als dat warm is zit het wel goed. Tentje is ook wat warmer. De hangmat komt later wel.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
casper937
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2016, 20:34

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door casper937 »

Goede tips allemaal. Ik laat haar voor nu nog even thuis en ga dan wel een keertje apart met haar.

Thanks!


errik
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2015, 21:59

Re: LENTEHANG 1-2-3 April 2016

Bericht door errik »

Ik vond vorig jaar de lentehang super leuk om mee te maken. Hoop dat ik dit jaar weer mee kan doen en zal deze keer dan genoeg te eten en te drinken meenemen. Heb een TTTM hangmat gekocht en kan deze uitproberen.
Nog geen goede tarp maar kom vast een heel eind met waterdichte bivakzak.
Erik
O0


Plaats reactie