Winterkamp Januari Zeewolde

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Winterkamp Januari Zeewolde

Bericht door Cobber »

Sorry voor al het ongemak....anyway. Was weer mooi. Veel dank!!!


Gebruikersavatar
ericgroen
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 okt 2010, 08:57
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Winterkamp Januari Zeewolde - Me very happy

Bericht door ericgroen »

Dit was in al die jaren de rijkste locatie waar ik ooit het bushcraftweekend meegemaakt heb.

Niet alleen was er rijke planten- en bomengroei op rijke kleigrond plus oppervlaktewater. Maar ook de houding van de beheerder en van daaruit de rijke mogelijkheden van sprokkelen, shelters bouwen, vuur maken maken het tot een super-plek!

De plek stond stijf van de Braam, Wilg en Kornoelje voor touw, massa's sec-sur-pied stookhout voor het grijpen, Wilg en Hazelaar voor het maken van shelters en nog veel meer, Roos en Braam voor wat fruit, snoeihout en klei als bouwmateriaal, enzovoorts.

De restanten van eerder gebouwde shelters laten zien dat niet alleen het bouwen hiervan toegestaan is, maar ook het laten staan zodat eenieder een bestaande shelter kan kraken, uitbouwen en later ook zelf weer kan gebruiken.

Het lijkt me een top-plek voor een volgend bushcraftweekend. Maar ga er zelf toch ook 'ns heen om me uit te leven.

(Ja, ik weet het: hieronder staan ook berichten waarin het terrein als 'kaal' beschreven wordt. Met zomerfoto's er bij die er best wel saai park-achtig uitzien. Klopt. Maar als je achter die struiken en onder het gras kijkt, zie je de bushcraftrijkdom. Ik bekijk het terrein dan vooral functioneel op de oogstmogelijkheden van bushcraft-resources).


Plaats reactie