Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Plaats reactie
Lexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2017, 13:19

Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Lexus »

Winter Bushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving Bushcraft technieken van zondag 04/02/2018 tem. zat. 10/02/2018

In analogie met de gekende Bushcraft - weekends plannen wij hier een korte week in de Nordmarka te Noorwegen. Deze regio is gelegen ten noorden van Oslo en ze herbergt een wilde en zeer uiteenlopende fauna en flora die toch tegen democratische prijzen(+/- 350 Euro h/t)en aanvaardbare reistijden(+/-2 u vliegen) te bezoeken valt. Zeker met oog op deze toch vrij korte trip. Het betreft een regio die zich uitstekend leent tot het aanleren en/ of onderhouden van Bushcraft technieken.

Opzet:
Zoals we dat kennen van de BC weekends is het ook nu de bedoeling dat we van elkaar leren en
als het ware een soort kruisbestuiving teweeg brengen. Deze keer in Bushcraft technieken die
meer thuis houden in de Winter/ sneeuw. Ik denk hierbij aan ijsvissen, vallen maken, Quinzie’s e.a. bouwen, vuurputten, vuur maken, sneeuw smelt - technieken, tracking, eventueel wat ‘craften’ van sneeuwschoenen, houtsnijwerk e.d. meer...
Om het geheel zo leerzaam, aangenaam en toch ook wat veiliger te maken zal het verblijf plaats
vinden in en om een hut (de DNT – XXXX hut) gelegen in de buurt van XXXX(wordt per mail meegedeeld). Van hieruit zullen de dagelijkse sessies beginnen. De ervaring leert dat het slapen in sneeuwholen en tenten leuk en leerrijk is, maar dat na enige tijd de comfort verloren gaat die je
nodig hebt om de juiste technieken op een aangename en adequate wijze te leren. Niets weerhoudt ons echter ervan om de zelf gemaakte Quinzie ook gedurende een nacht of meer in de praktijk te testen. Valt het tegen of wordt de slaapzak nat... dan is er nog steeds de hut! We zijn er vooral voor het plezier van het leven in de natuur, gezellig samenzijn en om (van elkaar) te leren.

Heb je nog geen plannen voor de bovengenoemde periode en denk je techniek(en) te beheersen die je met anderen wilt delen en oefenen, ben je bovendien in bezit van de nodige basisuitrusting die voor dergelijke voornemens nodig is? Dan nodigen we u graag uit om mee te doen. Het betreft een privé initiatief waarbij niemand winsten boekt (behalve de externe partners zoals bv. vliegmaatschappij etc.), in feite gaat het om een groep waar iedereen als individu op eigen verantwoordelijkheid en uit eigen beweging en aan deelneemt. Doel is vooral om te netwerken, (van) elkaar te leren (kennen) en vooral een leuke tijd met elkaar te beleven en ervaringen op te doen die nog jaren zullen blijven hangen.

Gevraagd profiel: matig sportief tot sportief, positieve ingesteldheid, +/- 25 jaar tem.99 jaar, enige
basis ervaring in Bushcraft (maw. Je weet dat dit wel degelijk iets voor jou is!)

Kostprijs:
Schatting +/-700 eur

Dit betreft:
Vliegtuig ticket
Verblijf logement Oslo/ eten eerste avond en laatste avond te Oslo
(eventueel kunnen we hier iets in groep regelen?)
Hut DNT
Eten (persoonlijk mee te brengen of ter plaatse te kopen voor we naar de hut trekken)

Interesse:

Reacties worden enkel beantwoord onder: Woudloper17@gmail.com, je mag hier op het forum ook reacties of commentaar achterlaten, maar deze worden niet als inschrijving aanzien. Antwoorden op vragen kunnen soms eventjes op zich laten wachten.
Het aantal deelnemers zal worden beperkt tot 9 deelnemers. Afsluiting van de inschrijvingen valt op
vrijdag 1/12/2017 en de keuze van deelnemers zal worden gemaakt op basis van datum van reactie.
Geef in je reactie ook kort mee welke skills/ crafts je kent en wie je bent (man/ vrouw, leeftijd,
niveau,... wat je nog wil delen). Deze info gaan we voor vertrek met alle deelnemers delen.


Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Ron NL-S »

Hoe zit 't met de kosten, zou ik op eigen gelegenheid reizen?
Woon op 5 uurtjes rijden en wellicht kan ik een duit in 't zakje doen.


Lexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2017, 13:19

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Lexus »

Ron NL-S schreef:Hoe zit 't met de kosten, zou ik op eigen gelegenheid reizen?
Woon op 5 uurtjes rijden en wellicht kan ik een duit in 't zakje doen.
Wat bedoel je met kosten? Het kost je wat je zelf moet betalen, de schatting van het budget staan in de post weergegeven. Naar schatting zit je in totaal om en bij de 700€ als je met het vliegtuig gaat, per auto of andere kan de prijs doen dalen.

Grts


Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Ron NL-S »

Goed, simpel gevraagd;"Wat kost de hut?"
Vliegen doe ik niet, verblijf in Oslo ook niet. Eten neem ik wel va hier mee. Is een stuk goedkoper dan in Noorwegen en we blijven Nederlander, niewaar? ;D
Evt. bijkomende kosten?


Lexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2017, 13:19

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Lexus »

Ron NL-S schreef:Goed, simpel gevraagd;"Wat kost de hut?"
Vliegen doe ik niet, verblijf in Oslo ook niet. Eten neem ik wel va hier mee. Is een stuk goedkoper dan in Noorwegen en we blijven Nederlander, niewaar? ;D
Evt. bijkomende kosten?
Als je lid bent (via hun website) kost het je 25€ pppn., als je daar ook op wil besparen kan je natuurlijk ook een tent meenemen od.


Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Ron NL-S »

Ik weet voldoende.
Bedankt.


Lexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2017, 13:19

Re: Winter B ushcraft 2018 Noorwegen (Nordmarka) – kruisbestuiving B ushcraft technieken van zondag 04/02 tem. 10/02

Bericht door Lexus »

IMG_5085.JPG
IMG_5085.JPG (1.58 MiB) 3935 keer bekeken
IMG_5023.JPG
IMG_5023.JPG (2.09 MiB) 3935 keer bekeken
IMG_5018.JPG
IMG_5018.JPG (2.49 MiB) 3935 keer bekeken
IMG_5003.JPG
IMG_5003.JPG (307.25 KiB) 3935 keer bekeken
Zegt dat genoeg? ;-)


Plaats reactie