WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Cobber »

Ja leuk dat jullie allemaal komen.
https://www.natuurkampeerterreinen.nl/t ... he/borger/ hoop dat deze link wel werkt

Zo te zien word het om en nabij het vriespunt of misschien nog kouder...dus zorg voor juiste materiaal.

Zaterdagmorgen weer een rondje langs de setups..zodat je kan kijken hoe idereen slaapt en ideeen opdoen.

Iemand die nog wat kan vertellen over: Het verborgen leven van bomen.
Is een boek van maar wie weet kan iemand ons in de parktijk eens wijzen waar je op kan letten als je door het bos loopt.

Verder nog iemand die iets leuks te vertellen heeft???


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Hey lijkt me stiekem ook leuk om te komen, maar ik heb mijn spullen nog niet op orde. En moet nog even met de baas overleggen.

Geen brander, geen matras, geen klein tentje(behalve die van mijn kinderen maar die ligt in de caravan in de stalling... slaapzak die waarschijnlijk niet warm genoeg is...
Lijkt me wel leuk om eens te kijken bij zo'n samenkomst. Misschien dat ik op bezoek kom om waar ideeën en tips op te doen. Leuker om met mensen erover te praten en het in de praktijk te zien dan filmpjes kijken op YouTube en alleen maar lezen op internet...


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Oude.Wilg »

Het lijkt ons ook leuk te komen maaaaaar we zijn er geheel niet op bereid.

Karsten tenten al jaren geleden verkocht, hebben wel zelf opblaasbare matrasjes ,en slaapzakken die je op elkaar kunt ritsen, waar van een dikkere, maar hebben geen idee hoe goed het spul is hebben het bij een grote kampeerzaak De kampeerwinkel Vrijbuiter gekocht.
Hebben wel een blauwe gastankje waar een dubbele brander setje op geschroefd kan worden.
Andere kampingspulletjes hebben we nauwelijks.
Warme kleding amper en is te netjes om voor natuur kamperen te gebruiken.
Een vw campertje hebben we wel, maar zonder verwarming.
Wel met een loospot.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Serratus"]Hey lijkt me stiekem ook leuk om te komen, maar ik heb mijn spullen nog niet op orde. En moet nog even met de baas overleggen.

Geen brander, geen matras, geen klein tentje(behalve die van mijn kinderen maar die ligt in de caravan in de stalling... slaapzak die waarschijnlijk niet warm genoeg is...
Lijkt me wel leuk om eens te kijken bij zo'n samenkomst. Misschien dat ik op bezoek kom om waar ideeën en tips op te doen. Leuker om met mensen erover te praten en het in de praktijk te zien dan filmpjes kijken op YouTube en alleen maar lezen op internet...[/quote]

Je mag het allemaal van me lenen geen probleem . Als je interesse hebt pb me maar , ik heb zat spul en oplossingen ^-^ groet !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Enne 95 % van de bezoekers kookt op hout brandgel oid . Heel veel manieren om je potje te koken , geen probleem tot en met de kampvuurplaats aan toe ......brandertjes ? Hah niet nodig ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

Toeval mbt. wat Martin zegt.

Ik wilde het net aangeven (ben net thuis): ik woon in de buurt van Roden/Assen.

Heb genoeg spullen qua slaapzakken, kookspullen (pannen en kooktoestel), tarps, bivakzakken. Allemaal gratis te leen op te halen.

Bij interesse graag een pm.

Dit om elkaar te helpen en een leuke dag/weekend te hebben.

Groet Peter


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Mooi , spullen zat dus . Geregeld O0


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Dat klinkt echt goed!! Nu nog even met de vrouw des huizes overleggrn aangezien ik ook menig weekenddagen weg ben grweest om te gaan snoekvissen en ik zal er zijn!!


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Cobber »

Ik heb ook best wat bij me...maar uiteindelijk gaat het erom dat je het leuk hebt.
Kwam een keer een statement tegen van een vrouw...die in Amerika liep met haar dochter. En waar het hele forum viel over spullen en wat je zoal niet nodig hebt etc...
Was haar opmerking voor mij het meest waardevoll: mijn dochter van vijf liep de Appalachen trail met een Barbie in haar hand.

Dus neem je dekbed mee..een bord en mok en mes en vork en dan kom je al een heel eind. Een olle pan uit de schuur en ga zo maar door.
En zoals hier boven kun je dingen lenen...


peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

En ik heb echt heel veel spullen. Tim is al eens een keer bij mij thuis geweest (woonboerderij met schuur vol zooi ; )

Enige eenzijdige afspraken: je leent de spullen geheel kosteloos alsmede gratis en brengt ze schoon en NIET-kapot terug. Or i will sue jou (mr.) Peter 8-)


peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

Als het goed is (mits mijn rug oke is; ben door mijn rug gegaan gisteren) kom ik met mijzelf een vrouw.
Zij is heel handig met de naaimachine. Zij is docent naaien (nee niet wat jullie denken :P :-[ :-X :-\ :o )geweest
en zij heeft voor mij (naast Michiel) heel veel dingen custome made gemaakt voor mij
(eigenlijk schandalig te goedkoop: outdoorbroeken van maat 68 naar maat 44 vermaken en dat is al een hele presatie,
zeker als je de passendheid en comfort wil behouden voor maar E 15 = en dat voor 4 uur werk!).

Niet duur; ze is zelfs een bedrijf begonnen om custome made dingen te doen
zoals rugzakken aanpassen etc. Ze komt niet alleen voor de fun maar ook om te kijken wat ze eventueel beter kan maken :)

Over custome made gesproken: ik neem deze kachel mee.
Custom made door Cornelis, voor E 85 maakt hij hem voor je.
Hij is pietjeprecies (bankschroefmedewerke kan alles maken van metaal; maakt dingen nauwkeurig op de computer tot 0,01mm!).
Kijk op https://www.youtube.com/results?search_ ... +box+stove voor een paar voorbeelden.

Ik heb het warm straks
;-)
Nb. de mijne is heel verfijnd en netjes afgewerkt (zoals het betaamd door een vakman; dus niet van die groffe dingen maar wle hufterproof O0 )



Martin/Tim: als het lukt komt Sander ook mee O0


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Oude.Wilg »

peterpeterpeterpeter schreef:Toeval mbt. wat Martin zegt.

Ik wilde het net aangeven (ben net thuis): ik woon in de buurt van Roden/Assen.

Heb genoeg spullen qua slaapzakken, kookspullen (pannen en kooktoestel), tarps, bivakzakken. Allemaal gratis te leen op te halen.

Bij interesse graag een pm.

Dit om elkaar te helpen en een leuke dag/weekend te hebben.

Groet Peter
Wat aardig van je PeterPeterPeterPeter,

Dat is ook nog eens vertrouwen hebben in de mede mens.
Daarom zeker voor jou, veel genoegen ALLEMAAL in WINTERWONDERLAND.
Drenthe is een mooie provincie. :D ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Nou mooi geregeld , we horen het wel van wie en wat voor spullen er benodigd zijn .
Als Sander ook komt is dat zeker leuk.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

Wat mij opvalt is dat de buscraftwereld heel divers is aan soorten personen maar dat zij allen wel altijd heel hulpvaardig zijn. Altijd bereid een ander (vaak kosteloos) willen helpen.

Ook al zijn het soms aardig wat vreemde snuiters bij, maar altijd met het hart op de goede plek.

En ze houden wel van gezelligheid en goede humor.

Dus ik zou zeggen: komen, je kan.

Gebrek aan gear kan nooit een reden zijn.
Alleen als je vrouw je thuis aan de ketting legt :o

Maar ook daarvoor heb ik een oplossing: huur mr. Piet in (uiteraard tegen gereduceerde bushcrafttarief O0 ).
Om je scheiding :-[ :-[ :P ??? :o te regelen hahaha ;-)


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Waidmann »

Dit klinkt zo gezellig en verbroederend dat zelfs ik als Achterhoeker de reis overweeg. Waar het niet dat ik dan al in Duitsland zit. Volgende keer zoek ik jullie ook eens op :D


Plaats reactie