WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Hooger »

Het was weer Top in´t Noord´n. Gezellig als altijd. Leuk ook steeds weer weer nieuwe gezichten te zien. -8 was een goede test voor de spulletjes en het eigen uithoudingsvermogen. Ik had me met name gericht op warm slapen. Conclusie: Slapen ging perfect maar mijn garderobe blijkt niet meer ingericht op temperaturen voor onder nul. Met name de benen waren warén fris ondanks stevige katoenen broek en 2 pyjama's Dat krijg je met de zachte winters van de afgelopen jaren :-\

Complimenten aan Cobber voor de perfecte timing. Ik hoop niet maar verwacht dat dit wel weer de laatste koude golf voor deze winter zal zijn.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Oude.Wilg »

Het word zeker fris vannacht,

De koudste fase van deze winter tot nu toe: vannacht wordt het min 10

Het zal je niet ontgaan zijn als je vandaag de deur uit bent gestapt: het is fris. Heel erg fris.
De winter laat zich nu van zijn koudste kant zien. Vannacht kan het lokaal wel 8 of 10 graden vriezen. Dat hebben we deze winter nog niet eerder gezien.
68b8vxxi8lls_home_landscape_top_article_1260x650.png
68b8vxxi8lls_home_landscape_top_article_1260x650.png (1.09 MiB) 6218 keer bekeken


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Ja bedankt allemaal mannen , ik vond het een leuke editie , ik heb nieuwe mensen ontmoet waar ik het prima mee kan vinden , dat maakte het top ! Groet en dank @Cobber :-)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Hallo Cobber,
Leuk dat je dit zo hebt georganiseerd. Ik wil dit wel vaker doen.
Het was inderdaad erg leuk, ook al ben ik maar 1 nachtje grweest. Veel dingen geleerd in de praktijk. En lekker bier gedronken, net als de goeie mede.
Zelf het koken op mijn woodstove was me prima bevallen!
@Martin, Bedankt voor alle info!


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Serratus schreef:Hallo Cobber,
Leuk dat je dit zo hebt georganiseerd. Ik wil dit wel vaker doen.
Het was inderdaad erg gezellig, ook al ben ik maar 1 nachtje grweest. Veel dingen geleerd in de praktijk. En lekker bier gedronken, net als de goeie mede.
Zelf het koken op mijn woodstove was me prima bevallen! T was wel frisjes...
@Martin, Bedankt voor alle info!


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Oeps dubbel


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Geen dank ^-^ Ik was al blij dat ik je s'ochtends vroeg na een min 8 nachtje vrolijk zag rond lopen . Het zou zonde zijn geweest als je je eerste nacht in deze setting lag af te rotten in de kou.
Mochten nog dingen in je opkomen waar je misschien in praktische zin meer van wil weten en doen hoor ik het graag dan duiken we een keer overdag het bos om wat te gaan prutsen ^-^ Ik weet waar je telefoon woont dus dat komt wel goed .

Groetn !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Cobber »

Was weer erg leuk en geen dank naar mij...met z'n allen maken we er altijd wat leuks van.
Blij dat de vorst nog even kwam toeslaan...anders was het weer een dag als alle andere!

Mooi dat er weer nieuwe enthousiaste mensen aanhaken. Erg tof!!!
De WOOD CUISINE was ook weer geweldig....en niet aangebrand!

Vanaf april ben ik even weg...maar gewoon je verbeelding gebruiken en iets op de agenda zetten.
Voordeel op een natuurlijkcamping is dat ieder zich zelf kan aanmelden en je geen talloze lijsten hoeft bij te houden of geld te innen etc. Mocht je wat organiseren. In het voorjaar gaan er weer meer open dus heb je weer genoeg locaties om uit te kiezen. Maar misschien hebben er mensen wel een andere plek als alternatief.,..

Nu even na genieten


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door lichtje »

Mooi dat het geslaagd is. Ik had het natuurlijk ook niet anders verwacht.


peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

Mochten mensen een wildkampeerplek willen in kleine setting (in de buurt van Veenhuizen) al dan niet met bezoek aan Fochteloerveen dan heb ik nog wel wat.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door lichtje »

peterpeterpeterpeter schreef:Mochten mensen een wildkampeerplek willen in kleine setting (in de buurt van Veenhuizen) al dan niet met bezoek aan Fochteloerveen dan heb ik nog wel wat.
Oh dat is wel interessant..


MarkC
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2019, 21:49

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door MarkC »

peterpeterpeterpeter schreef:Mochten mensen een wildkampeerplek willen in kleine setting (in de buurt van Veenhuizen) al dan niet met bezoek aan Fochteloerveen dan heb ik nog wel wat.
Dat is voor mij goed aan te rijden! Ik heb zelf nog nul ervaring, maar ik schuif graag aan bij iemand die het niet erg vind om mij wat te laten prutsen ;D


peterpeterpeterpeter
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jan 2015, 16:42

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door peterpeterpeterpeter »

Bij interesse een pm. Dan spreken we daarna verder af.

Laten we de groep klein houden: 5 a 7 man max
(sluit de 'inschrijving')?

Ivm. wildkampeerlocatie alsmede knus en gezelligheid
voor iedereen.

Groet Peterpeterpeterpeter


Gebruikersavatar
Serratus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2018, 19:46

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Serratus »

Martin Outdoors schreef:Geen dank ^-^ Ik was al blij dat ik je s'ochtends vroeg na een min 8 nachtje vrolijk zag rond lopen . Het zou zonde zijn geweest als je je eerste nacht in deze setting lag af te rotten in de kou.
Mochten nog dingen in je opkomen waar je misschien in praktische zin meer van wil weten en doen hoor ik het graag dan duiken we een keer overdag het bos om wat te gaan prutsen ^-^ Ik weet waar je telefoon woont dus dat komt wel goed .

Groetn !
Zeker, ik moet zeggen dat ik toch iets minder uitgerust was dan verwacht. Ik ben maar op tijd naar bed gegaan die nacht daarop... maar we gaan inderdaad maar snel er ff en tocht maken als het aan mij ligt. Ik denk trouwens ook eetl aardig wat fatwood gevonden te hebben vandaag...


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: WINTERWONDERLAND 18/19/20 JANUARI 2019 DRENTHE

Bericht door Martin Outdoors »

Mooi ! Bij twijfel over fatwood even op de verwarming leggen en als de donkere vlekken blijven is dat meestal hars dus fatwood. Ook zagen gaat iets stroever dan gewoon hout en je ruikt het echt. We spreken zeker wel een keer af ,

Moi !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie