Welke schoenen dragen jullie?

Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Cobber »

Good on you mate!
They are the best


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door oud deelnemer 4 »

ik draag hoofdzakelijk schoenen van Meindl hoewel ik er ook wel eens een ander merk doorheen draai
momenteel heb ik staan: Meindl army pro -- Meindl Perfect -- Meindl Engadin -- en nog wat schoenen die geen naam mogen hebben
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Gebruikersavatar
fireflo
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2015, 00:03
Locatie: Zuid Holland

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door fireflo »

Zelf draag ik legerkistjes, ook tijdens lange wandelingen. Wel bezig met een geschikte vervanging te zoeken.
Mijn partner heeft onlangs de Hanwag Lady Tatra GTX schoenen aangeschaft. Is ze zeer blij mee.
Afbeelding


AlfredB
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 mei 2016, 00:43
Locatie: Gelderland omgeving Nijmegen

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door AlfredB »

Hallo,

Mijn schoenen, al jaren van het merk Lowa.
Smalle leest, voorzien van Goretex en minimaal vibram zool.
Cat: B/C

grt alfred


Gebruikersavatar
LuukD
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 feb 2016, 20:01
Locatie: Middelburg

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door LuukD »

Diverse schoen al versleten. Altijd behoorlijk goed gelopen op Meidl. Echter liep ik daar op de lange afstand toch blaren mee. Nu heb ik de LaSportiva Trango S Evo. Meer een alpine schoen, zeker als je de kleur ziet :-) Grote voordeel, ik loop hier nooit blaren mee, maar toch echt alleen bedoelt voor ruiger terrein. Op verharde wegen, lopen ze voor geen meter.

Afbeelding

Daarnaast gebruik ik ook inov8 Roclite trilrunners om korte wandelingen op te doen. Lopen heerlijk.

Afbeelding

Daarnaast ook nog een paar lage wandelschoenen van the North Face. Ik geloof de Hedgehog.


Vrijbuitert

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Vrijbuitert »

Ik draag meestal de Meindl Army Pro. Maar om dat nou schoenen te nomen. Ik zie ze als laarzen.


Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Erwin P »

Vorig jaar op Lowa Renegades gelopen. Fijne schoenen en lopen super zowel on- als offroad. Echt is het gedaan met de waterdichtheid als je veel in de sneeuw loopt. Zijn nu m'n dagelijkse schoenen.

Daarom recent de ''The North Face S6K'' aangeschaft. Op straat wat te stug. Onverhard (tot nu toe enkel Nederland) perfect en eigenlijk nog verrassend soepel.

Afbeelding


Bigwill
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2016, 12:38

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Bigwill »

Volgens mij is het enige juiste antwoord:
Een goed passende schoen die voldoende steun geeft voor jouw activiteiten met of zonder Gore-Tex.
En als je lang droge voeten wilt hebben MET Gore-Tex linner er in.

Als je iets gaat kopen:
1. bij het aantrekken het "wow"gevoel want passen kopen is beter dan inlopen.
2. als je stevig door loopt moeten de schoenen goed aan je voeten blijven zitten
3. op de helling met je tenen naar beneden mogen jee tenen de voorkant niet raken
als deze 3 zaken kloppen ben je voor 98% klaar

- Hou er rekening mee dat de zelfde schoen bij maat 46 minder steun geeft dan in maat 36 (door de zoollengte)
- schoenen kunnen slecht tegen vocht dus goed water afstottend houden met de spuitbus. (het liefst als de schoenen nog vochtig zijn)
- helaas is bij het maken van de schoenen de koe overleden, af en toe een heeeel klein beetje schoenwax om het leer te voeden.
- NIET met de fohn je schoenwax infohnen, hierdoor frituur je het leer waardoor het hard word en er barsten in komen.
- loop je veel door nat gras, door de sneeuw of rij je er motor mee =>> GORE-Tex!

Oh ja, ik lees vaak "MET Vibram zool"! Welke van de 200 Vibram zolen?
Er zijn fabrikanten die een compleet verkeerde zool onder een schoen plaatsen. (gelukkig niet vaak)


Gebruikersavatar
rahike
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2016, 12:59

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door rahike »

Meindl borneo b schoen of meindl island pro voor de wat zwaardere activiteiten


Niek Hudepol
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2017, 23:04

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Niek Hudepol »

Hallo allemaal,

ik wil binnenkort een goed paar schoenen aanschaffen die me de komende jaren veel plezier moeten laten beleven. Mijn eisen aan de schoen zijn als volgt: ze moeten waterdicht zijn, je moet er mee over stenen kunnen lopen (ik bedoel geen tegels), gras (lang, kort, droog en nat), moeten stevig om de enkels zitten, het liefst wat hoger zijn, ik moet er rustig mee door de drek kunnen banjeren. Tevens heb ik vaak een vrij zware bepakking.
Ik heb mijn oog op de Meindl Island MFS laten vallen, maar wellicht heeft iemand anders een ander idee of aanbeveling. Ik heb nu een o.a. een stel Meindl Vakuum ultra gtx. Deze lopen ook erg fijn, maar ik wil graag schoenen voor het wat zwaardere werk, en gewoon door (lage) stroompjes kunnen lopen. Ik heb al wel enige ervaring met de Meindl Island Pro. Maar deze zijn ondertussen richting hun einde...

Graag hoor ik evt tips, als je/jullie die hebben.... danke...


Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Gobert »

Hier Meindl in diverse categorieen. Varierend van AB tot D. Deze schoenen passen prima bij mijn relatief brede voeten en hoge wreef.
Heb zowel burger Meindl's als leger Meindl's. M.n de Desert, die in Afghanistan gedragen werden, is buitengewoon goed.
Zelf prefereer ik half hoog.

Maar niets zo moeilijk als schoen advies. Ze moeten meteen goed zitten bij het passen. Daarnaast zijn goede sokken tenminste zo belangrijk. Ik draag zelf alleen Merino wollen sokken. Die gaan niet stinken, mits je ze 's-avonds te luchten hangt.


La Passione Passa dal Cuore
Niek Hudepol
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2017, 23:04

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Niek Hudepol »

Bedankt voor de reactie :D

Ik heb ondertussen mijn nieuwe schoenen binnen..
Ik heb gekozen voor de Meindl Borneo 2 mfs.. na enig aanpassen en speurwerk bleken de Islands te zwaar te zijn. Daarbij heb ik besloten dat ik mijn oude Islands opnieuw laat bezolen, als de zool er vanaf valt. Het bovenwerk ik nog in zeer goede staat...
Wat de sokken betreft, ik heb nu meerdere merken, waaronder twee soorten van Falke en wat sokken van Human Nature (anwb). Allemaal wandelstokken, dus geen kartoenen sokken... Die van Falke zitte meer dan prima, en doen het ook erg goed... Maar die van de anwb vallen me ook niet tegen... Qua prijs zijn ze sowieso een heel stuk beter te hanteren.... Aangezien je toch meerdere paar wandelstokken nodig hebt....


Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:26
Locatie: Uden

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door DennisV »

toevallig van de week de Meindl MFS comfort fit gekocht. ( goretex )


Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Boomknuffelaar »

Loop zo goed als altijd op de Meindl Icelands BC


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Hermanusb »

Aangezien ik net weer gestart ben met meer bewegen dus net nieuwe schoenen gekocht.

Vroeger had ik top schoenen voor de wandeltochten zoals pieterpad maar die waren zo versleten dat ik ze heb moeten weggooien.

Ik heb lastige voeten qua schoenen dus ben allang blij dat ik vandaag de lowa Renegade GTX gepast heb.
Die zaten gelijk uitstekend.
Maat 43.5 tikte ik net met de grote teen tegen de neus aan en 44 zat als gegoten dus ik heb ze gekocht.

Ik heb al langere tijd pijnlijke voeten, komende week laat ik de voeten controleren en eventueel komen er op maat gemaakte zooltjes bij.


Plaats reactie