Welke schoenen dragen jullie?

Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Karl »

Voornamelijk perfects en als er straks weer sneeuw ligt, sorels.  ;D
Met de sorels heb ik geboft. Zit nl. zelfde vibrambloc onder als bij de perfect. Dus in theorie evenveel grip.
Ze zijn natuurlijk wel iets soepeler. Gore-tex begin ik niet aan. Is met perfects ook absoluut niet nodig.
Potje sno-seal das alles ;-) (maar dan ook nog spaarzaam!!) Wordt het echt bar en boos: Berghaus Yeti's er over.

Moet het per se waterdicht: (jacht)laarzen van tretorn (amper zweetvoeten en ik kan er uren achtereen op lopen)

gr - karl


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Sgt_Bear

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Sgt_Bear »

Ik smeer mijn perfects altijd gewoon in met ordinaire lederwas of ledervet. 100% waterdicht, leer blijft mooi en kost een fractie van dat goedje wat Meindl adviseert.


Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door stekker »

Ik sluit me met bovenstaande 2 posters aan, gewoon lederen Meindl's zonder membramen.
Gewoon goed onderhouden, dwz. na gebruik drogen, borstelen en invetten.
(als je goed zorgt voor je materiaal, zorgt het ook goed voor jou.)
Ik ben aan mijn 2e paar bezig maar heb nog nooit natte voeten gehad in deze schoenen.


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Yeti
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 feb 2014, 15:33

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Yeti »

Beste,

Ik wil me zeker niet voordoen als kenner van al dit gerief en het is ook een beetje een persoonlijke keuze denk ik, maar ik draag nu reeds mijn 3de generatie Gore tex botinnes. 2 x Meindl Island en een keer Lowe (ken het model niet meer) kwa stevigheid en comfort echte toppers en super!

Maar... Als je ze in de winter (Tot laten we zeggen -10°C) wil dragen en warme voeten wil hebben, dan kan je het bij gore tex schoenen vergeten.
Gore tex ademt nooit zoals gewoon leer. Er is dus steeds veel condens in de schoen en de voeten worden na verloop vochtig, met of zonder inspanning. Met als gevolg ... koude voeten.

Het enige dat helpt warme voeten te krijgen is schoenen uit, voeten masseren, droge kousen aan en veters niet te vast trekken.

Als je schoenen draagt die enkel uit leer bestaan heb je daar minder veel last van en ga je langer droge en warme voeten houden.

Bij temperaturen onder -10 kan je beter overstappen op Sorell of Lundhags park/ polar met uitneembaar viltvoer (drogen is dan gemakkelijker)

Grts.

Yeti


Gebruikersavatar
fr33air
Berichten: 443
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:17
Locatie: Gorredijk

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door fr33air »

Sinds kort draag ik 5fingers... Het is nog even wennen als ik naar beneden kijk maar oh wat loopt dat lekker!

Afbeelding


Consolationem zona finem incipit
Roy78
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2014, 21:54

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Roy78 »

Ik draag schoenen van Meindl, dit model wordt nu gedragen bij sommige Nederlandse defensie eenheden.
Super fijne schoenen, al betwijfel ik of ze net zo lang mee gaan als de oude vertrouwde legerkist.


Gebruikersavatar
Pat Finder
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2012, 15:31
Locatie: Brasschaat België

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Pat Finder »

Draag sinds 2 jaar enkel Vibram 5-fingers, winter en zomer. In de warmere periodes de groene KSO (Keep Stuff Out)Trek Sport of niets, in de tussenseizoenen de bruine Trek LS (veters) uit kangoeroeleer en in de natte/koude tijden de (relatief) waterdichte en licht gevoerde (ultradun fleecelaagje extra) Lontra. Het model zonder veters, dat is hoger (maar heel lastig aan te trekken). Temp onder de 5 graden met Coolmax teensokken (natte voeten = koude voeten). Nog geen seconde spijt van gehad ! Schoenen wegen niets en als ze vuil zijn even in de wasmachine. En je voelt heerlijk alles, waardoor je leert tempo terug te nemen en bewuster te wandelen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pat Finder op 22 mar 2014, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Greetzzz
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door rude »

[quote="Yeti"]
Beste,

Ik wil me zeker niet voordoen als kenner van al dit gerief en het is ook een beetje een persoonlijke keuze denk ik, maar ik draag nu reeds mijn 3de generatie Gore tex botinnes. 2 x Meindl Island en een keer Lowe (ken het model niet meer) kwa stevigheid en comfort echte toppers en super!

Maar... Als je ze in de winter (Tot laten we zeggen -10°C) wil dragen en warme voeten wil hebben, dan kan je het bij gore tex schoenen vergeten.
Gore tex ademt nooit zoals gewoon leer. Er is dus steeds veel condens in de schoen en de voeten worden na verloop vochtig, met of zonder inspanning. Met als gevolg ... koude voeten.

Het enige dat helpt warme voeten te krijgen is schoenen uit, voeten masseren, droge kousen aan en veters niet te vast trekken.

Als je schoenen draagt die enkel uit leer bestaan heb je daar minder veel last van en ga je langer droge en warme voeten houden.

Bij temperaturen onder -10 kan je beter overstappen op Sorell of Lundhags park/ polar met uitneembaar viltvoer (drogen is dan gemakkelijker)

Grts.

Yeti
[/quote]

Volledig akkoord, toeval wil dat ik in het verleden in de Zweedse winter Meindl Islands droeg en nu Lundhags Syncro's. Met de Lundhags kon ik makkelijk met één paar dikke wollen sokken aan tot -17° (koudste dat we gehad hebben bij bewustzijn :p ), de Meindl moest ik vorige keren ruilen voor scooterlaarzen.

Denk dat het geheim hem vooral in het stijve leer zit en de vilten inlegzolen, iets wat ik nu ook met knutselvilt doe in mijn andere bottines om ze een beetje te winter-upgraden.


Afbeelding


Mors

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Mors »

Hanwag Horndl 10.5
heeerlijk!
zwiegenaht geen Goretex (zweettex), geen kunstof randen met lijm(gaan los en zweten) alles leer en made in Germany, behandeld met sno-seal.
Afbeelding


Gebruikersavatar
hnklmn
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2014, 16:18

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door hnklmn »

Ik heb jaaaaren op lage Salomons gelopen. Mooie en vooral kleurrijke, degelijke wandelschoenen. Sinds kort loop ik op een paar hoge Haglofs Grym wandelschoenen. Dat had ik veel eerder moeten doen, wat een heerlijke stevige schoen is dat. Licht, sterk en redelijk waterproof. 

Omdat ik bijna altijd mét rugzak loop, is de steun die je hebt met een hoge schoen - door onverhard terrein voornamelijk - erg prettig. Mijn Salomons gaan zeker niet aan de wilgen, want daar blijf ik de Vierdaagse op lopen, maar voor mijn outdoortrips ga ik niet meer zonder mijn Gryms!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (272.56 KiB) 3713 keer bekeken


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik loop hoofdzakelijk op Meindl, heb ook wel op Hanwag gelopen, ook prima schoenen hoor.
de Meindl perfect is 'n zware schoen, je moet er eventjes aan wennen maar ik loop er prima op,
verder heb ik nog de army pro schoenen van Meindl, hoge schacht, ook weer gewenning nodig, loopt lekker licht, maart de zolen slijten erg snel. op dit moment zijn ze in reparatie, nieuwe zolen en ze krijgen zodoende nog 'n nieuwe ronde. de rest van de schoen is nog perfect, just the soles are weak ....

als het effe kan loop ik op sandalen,


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door ger010 »

Zelf doe ik aan basecampen zeg maar, dan loop ik eigenlijk meestal op mijn croqs :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door eric »

Idd slippers :) Voor als ik de slaapzak uit moet s`nachts ofzo, hoef je niet meteen de meindl`s aan..

Dagelijks Meindl super perfect, wandelen meindl bosbouw schoenen (weet effe niete meer de naam) met stalen neuzen en kettingzaagprotectie.
Gympies doe ik niet meer, daarmee verjaag ik alle dieren in de weide omtrek als ik ze uittrek :)


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door bambix »

foto van marktplaats maar deze;
Afbeelding
Ik leef nogal op grote voet (maatje 49) en dan zijn deze betaalbaar en erg sterk.
Daarnaast zjin ze achterlijk zwaar, heb een tijdje terug een hernie met uitval gehad en ik gebruik ze ook om mn benen en voeten te trainen zodat ik meekan naar de vogezen.
Die 5 fingers zien er btw wel erg grappig uit.


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Wälderer »

Welke schoenen ik draag hangt een beetje af van wat ik doe.

Korte tochten en basecampen meestal oud model ABL laarzen.

Langere tochten en tochten op ruwe oneffen ondergrond mijn 18 jaar oude Scarpa Ladakh. Deze zijn integenstelling tot de huidige Ladakh Gtx volledig in leder (oorspronkelijk nubuck leder maar dat zie je niet meer door het waxen), ben geen voorstander van gore-tex en zo. Binnenzijde van de schoen moet bij mij ook in leder zijn, dit gaat veel minder snel verlijten dan een stoffen voering.

Enkel mijn Colombia bugabootoo winter-wandelschoenen hebben een stoffen voering.


Take less, do more.
Plaats reactie