Welke schoenen dragen jullie?

bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door bambix »

foto van de intarwebs maar deze;
Afbeelding
Ik leef nogal op grote voet (maatje 49) en dan zijn deze betaalbaar en erg sterk.
Daarnaast zjin ze achterlijk zwaar, heb een tijdje terug een hernie met uitval gehad en ik gebruik ze ook om mn benen en voeten te trainen zodat ik meekan naar de vogezen.
Die 5 fingers zien er btw wel erg grappig uit.

(fixed foto)


chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door chris2 »

Heb de Meindl army pro's en sinds 3 weken ook de Meindl island pro's welke ook zeer fijn lopen en voorzien zijn van een stootrand rondom. ;D Heb ook een jaar of 8 de M90 kisten bij MinDef gedragen en het nadeel van deze schoenen is dat er 0,0 demping in zit en de zolen na een paar jaar scheuren. Overigens wel fijne kistjes de M90 en mocht je ze tzt moeten verzolen neem dan een Vibram zool en je kan er weer een jaartje of 5 mee lopen.  :-)
Laatst gewijzigd door chris2 op 21 sep 2014, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.


MarcelNLD
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 aug 2012, 20:35

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door MarcelNLD »

Hoi,

Ik heb van de baas echt teveel schoenen gekregen, B, B/C, D, de helft staat nog in de doos..

Maar de lekkerste schoenen zijn nog steeds mijn zwarte Northface Hedgehog 4 GTX gympen  ..eigen aanschaf #025#
Hond uitlaten, hardlopen, klussen in de tuin, klussen in het bos, kamperen, oefening, werk, alles.
Lekker licht, lekker waterdicht, niet al te duur. Prima  :D
Bijlagen
3D22C40008_4242_01.jpg
3D22C40008_4242_01.jpg (349.82 KiB) 5604 keer bekeken


Een probleem tegelijk
Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Karl »

TNF is voor mij kleding en slaapzakken. Schoeisel laat ik over aan de pro's  O0


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Redblockman »

Verschilt een beetje van wat ik aan het doen ben. Maar als ik er lekker op uit ga dan loop ik veelal op mijn Meindl Island Pro's in de een of andere brede leest uitvoering.
In de baas z'n tijd zijn het tegenwoordig Magnum sniper boots in de 8 inch S3 uitvoering, vroeger heel wat paren S3 legerkistjes van Lifeline naar de knoppen gelopen(zool versleten totdat de staalplaatjes er doorheen staken).
Op de tijden dat ik met mijn slippers weg kan komen(geen afstanden te lopen en de temperaturen laten het toe) dan ben ik onafscheidelijk van mijn Wolky Cirrus slippers. Comfortabel en luchtig voor korte afstanden en rond het huis, helaas te weinig(of verkeerde?) demping als ik stevig aan het stappen ben.


chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door chris2 »

Als mijn 13e maand binnen is ga ik eens kijken voor de Meindl Perfect ;D


Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door MauriceMoss »

Nederlandse legerkisten Model M07  :-)

Foto is van het almachtige Interwebz, maar zo zien ze er uit.. Monteurs kisten zijn het volgens mij, maar ze lopen heerlijk, zijn goed warm, en buigzaam genoeg om alles te kunnen doen.. Goede grip, verstevigde neus en hiel en ik kan er mee door benzine wandelen. Doe ik ook elke dag natuurlijk *kuch*

Toch ben ik wel op zoek naar wat serieuzere wandelschoenen omdat mijn voeten hier na lang lopen in gaan 'zweven'.. Ze passen bij de hiel & enkel perfect, maar bij de neus iets (te) ruim naar mijn idee. Maar tot noch toe geen problemen gehad, maar ik loop ook zo'n 20 jaar op kisten, dus misschien zijn mn voeten gewoon 'verkist'
Bijlagen
Kissies.PNG
Kissies.PNG (358.52 KiB) 5510 keer bekeken


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Wälderer »

MauriceMoss hebben die schoenen een stalen bescherming in de neus? Ben al tijdje op zoek naar zulke bottinen met stalen top.


Take less, do more.
yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door yuno »

[quote="Wälderer"]
MauriceMoss hebben die schoenen een stalen bescherming in de neus? Ben al tijdje op zoek naar zulke bottinen met stalen top.
[/quote]

Kisten hebben geen stalen neuzen, wel verstevigde, zolen neuzen en hielen.


Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door MauriceMoss »

[quote="Wälderer"]
MauriceMoss hebben die schoenen een stalen bescherming in de neus? Ben al tijdje op zoek naar zulke bottinen met stalen top.
[/quote]

Klopt wat Yuno zegt, ze hebben gelukkig geen stalen neuzen.. Te zwaar en mocht er ooit echt iets op mn voet vallen oei... dat staal buigt niet makkelijk terug  :o

Vandaag nog weer even een stuk op gelopen en ik moet zeggen, zeker voor koud weer zijn ze ideaal.. Warm en stevig! Maar dan ben ik ook nog niet verwend door Meindl schoenen.. Is dat nou echt zo'n verschil met bijvoorbeeld kisten? Ik ben volgens mij een van de weinigen die kisten echt lekker vindt lopen, en ik snap natuurlijk wel het nut van 'dedicated' wandelschoenen, maar wat is nou echt het verschil tussen een Meindl en bijvoorbeeld mijn legerkisten?


Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door yöpyä »

Gewicht


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door MauriceMoss »

Daarmee bedoel je dat de Meindl's lichter zijn? Ik vind het gewicht van mn kistjes juist wel lekker, ervaar het niet als een last.. Ook met langere afstanden blijven ze prettig voelen en als ik 'op kamp' ben hou ik ze het liefst ook de hele tijd aan.


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Wälderer »

Jammer. Heb vroeger nog combats gehad met stalen neus maar vind die tegenwoordig nergens. Moet voor het werk veiligheidsschoenen dragen en wat ik nu draag zijn eigenlijk niet 100% wat ik nodig heb omdat mijn enkel niet vast genoeg zit.


Take less, do more.
Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door yöpyä »

Gewicht van de schoenen is zeker wel van belang bij lange afstanden hiken vooral als je stukken moet klimmen.
Als je bij elke stap een extra pond per schoen moet tillen ga je dat op den duur echt wel merken
Maar zo als gezegd dat is allen op de lange afstand
Bij base campen of lopen zonder bepakking is dat natuurlijk een ander verhaal

Dit zijn mijn buitenspeel schoenen.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (98.72 KiB) 5451 keer bekeken
Laatst gewijzigd door yöpyä op 05 dec 2014, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Gebruikersavatar
MauriceMoss
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 sep 2014, 15:50

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door MauriceMoss »

Sorry hoor maar daar wil ik meer van weten :-) Weer iemand die iets zegt over gewicht.. Wat is het feitelijke verschil tussen een legerkist en bijvoorbeeld een Meindl? Ik loop zelf graag beste afstanden, met of zonder bepakking (13KG zomer / 18KG winter), of soms met een dochterlief (13KG) op den rug die slaapt.. Het verschil merk ik in mn tas, waar doe ik het gewicht, hoe is het verdeeld, heb ik dat extra kilootje rotzooi wel echt nodig etc.. Maar schoenen? Misschien als je het over afstanden van 30-40km hebt? Ik heb het verschil nog niet gemerkt simpelweg omdat ik nog nooit 'echte' wandelschoenen heb gehad.

Deze vraag stel ik omdat ik voor mezelf zou moeten verantwoorden waarom ik 'echte' wandelschoenen nodig heb (en er op het moment wel naar op zoek ben).. Ik heb ooit ook geïnvesteerd in een echt goede rugtas, omdat het verschrikkelijk belangrijk is voor comfort maar ook gewoon hoe ver kan je lopen met bepakking.. Met kisten heb ik nog niet gemerkt dat ik iets anders nodig heb, dus ben benieuwd :-)

Domme vraag misschien: maar is het te vergelijken met als je hardloopt, en je hebt gewone ren schoenen of echt dedicated (en custom) hardloop schoenen?


Plaats reactie