Welke schoenen dragen jullie?

Roki
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Roki »

Ik zou graag eens weten welke schoenen jullie dragen tijdens het bushcraften, hiken, etc.  :-)
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Hoe lang draag je ze al? Wat is je favoriet? Hoe onderhoud je ze? Waar heb je ze gekocht?
En zet er gerust wat foto's bij!

Ik zal beginnen met mijn schoenen eens voor te stellen.  ;D
Momenteel draag ik Lowa Renegade GTX. Hoofdzakelijk van leer met een gore-tex laagje. Ik ben er zeer tevreden mee,
ze zitten als gegoten en voelen enorm zacht aan. Eens ingewandeld voelen ze aan als boter.
Overal dubbele naden en zijn zeer robuust en waterdicht.

Afbeelding


"If we follow nature as our guide, we will never go astray." -Cicero
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door herman744 »

Hoi,

Ik heb dezelfde schoenen maar dan in lage uitvoering. Zitten heerlijk, zeker voor een wat bredere voet.

Herman744
Afbeelding
Laatst gewijzigd door herman744 op 23 jan 2014, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Sander2000 »

Hoi,

Ik gebruik nu (hopelijk voor een tijdje) de oude Meindls van mijn vader die ik opnieuw heb gelijmd en geïmpregneerd + nieuwe veters.
Zie ook http://forum.bushcraftnederland.nl/http://forum.bushcraftnederland.nl//viewtopic.php?t=4 ;-)
Je kan ook de zoekfunctie gebruiken als je dat nog niet hebt gedaan  :-)
Die Lowa's vind ik leuk  ;D

Leuk idee voor een topic(al zeg ik dat wat te vaak  ;D )

Gr, Sander


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door rude »

Heb vorig jaar Lundhags op de kop kunnen tikken aan een zeer degelijke prijs na een bezoekje aan hun fabriek in Zweden, ze hebben er een Fabriksbutik. Hun producten in overstock worden daar verkocht aan verlaagde prijzen.

Zo heb ik onderstaande boots, dewelke normaal 400 euro kosten, kunnen kopen voor 280, ik heb niet getwijfeld.

Afbeelding
http://www.lundhags.se/product-2/16325/syncro_mid

Ze zijn moeilijk in te breken (zoals de meeste lederen boots), maar nu zitten ze als een tweede huid. Morgen zit ik in Ierland, mogen ze nog eens wat kilometertjes malen :)


Gebruikersavatar
woody
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:24

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door woody »

Ik heb de meindl attack zwart lederen schoenen model kistjes goretex membraam hoe langer ik ze aan heb hoe beter ze gaan zitten kwa hoogte model b/c goede grip zeker ook sneeuw/ijs heb ze in epe bij de country store weg (hebben heel veel meindls op voorraad) heb ff geen eigen foto wand ben niet thuis
Afbeelding


wannabee
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 okt 2013, 17:03

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door wannabee »

Momenteel heb ik tactical research tr960's. Deze gebruik ik nog maar een paar maand. Het probleem dat ik met deze schoenen heb is dat de rechter niet zo goed zit als de linker. Moesten ze beiden even makkelijk zitten waren dit de beste schoenen dat ik ooit heb gehad.
Hiervoor had ik lowa's (denk de ranger) Deze hadden voor ik vertrokken was naar de eifelstreek een paar kleine scheurtjes. Maar na in een week een 140 km afgelegd te hebben is de zool losgekomen. Ik moet er wel bijvertellen dat deze zeer lang in de kast hebben gestaan
en dat ik ze na een wandeling door sneeuw en zout zo in de kast heb geplaatst. Deze schoenen waren nogal lomp (nogal zwaar) maar ik wil er we bijzeggen dat het de makkelijkste schoenen zijn dat ik tot nu toe heb gehad.


Gebruikersavatar
Pauroz
Berichten: 675
Lid geworden op: 27 nov 2011, 22:17

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Pauroz »

Meindl Tessin identity en Meindl Perfect en net zo belangrijk: Falke TK1 en 2.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Waidmann »

Ik loop bijzonder veel op laarzen voor korte afstanden, omdat ik er zoveel op loop heb ik er dan ook wel in geïnvesteerd, le chameau vierzonord zelfs bij extreme kou nog lekker warme voeten!

Afbeelding

Voor langere afstanden gebruik ik de Harkila schoenen, erg fijn model!
Afbeelding

Voor de lange afstanden in de winter moet ik nog wel een keer een paar andere schoenen hebben. De Harkila's zijn dan echt te koud.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Sander2000 »

Mooie schoenen allemaal !

[quote="rude"]
Heb vorig jaar Lundhags op de kop kunnen tikken aan een zeer degelijke prijs na een bezoekje aan hun fabriek in Zweden, ze hebben er een Fabriksbutik. Hun producten in overstock worden daar verkocht aan verlaagde prijzen.

Zo heb ik onderstaande boots, dewelke normaal 400 euro kosten, kunnen kopen voor 280, ik heb niet getwijfeld.

Afbeelding
http://www.lundhags.se/product-2/16325/syncro_mid

Ze zijn moeilijk in te breken (zoals de meeste lederen boots), maar nu zitten ze als een tweede huid. Morgen zit ik in Ierland, mogen ze nog eens wat kilometertjes malen :)
[/quote]

Koopje ! Mooie en goede schoenen. Maar zijn ze niet wat te warm in de Nederlandse zomermaanden met dat rubber ?


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door rude »

@Sander: valt goed mee, gewone katoenen sokken houden de voeten wat frisser. In de winter heb ik net plaats voor Woolpower sokjes met daarboven wollen sokken, dus ben best tevreden met deze zomer- en winterboots.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Sander2000 »

[quote="rude"]
@Sander: valt goed mee, gewone katoenen sokken houden de voeten wat frisser. In de winter heb ik net plaats voor Woolpower sokjes met daarboven wollen sokken, dus ben best tevreden met deze zomer- en winterboots.
[/quote]

Dat is mooi, dan zijn ze imo perfect !


larik
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jul 2013, 21:22

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door larik »

Met dank aan defensie heb ik 3 paar legerkisten en 2paar meindl desert safari. Heerlijk


Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Teacher »

Meindl Island pro mfs .



Draag ze al even, heerlijke schoenen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door Een pan's hobby kok »

in de zomer draag ik altijd sandalen van keen met dicht neus.
in de herfst dunne leren laarzen van Helly Hansen.
In de winter gevoerde met lamsvacht laarzen merk ? 
en hoge winter schoenen ook gevoerd.
voor als het echt koud is.
maar het liefst loop ik op mijn Keen sandalen.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
wannabee
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 okt 2013, 17:03

Re: Welke schoenen dragen jullie?

Bericht door wannabee »

[quote="Roki"]
Ik zou graag eens weten welke schoenen jullie dragen tijdens het bushcraften, hiken, etc.  :-)
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Hoe lang draag je ze al? Wat is je favoriet? Hoe onderhoud je ze? Waar heb je ze gekocht?
En zet er gerust wat foto's bij!

Ik zal beginnen met mijn schoenen eens voor te stellen.  ;D
Momenteel draag ik Lowa Renegade GTX. Hoofdzakelijk van leer met een gore-tex laagje. Ik ben er zeer tevreden mee,
ze zitten als gegoten en voelen enorm zacht aan. Eens ingewandeld voelen ze aan als boter.
Overal dubbele naden en zijn zeer robuust en waterdicht.


[/quote]

Volgens mij heeft men vriendin dezelfde maar in een andere kleur (lijken er toch op)
Ik heb haar nog niet horen klagen erover integendeel zelfs  ;-)


Plaats reactie