Synthetische T-shirt

Pieter-Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2014, 19:08
Locatie: Brussel
Contacteer:

Synthetische T-shirt

Bericht door Pieter-Jan »

Hallo,

Ik zweet nogal snel als ik met een zware rugzak op stap ben en heb me laten vertellen dat ik sneller terug droog zou worden als ik een synthetisch T-shirt aan doe. Nu is mijn vraag ... waar koop ik deze? Al mijn t-shirts hebben "100% cotton" op hun labeltje. Ik zou het liefst naar een gewone winkel gaan in België en geen online shop ...

Thanks


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Een pan's hobby kok »

In sportwinkels
of  hardloopwinkels
ook vaak in lingerie winkels waar mannen ondergoed verkocht wordt. ( sloggi ) heeft ze ook.
je heb ook anti transparantie shirts deze voor komen luchtjes die ontstaan door opgedroogd zweet.
bij de betere buitensport zaken hier in Nederland bever/zwerfkei bijv.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
Pat Finder
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 apr 2012, 15:31
Locatie: Brasschaat België

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Pat Finder »

Decathlon heeft synthetische trekking-shirts voor € 5 die relatief goed werken, combi-shirts merino/synthetisch (70-30 ratio geloof ik) voor rond de € 18 en 100% merino ( mijn voorkeur !) voor € 25. Google merino maar eens voor uitleg. AS adventure heeft dit uiteraard ook allemaal, maar dan spreken we over andere prijzen.


Greetzzz
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Sander2000 »

Elke sportwinkel heeft dat soort t shirts, van die voetbal/running achtige shirts zijn bijna altijd synthetisch.
Het is idd zo dat synthetische stoffen zweet goed afvoeren, waardoor je dus droger en warmer blijft. Ook wol heeft die eigenschap. Dat is wel erg warm, misschien is merino beter? Dat kriebelt ook niet.
Katoen is soms wel lekker in de zomer. Sommige mensen dragen ook katoen in de winter, dan moeten ze wel zorgen dat ze niet zweten of nat worden.
Synthetische stoffen gaan wel erg stinken na een uurtje zweten ! Maar zoals Herman al zegt, er bestaan anti stink shirts.


Pieter-Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2014, 19:08
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Pieter-Jan »

Cool, zeer interessant allemaal. Wat googlen heeft inderdaad redelijk wat interessante informatie opgeleverd. Vind de merino shirts niet onmiddellijk op de site van Decathlon, maar zal binnenkort eens een kijkje gaan nemen in de winkel. Thanks!


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door jenniskens »

ga voor  merino wol.  ;-)


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Wälderer »

[quote="Pat Finder"]
Decathlon heeft synthetische trekking-shirts voor € 5 die relatief goed werken, combi-shirts merino/synthetisch (70-30 ratio geloof ik) voor rond de € 18 en 100% merino ( mijn voorkeur !) voor € 25. Google merino maar eens voor uitleg. AS adventure heeft dit uiteraard ook allemaal, maar dan spreken we over andere prijzen.
[/quote]
+1


Take less, do more.
Sobat
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 feb 2012, 14:29

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Sobat »

Merino wol is top! Anders een Brynje mesh shirt (eronder) dragen. Zelf na weken dragen geen nare luchtjes.

Succes!


louis2103
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2014, 14:01
Locatie: Hamme , Oost-Vlaanderen

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door louis2103 »

Vermits je spreekt over een winkel in Belgie zou ik je AS Adventure aanraden. Ze hebben verschillende merken plus hun huismerk.


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Wälderer »

of decathlon..


Take less, do more.
Pieter-Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2014, 19:08
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Pieter-Jan »

Ik ben niet zeker of ze bij decathlon nog merino stuff hebben (staat iig niks meer van op de site). Bij as adventure waren de prijzen vrij hoog, 70 euro voor een t shirt vind ik vrij veel.

Ga nog wat verder zoeken ... en anders wordt het toch maar iets synthetisch


Kunie
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 jan 2012, 23:45

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Kunie »

Ik was laatst bij decathlon en heb er nog een aantal merino shirtjes gekocht.
Ik draag bijna dagelijks deze shirtjes onder mijn kleding
er zijn 2 types
techwool 100% merino
http://nl.decathlon.be/Kopen/techwool
simplewool 70/30 merino polyester mix
http://nl.decathlon.be/Kopen/simplewool

van deze simple wool variant heb ik een aantal korte mouw tshirts. raar dat die niet op de site staan. ze hingen wel in de winkel
de mix shirtjes droger veel sneller en zijn iets slijtvaster.
Bij de 100% merino shirts heb ik redelijk snel gaten in het shirt meestal door mijn riem.
Niet alleen bij de decathlon shirts maar ook bij icebreaker shirts van 60 euro


Pieter-Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2014, 19:08
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Pieter-Jan »

Vandaag bij Decathlon langs geweest. Twee 70% merino / 30% acryl shirts gescoord (techwool) voor 15 euro per stuk. Perfect!

Ook een leuke fleece meegenomen: http://nl.decathlon.be/fleece-jacht-taiga500-choco-id_8185923.html.

Thanks voor de tips allemaal! Greatly appreciated.
Laatst gewijzigd door Pieter-Jan op 17 mei 2014, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Mors

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Mors »

idd lekkere shirt die Decathlon merinowol (ik heb het liefst 100% merinowol, neem het sneller slijten voor lief)
alleen matig dat ze elk jaar de pasvorm van de merinoshirts veranderen


Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: Synthetische T-shirt

Bericht door Redblockman »

Merino is idd de top in dat spul, duidelijk kwetsbaarder dan een goed synthetisch shirt naar mijn ervaring. Vandaar dat ik vaak synthetische shirts heb als "werk" shirts en merino houdt als ik een dag lichte taken heb of bijvoorbeeld reis ofzo.
De combi van 70% merino en 30% synthetisch zal ik ook eens gaan testen. Voor wat betreft de veranderende pasvorm Mors, ik kan er niet rouwig om zijn dat de shirts dit jaar iets langer vielen dan vorig jaar. Hopelijk zetten ze die lijn nog iets door.

Daarnaast kan ik ook de vaporwick shirts van The north face aanbevelen. Heb er zelf een heel aantal(ze beginnen nu na 5/6 jaar intensief dragen langzaamaan heen te gaan helaas) deze shirts zijn comfortabel, slijtvast en als je op let tussen de 25 en 30 euro per stuk te scoren.


Plaats reactie