Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Plaats reactie
MarcelNLD
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 aug 2012, 20:35

Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door MarcelNLD »

Goedenavond,

Het is alweer een paar jaar geleden sinds ik FR broeken heb aangeschaft, maar ik schrok nogal van de prijs. Vijf jaar terug heb ik er voor het laatst twee gekocht en die waren naar mijn weten rond de 100-110 EUR, volgens mij 107,95 bij de bever. Watskebeurt? Zijn die prijzen zo hard omhoog gegaan? FR broeken zijn tegenwoordig gemiddeld 140-150 euro  ???

Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de FR VIDDA en de BARENTS?

Hebben er hier ook mensen ervaring met de HAGLOFS Rugged trial pants? Ik vond zelf de cordura stof bij de pijpen erg slim over nagedacht (scheelt weer het meenemen van gaiters), maar ik weet niet of dat uberhaupt werkt. Daarnaast vond ik de plastic clip aan de pijpen er nogal fragiel uitzien. De pasvorm zag er goed uit, de ritsen in de zak lijken mij ook wel prettig, alleen waren dit dan weer dunne ritsen (breekbaar?). Kortom...heeft er iemand ervaring mee?
Laatst gewijzigd door MarcelNLD op 12 okt 2014, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.


Een probleem tegelijk
Redblockman
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2013, 23:25

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Redblockman »

Als de prijs je afschrikt en net als ik niet zo'n ernorme G1000 wax klant bent, dan zou ik eens kijken naar de volgende broeken Helly Hansen Ashford.

Voor ongeveer een derde van de prijs van een Fjallraven heb je een hele degelijke polycotton broek. Ik heb em zelf pas een paar weken voor m'n vrijetijds gebeuren, ik draag ze al langer naar het werk. Ik had een mooie in opvallend geel die ik de afgelopen anderhalf jaar bijna iedere werkdag aangehad heb en toen pas versleten was, een gemiddelde spijkerbroek houdt het bij mij bij dergelijk gebruik ongeveer een half jaar uit ofzo.... Het waxxen heb ik nog niet geprobeerd met deze broeken, maar gezien het polycotton is net als G1000 en in dezelfde materiaal verhouding moet het kunnen denk ik. De broeken zelf haal ik overigens bij de lokale werkkleding boer en dan zijn ze nog iets voordeliger.
Misschien kan je ook bijvoorbeeld een Mascot model Mannheim overwegen als het model niet naar je zin is, of er zijn vast nog zat andere opties.


Mors

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Mors »

ik weet ook niet wat er aan de hand is

maar Fjallraven managers hebben ergens opdracht om de prijzen om hoog te laten gaan. Afgezien van de numbers lijn word alles in china gemaakt en ze behoren nu tot de Fenix outdoor groep.
En maar mensen bij de neus pakken met een vosje en een zweeds vlaggetje...
.
Zo van we verkopen het toch wel...zijn allemaal vooraf gecalculeerde opbrengsten en doelgroepen, zo van de rijkere middenmoot kan wel 140 voor een broek betalen want die kopen ook een spijkerbroek van 140 euro.

140 euro voor een polykatoen broek kom op zeg.. 360 voor een G1000 jas met een voering
en maar niet te spreken over de numbers prijzen

gewoon Boycotten, maar met deze uitspraak zal ik wel geen vrinden maken.
Kan er niet meer van maken.

genoeg andere leuke opties; Leo Kohler, B jachtmerken, betaalbaardere outdoormerken, decathlon jacht,  dump etc
en wat dacht je van Jagtdhund Loden Hose ?  ;D
http://jagdhund.com/herren/hosen/lodenhosen/gamsleiten/


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door jenniskens »

Kosten inkoop onder de 20,-  ;-)


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Jorno
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:43
Locatie: Hardenberg

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Jorno »

Om even te reageren op je eerste vraag: volgens mij zit er maar een heel klein verschil tussen de Vidda en de Barents pro. Namelijk dat de Vidda een vaste lengte heeft en dat er onder in de broekspijp een elastiek zit. De Barents Pro heeft een lengte die makkelijk zelf in te korten is, er zit dus geen echte zoom in, en ook geen elastiek onder in de pijp.

Waar de prijzen vandaan komen weet ik ook niet. Vermoedelijk zal je ook voor de ontwikkeling van een nieuw soort stof 'betalen'. Tot nu toe heeft het merk FR mij nooit in de steek gelaten, broeken zitten heerlijk!


Mors

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Mors »

duimen omhoog voor Jenniskens  ;D

koop men voor die 140 euro beter een goede bijl of een prima bushcraft mes :) of een goede Berghaus Vulcan etc


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door jenniskens »

Ja maar in je blote kont bushcraften is een beetje tochtig Mors  #028#


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Een pan's hobby kok »

genoeg bruine bonen dan blaas je de tocht met warme lucht weg.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door madman73 »

Als antwoord op je vraag:

De belangrijkste verschillen tussen de FR broeken:
- de FR Vidda heeft zoals al eerder genoemd een vaste pijplengte met stelbandjes onderin. Tevens zijn de kniestukken zo gemaakt dat er kniebeschermers in gestopt kunnen worden.
- De Barents heeft onafgewerkte broekspijpen zodat je ze zelf op de juiste lengte kan maken. (bij mij houdt dit in... Niets meer aan doen dan 2 mm omzomen. Dat krijg je als je 2,03 meter bent)

Wat de Haglofs broek betreft, ik heb zelf de rugged mountain pants, echt een super broek, een van mijn beste aankopen tot nu toe (met veel korting door faillisement buitensportzaak  ;D). Het cordura aan de pijpen vervangt niet de gaiters naar mijn mening. De clip voor in de pijpen gebruik ik niet omdat de pijpen net aan lang genoeg zijn, de clip inhaken betekent voor mij minder bewegingsruimte. Ik zit er zelfs aan te denken deze te verwijderen.

Wat betreft de prijzen, gewoon even googlen, ik kwam de barents van Fjallraven tegen voor 109,- ik pas ze gewoon ergens en zoek dan op internet naar een goede webshop.

En wat betreft de prijzen van kleding in het algemeen, ja men betaald hier over de honderd euro voor een spijkerbroek welke voor minder dan 10,- ingekocht wordt. Ik weet het ik doe er ook aan mee en het is niet goed  :-[


chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door chris2 »

Fjallraven is inderdaad prijzig, maar wel bijna onverslijtbaar, zelf na 5 jaar 2 a 3x per week is mijn barends broek nog in prima staat!

Waarom de prijzen omhoog gaan, geen idee maar alles wordt met het jaar duurder, misschien ook omdat Fjallraven overal zogenaamde "flagshipstores" uit de grond stampt misschien?? En dit merk steeds, ook zeker buiten de outdoor mensen, populairder wordt!


Gebruikersavatar
Stijn Smits
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2010, 07:19
Contacteer:

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Stijn Smits »

Prijsstijging op de broeken valt op zich mee.

Zeven jaar terug was de adviesverkoopprijs van een barents pro 119,95 nu zit dat op 132, 95 een stijging van minder dan 2 euro per jaar.

Dat de broeken veel geld kosten klopt maar dat is altijd zo geweest.


Silverback
Berichten: 261
Lid geworden op: 25 dec 2013, 15:07
Locatie: Leusden

Re: Paar vragen over FJALLRAVEN en HAGLOFS broeken

Bericht door Silverback »

Stijn Smits,

Bedankt voor een beetje tegengeluid. Mijn eerste FR broek is ondertussen zo'n 13 tot 15 jaar oud, omgerekend ongeveer € 10,00 per jaar. Deze broek wordt elke winter zeer intensief gebruikt op mijn werk. 5 dagen dragen en in het weekend in de was.

Wat vooral duur is zijn de nummers series en de nieuw ontwikkelde broeken, de klassiekers stijgen wel maar ongeveer met de inflatie mee.

Gezien de levensduur van de broeken, en het feit dat ze qua pasvorm voor mij super zijn ben ik dus een grote fan. Geld overigens niet voor de overhemden, die zitten of te strak of die hebben te lange mouwen.... En dat vind ik dan weer zonde van de centen.

Om nog even terug te komen op de broeken, vroeger versleet ik 3 spijkerbroeken per half jaar, dat was € 180,00 per half jaar.... Hoezo duur?


Plaats reactie