Preventief veterkousen beschermen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door CommonZense »

Vandaag de veters in m'n wandelschoenen na lange tijd eens vervangen. Voor het invetten haal ik altijd de veters eruit. Weer prutsen dus om met een vork de knopen aan de veteruiteinden te lossen zodat ze door de veterogen kunnen. Daarna bij het terug inrijgen de uiteinde knippen, branden en tot een puntje rollen om de veters weer terug in functie te zetten.

Heerlijk dus nu, nieuwe veters MET een strakke veterkous aan ieder uiteinde van de veter. De vooruitziende blik echter voorspelt dat ik over een tijdje of wat weer met vork en aansteker in de weer moet.

In het kader van beter voorkomen dan genezen:
Heeft iemand hier al eens over nagedacht en/of een oplossing om nieuwe veterkousjes van in het begin te verduurzamen?


PS.
Mocht er een veterproducent meelezen, ik wil gerust 7 ipv 6 betalen voor een paar veters met onverslijtbare veterkousjes.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door Tim »

Comm,

Je hebt krimpkous met lijm aan de binnenkant. Misschien voordat je hem krimpt, een beetje secondenlijm of epoxy aan het uiteinde smeren. Dan wordt het ook echt hard.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door CommonZense »

Carpy, thanks. Epoxy kan wel eens een goede oplossing zijn. Daarmee moeten dan oude veters ook wel weer te pimpen zijn... Ga ik eens proberen.

Maar zou het nog simpeler kunnen?

EDIT
Ik heb het eens met houtlijm geprobeert, dat wordt ook hard. En is vloeibaar en kan daarmee in de veter trekken. Ik heb er een rietje overheen geschoven voor de vorm. Dus even laten intrekken, dan rietje tot over het uiteinde schuiven. Vanacht laten drogen en morgen rietje eraf. Zie bijlagen.
Bijlagen
IMG_20160127_213040.JPG
IMG_20160127_213040.JPG (276.57 KiB) 3688 keer bekeken
IMG_20160127_213011.JPG
IMG_20160127_213011.JPG (369.21 KiB) 3688 keer bekeken
Laatst gewijzigd door CommonZense op 27 jan 2016, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door MichelVH »

Misschien dat je zo'n dikke naald voor paracord maar dan klein en stomp zou kunnen maken. Heb je wel een draaibank, boor en tap nodig, maar dan heb je ook een oersterke oplossing...
Bijlagen
Screenshot_2016-01-27-20-44-01.png
Screenshot_2016-01-27-20-44-01.png (119.26 KiB) 3700 keer bekeken


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door CommonZense »

Scono! schreef:Misschien dat je zo'n dikke naald voor paracord maar dan klein en stomp zou kunnen maken. Heb je wel een draaibank, boor en tap nodig, maar dan heb je ook een oersterke oplossing...
Goh, zou best kunnen ja. Maar dat heb ik allemaal niet. En nieuwe veters kosten 6euro, per X aantal jaar. Dus hoe meer low-budget hoe beter.

Maar je gedachte van een soort metalen kous is geen slecht idee. Een iets dikkere variant als dat op het einde van electriciteitsdraad wordt gebruikt misschien... Mhhh
::)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door Tim »

CS,

Houtlijm is niet watervast. Maar het geeft wel een mooi resultaat waar je mee verder kunt.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door Meatloaf »



Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door Tim »

Hey,

INderdaad, nog mooier. Heb je geen elektricien in de buurt? Adereind hulsje erom knijpen.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door Wälderer »

Toen ik je post zag was de veterpink van meatloaf ook mijn eerste gedacht. Deed ik vroeger met de veters van mijn kistjes.
Adereind hulsje is ook een goed alternatief.


Take less, do more.
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Preventief veterkousen beschermen.

Bericht door CommonZense »

Een veterpink. Voor €0,40 een paar veters gepimpt. Tip van de dag Meatloaf. Eens kijken of dat past door m'n 'gelagerde' vetergaten. Die houtlijm wordt niet voldoende hard iig. En niet waterproof is ook niet handig... ^-^
IMG_20160128_184730.JPG
IMG_20160128_184730.JPG (372.93 KiB) 3632 keer bekeken
.


Plaats reactie