Dublin River laarzen

Plaats reactie
Ray5150
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2016, 15:01

Dublin River laarzen

Bericht door Ray5150 »

hallo

Ik zoek Dublin River laarzen (boots) ,maar ik kan ze wel vinden in Engelse online winkels (maar heb er niets aan omdat A ze niet leveren aan Nederland en B ik geen creditcard heb) maar ik kan ze niet in Nederland vinden.
Wie kan me verwijzen naar een Nederlandse of Duitse online winkel waar ik ze kan kopen.

groetjes Raymond


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Dublin River laarzen

Bericht door bourgeois »

Waarom heb je belangstelling voor specifiek deze laarzen? Een korte verkenning op het internet heeft me geleerd dat deze laarzen geoptimaliseerd zijn voor paardrijden qua pasvorm en zoolprofiel. Als ik voor zo'n stijl laarzen zou kiezen voor bushcraft zou ik eerder kiezen voor Dubarry die wel op de eerste plaats bedoeld zijn voor gebruik te voet, zoals jacht e.d.


Ray5150
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2016, 15:01

Re: Dublin River laarzen

Bericht door Ray5150 »

Je hebt gelijk,ik heb Vrielink ruitersport gevonden en die Dubarry laarzen voldoen aan de eisen die ik zoek om mijn voeten droog en warm te houden,maar zijn wel prijzig.Maar ik heb ook nog Berghaus - Yeti Attak Gaiter - Beenverwarmers gevonden bij berg freunde.nl. En ik denk erover om die te kopen.
Want wat ik zie van YouTube bevalt me zeer.


riffraff
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:26

Re: Dublin River laarzen

Bericht door riffraff »

Die gaiters zullen niet veel doen voor warme voeten, wel voor droge voeten. Als het je dus echt te doen is om warme voeten kun je beter voor Dubarry-achtige laarzen gaan met een goede schapenwollen voering en een dikke inlegzool, het liefst ook voorzien van een schapenwollen of vilten kant (die je dan overigens wel onder moet doen en niet direct tegen je voet aan!).

Als je vooral last hebt van natte voeten vanwege nat gras/sneeuw/struiken, dat soort terrein, dan zijn die gaiters prima, mits je de goede maat koopt. Je moet er rekening mee houden dat ze voor lang niet iedere schoen geschikt zijn, want je moet ze met nogal wat kracht over de schoen heen trekken. Heb je dus een schoen met een te soepele zool, dan trekt de gaiter de neus van de schoen meteen omhoog, loop je met jubeltenen, en schiet de neus van de gaiter om de haverklap van de schoen af en heb je meer ergernis dan plezier!!! Weet waar je aan begint!


Plaats reactie