Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Dabberty »

Heb net even zitten kijken, ik heb de 'karl pro'.
Wel apart dat er zoveel verschillende gebruikers ervaringen zijn.
Dank je wel voor de feedback.


Vrijbuitert

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Vrijbuitert »

Die heb ik ook! Dramabroek!


riffraff
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:26

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door riffraff »

Ondanks het feit dat ik een behoorlijke collectie fjallraven broeken en andere zut van ze bezit en tot nu toe daar geen negatieve ervaringen opgedaan heb, ga ik niet roepen dat het spul perfect is. Maar dat doe ik ook niet over legerspullen. Ik denk namelijk dat veel samenhangt met welk stof je gebruikt en wie (nog veel belangrijker waarschijnlijk) de leverancier daarvan is, want 10 tegen 1 dat fjallraven niet zelf zijn stoffen weeft, als ze dat al ooit gedaan hebben.

Vwb de stoffen, net zoals je de lichtgewicht zomerbroeken hebt bij defensie, die drogen als een idioot, maar war je de gaten bij wijze van in blaast, en je daarnaast de zwaargewicht broeken hebt, die niet te slopen zijn, maar ook nooit meer droog worden als ze eenmaal nat zijn, zo heeft fjallraven ook verschillende stoffen, allen met hun eigen eigenschappen. Je hebt de normale G1000, de G1000 silent, de G1000 Heavy, de G1000 light, en ik geloof dat ze in de forest serie nog een paar varianten hebben. dan kunnen dus al die varianten ook nog eens bij verschillende weverijen vandaan komen en voor je het weet heb je misschien wel eens een slechte serie te pakken. Ik heb exact dezelfde ervaring met uniformkleding. Dezelfde broek, andere fabrikant, wezenlijk andere kwaliteit.

Beste dat je volgens mij kunt doen is terug naar je verkoper en een klacht indienen. Hij zal het verder met fjallraven op moeten nemen, maar volgens mij doen zij niet zo moeilijk, ze hebben een naam hoog te houden...


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Dabberty »

Dat ding was in de uitverkoop, dus terug brengen gaat niet.
En dit topic was niet bedoeld om online te klagen, maar om te weten of ik nou zo erg onvoorzichtig ben met de broek of anderen hetzelfde ervaren als mij.
Al die andere en duurde brieken die ze hadden voelden qua materiaal ook veel dikker aan dan de mijne.
Naja, ik ben gelukkig niet de enige die problemen met de briek heeft dus ik weet genoeg :-)


riffraff
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:26

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door riffraff »

Uitverkoop of niet, je hebt gewoon recht op een deugdelijk product (tenzij als reden van uitverkoop erbij vermeld was dat het om een inferieur product ging). Ik zeg ook niet dat je de broek terug moet brengen, ik zeg dat je een garantieclausule moet indienen. En bij de wet (iig in Nederland) moet je dat bij je verkoper doen...


Mir
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2016, 13:21

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Mir »

Vandaag de Fjallraven Vidda aangeschaft. Een rib uit m'n lijf, maar zit erg lekker en oogt stevig. Volgens de jongeman in de winkel zou ik er jaren mee vooruit moeten kunnen. Ben erg benieuwd! En mocht 'ie toch vrij snel beschadigd zijn, ga ik er zeker mee terug.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Cobber »

Ook al meerdere van die broeken gehad en ja word al minder..degene die ik nu heb daar zijn de zijzakken al bijna door..en daar heb ik alleen de plastic kaarten, id etc in..en deze hoeken zorgen ervoor dar er gaatjes inzitten.
Goede is dat ze snel drogen.
En elke wasbeurt word de stof dunner....


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door arjuna »

een broek is een gebruik artikel je moet er in leven en mee leven .


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Martin Outdoors »

En als ie stuk is weg flikkeren. Laatst nog een fjall raven in de prullenbak gegooit..gewoon op. Voel me nu niet anders of zo ;D ;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Bigwill
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2016, 12:38

Re: Duurzaamheid Fjalraven broek ?

Bericht door Bigwill »

De broek op de eerste foto is een broek van het model Karl.
Dit is idd een minder sterk model maar zou toch best sterk moeten zijn.
Beter is een model Vidda of Barents te nemen met dubbele kniestukken en dubbel zitvlak.

Als je op zoek bent naar echt sterke outdoor broeken dan heeft Haglofs er een paar van dikkere en sterkere stof.
De sterkste stof zit in de rugged fjall en mountain pants. http://www.haglofs.com/se/en/pants-shor ... /cat/pants

Verder is de stof die in gebruik is bij defensie een stuk minder sterk (qua specificaties) dan de G-1000 van Fjallraven.


Plaats reactie