smockjas

RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

smockjas

Bericht door RichardV »

Wie heeft er een smockjas en wat vind je ervan.
Ik zit er aan te denken eentje in het groen te kopen vanwege de flinke hoeveelheid zakken die er op zitten en het feit dat hij van katoen is en dus redelijk ademt.
Ik heb zelf een beetje een hekel aan kunststof jassen in het bos omdat het kraakt/ritselt, ik het ademende vermogen vaak te weinig vind en het feit dat vonken je jas aardig kunnen vernielen.

Groeten Richard


Jan

Re:smockjas

Bericht door Jan »

heb er meerdere......

Bevallen allemaal zeer goed, heb er 1 met 13 zakken en een engelse sas smock ( arctic smock )
Nadeel is het niet waterdicht zijn en daarom heb ik er een patagonia rainshield onder aan.
Is zeer geluidarm met bewegen.

groeten.

Jan


Sipsdump

Re:smockjas

Bericht door Sipsdump »

Hey Richard,

Zoals je misschien weet heb ik een Britse DPM Smock. Deze bevalt mij eccht prima. Hij is degelijk, eenvoudig, waterafstotend/winddicht en niet te vergeten lekker goedkoop. Ik heb er wel twee extra zakken opgezet, totaal zitten er nu zes zakken op en twee zakken met rits in. Misschien ga ik er ook nog een capuchon op zetten. Ik kan hem je zeker aanraden.

Als je overigens de DPM camo lelijk vindt, kan je overwegen om de woestijn versie te kopen en dan te verven.

groet,
Menze

Afbeelding


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re:smockjas

Bericht door RichardV »

Hoi Menze,

Klopt. Ik heb hem gezien.
Ik vond hem practiser( hoe schrijf je dat ook al weer  ???) als mijn oude defensiejas dus vandaar dat ik erover denk  om een smockjas te kopen.
De reden dat ik hem in het groen wil is vanwege het beeld wat de buitenwereld van je krijgt.
Ik denk, weet je natuurlijk nooit zeker, dat als de boswachter mij een keer snapt op een plaats waar ik volgens hem niets te zoeken heb en ik draag camokleuren dat ik dan sneller een bon te pakken heb dan als ik gewoon groen draag.
Kan me natuurlijk vergissen.

Groeten Richard


twdi
Berichten: 421
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:17
Locatie: tilburg

Re:smockjas

Bericht door twdi »

Aparte jas.

Wat is nu eigenlijk de definitie van een smockjas en het verschil als je hem vergelijkt met andere?


Johannes

Re:smockjas

Bericht door Johannes »

Een smockjas is een model jas met een heleboel zakken variërend van een paar tot 15 zakken, meer als op een doorsnee jas.


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re:smockjas

Bericht door willem zuyderduyn »

Ik heb een smockjas in Britse woodland met capuchon. Heerlijke jas. Heel dun en licht, maar wel zeer goed winddicht.
In de capuchon zit zo'n metaaldraad. Ik heb ooit eens begrepen dat deze capuchon mooi op te rollen is, maar ik heb nooit ontdekt hoe dat blijft zitten. Inmiddels heb ik er een stuk klitteband op genaaid en nu zit het wel goed. maar ik ben nog steeds benieuwd hoe het nu eigenlijk hoort.

Afbeelding


Sipsdump

Re:smockjas

Bericht door Sipsdump »

[quote="Johannes"]
http://www.thebushcraftstore.co.uk/sas-kit-carry-sniper-smock---olive-green-399-p.asp
[/quote]

Die jas heeft een maat van mij gehad. Dit is niet een van de beste producten van mil-tec. Maarja, wel smock en wel groen.


oud deelnemer 4

Re:smockjas

Bericht door oud deelnemer 4 »

deze heb ik al een tijdje in het oog, heeft water dichte voering, ik heb nu een ecwcs jas maar maakt te veel lawaai en is toch een stuk kwetsbaarder dan deze van 65/35 katoen/poly

Afbeelding


Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re:smockjas

Bericht door Terra »

[quote="tilia"]
deze heb ik al een tijdje in het oog, heeft water dichte voering, ik heb nu een ecwcs jas maar maakt te veel lawaai en is toch een stuk kwetsbaarder dan deze van 65/35 katoen/poly

@Tillia, welk merk/type jas is dit?

Ben ook op zoek naar een optimale Parka.
Wind/waterdicht, ademend, olive groen, uitneembare binnenvoering en vooral geluidsarm.

Ik heb zelf meerdere Gore-tex jassen (sommige duur en van hoge kwaliteit o.a. Arc,teryx).
Fijn jasje voor hiking, in alpine gebied en extreme omstandigheden.
Maar ik vind het grote nadeel dat Gore-tex shells teveel geluid maken.

Wil je een jas met alle goede eigenschappen, dan kom snel uit op jachtjassen.
Maar deze hebben dan vaak weer 'oude mannen' look.

lastig als je een kritische consument bent..

Terra


[/quote]


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
Johannes

Re:smockjas

Bericht door Johannes »

[quote="willem zuyderduyn"]
Ik heb een smockjas in Britse woodland met capuchon. Heerlijke jas. Heel dun en licht, maar wel zeer goed winddicht.
In de capuchon zit zo'n metaaldraad. Ik heb ooit eens begrepen dat deze capuchon mooi op te rollen is, maar ik heb nooit ontdekt hoe dat blijft zitten. Inmiddels heb ik er een stuk klitteband op genaaid en nu zit het wel goed. maar ik ben nog steeds benieuwd hoe het nu eigenlijk hoort.

Afbeelding

[/quote]

Dit zit in de KL bila ook, is alleen mooi op te rollen als je hem naar binnen oprolt, dus met de capuchon in je nek.
Overigens is dat staaldraad om de capuchon goed naar voren te houden voor extra beschutting van je gezicht, maar het wordt door snipers gebruikt om de capuchon mooi rond de kijker te vouwen.


Vrijbuitert

Re:smockjas

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Johannes"]Dit zit in de KL bila ook, is alleen mooi op te rollen als je hem naar binnen oprolt, dus met de capuchon in je nek.[/quote]Die in mijn bila is helemaal opgerold en zit in het midden...


Johannes

Re:smockjas

Bericht door Johannes »

[quote="GerjanC"]
Die in mijn bila is helemaal opgerold en zit in het midden...
[/quote]

Hoe bedoel je precies?


Plaats reactie