Kleding met of zonder teken behandeling?

Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Hermanusb »

Aangezien ik weer kleding moet kopen de volgende vraag.
Rovince heeft mooi spul met anti teken behandeling.

Ik vind echter de Pinewood Caribou TC Extreme - Dark Olive jas ook wel mooi.
Echter deze heeft geen teken behandeling gehad wat betekend dat ik moet sprayen of smeren.

Ik zou ook kunnen kiezen om onderkleding met teken behandeling te nemen, dus sokken en shirt.
En broek en jas zonder, mezelf kennende....

Behandeling of niet ik ga waarschijnlijk toch smeren.

Wat is dus wijsheid, met of zonder teken behandeling?
Ik neig naar het laatste maar de filmpjes op de site van rovince lijken wel oke.
Maar dat is elk filmpje als je wat wil verkopen.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Tim »

Hey,

Sinds ik Rovince draag, praktisch geen teek meer gehad. Ik heb sokken en broek.

En het zit ook nog goed.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Hermanusb »

Tim schreef:Hey,

Sinds ik Rovince draag, praktisch geen teek meer gehad. Ik heb sokken en broek.

En het zit ook nog goed.

Tim
Goed om te horen.


dananellen
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2020, 14:37
Contacteer:

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door dananellen »

u kunt het doen, waarom niet


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Flecktarnmann »

Nog nooit last gehad van teken, maar ik bedek mijzelf dan ook meestal volledig.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Martin Outdoors »

Nou zogauw je hier in Drenthe van het pad afgaat komen ze met hordes tegelijk voorwaarts nu met dit weer volledig ingepakt of niet ik weet zeker als je geen deet hebt of geimpregneerde kleding ga je ze zeker tegenkomen onder je kleding binnen afzienbare tijd..
(Ik wel)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Flecktarnmann »

Martin Outdoors schreef:Nou zogauw je hier in Drenthe van het pad afgaat komen ze met hordes tegelijk voorwaarts nu met dit weer volledig ingepakt of niet ik weet zeker als je geen deet hebt of geimpregneerde kleding ga je ze zeker tegenkomen onder je kleding binnen afzienbare tijd..
(Ik wel)
Gisteren terug gekomen van een weeklange tocht in het bos, en helemaal niks :D


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Martin Outdoors »

Wauw! Ik zal wel stinken dan hahaha . Tekenmagneet.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Roely »

Humm ik weet niet flecktarnmann. Wat jij in de bossen doet dan.. En wat voor bossen.. Maar als je rustige perselen in gaat met veel reeën, kun je toch geen 15 minuten lopen zonder een teek te zien.. Heel bijzonder als jij een week daar bent geweest en geen teek van je broek hebt moeten kloppen.
@ Martin.. Jij stinkt niet jij ruikt lekker.

Flecktarnmann zou wel kunnen stinken. Of een ziekte kunnen hebben (gebruik jij medicijnen) . Ik heb jarenlang oa met junks in de bossen gewerkt.. En die junkies hadden ook nooit ergens last van. Niet eens van de horzels.
Ow leuk verhaal tussendoor.,, een junkie dacht dat hij ook imuun was voor rode mieren. Die ging voor 5 euro op zo'n mieren heuvel zitten.. Nou dat heeft ie geweten , twee uur later werd ie nog steeds gebeten >:D



Ikzelf had mijn eerste teek al weer te pakken enkele weken terug. Dus overweeg ook die werende kleding te kopen.
Ik moet zeggen ik heb een flink aantal bospercelen rond de stad doorlopen. Ook zonder problemen. Maar toen ik wat verder van de stad afging in een rustiger stuk, vol met slaap plekken van reeën, bleek ik ineens in het teken paradijs.... Kut beesten

BTW gewoon helemaal inpakken met kleding helpt helemaal niks. Althans vrij weinig.
Lichte kleding dragen helpt wel. Want dan zie je ze kruipen. Al de teken die ik heb gehad zaten op een plek welke bedekt was met kleding. Tot op mijn ballen toe.. En nee ik heb niet naakt door de bossen lopen rennen. Hoewel dat eigenlijk de beste optie is.. Dan zie je ze meteen en je voelt ze dan ook kruipen ( althans ik wel) maar ja dat staat zo raar als je toevallig iemand tegen komt. Of perongeluk een homo gedeelte inloopt ;D


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Flecktarnmann »

Roely schreef:Flecktarnmann zou wel kunnen stinken. Of een ziekte kunnen hebben (gebruik jij medicijnen) . Ik heb jarenlang oa met junks in de bossen gewerkt.. En die junkies hadden ook nooit ergens last van. Niet eens van de horzels.
Ow leuk verhaal tussendoor.,, een junkie dacht dat hij ook imuun was voor rode mieren. Die ging voor 5 euro op zo'n mieren heuvel zitten.. Nou dat heeft ie geweten , twee uur later werd ie nog steeds gebeten >:D

BTW gewoon helemaal inpakken met kleding helpt helemaal niks. Althans vrij weinig.
Lichte kleding dragen helpt wel. Want dan zie je ze kruipen. Al de teken die ik heb gehad zaten op een plek welke bedekt was met kleding. Tot op mijn ballen toe.. En nee ik heb niet naakt door de bossen lopen rennen. Hoewel dat eigenlijk de beste optie is.. Dan zie je ze meteen en je voelt ze dan ook kruipen ( althans ik wel) maar ja dat staat zo raar als je toevallig iemand tegen komt. Of perongeluk een homo gedeelte inloopt ;D
Dat ik stink zou best wel eens kunnen, als ik met 20° met een rugzak van 25kg en een jas van 4.5 kg rondloop :D

Over dat tweede ben ik niet zo zeker. In het Duitse leger hebben ze speciale versies van de kleding die germarkeerd zijn als "Vektorenschutzausrüstung". Deze hebben bij bijv. de enkels en handen een mesh-stof waardoor niks naar binnen kan kruipen. Ook is het een speciale stof waar bijv. muggen niet doorheen kunnen steken. Ook zijn er nog diverse kledingartikelen beschikbaar waar permithrine in zit.

Als het niet zou werken, zouden ze hier niet zo veel geld in investeren :D. Je hoort immers ook niet iedere dag dat er soldsten overlijden aan bijv. een malariamug.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Bubberbushman »

De boswachters dragen die ook :) als mn fjallraven op is ga ik die ook eens proberen.
Tim schreef:Hey,

Sinds ik Rovince draag, praktisch geen teek meer gehad. Ik heb sokken en broek.

En het zit ook nog goed.

Tim


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Roely »

Ik kende die kleding innovatie nog niet. Tnx voor de info.
Ik geloof best dat ze kleding heel sluitend kunnen maken. Dat zal dan ook wel helpen. Of het iets voor ons is dat weet ik niet.

Met gewone kleding extra sluitend maken heb ik allemaal geprobeerd ooit en dat hielp niet.. Broek in mijn sokken, teek op mijn enkel. Hoed of pet strakke kol trui, teek achter op mijn kop, . We hebben ook met ducktape broeken aan de laarzen getaped. Dan klommen ze gewoon wat hoger. Of kropen tussen de vouw.

Ik geloof wel in die geïmpregneerde kleding, en misschien bewust gebieden bezoeken waar er niet zoveel zitten in de tijd van het jaar.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Martin Outdoors »

Ik heb ook een tijdje terug een Rovince broek van Tim overgenomen, die werkt prima. Ik denk dat ik er nog 1 ga aanschaffen. Die antiteek sokken van care plus ben ik minder over te spreken met die sokken aan haalde ik een teek van mijn enkel af de volgende dag onder die sok !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Tim »

Hey,

Ik heb de sokken inmiddels versleten en een ook net een nieuwe broek gekocht (nu een maat kleiner Martin O0).

Ik koop de sokken niet meer, maar spuit de bovenkant van de schoen en bovenkant sok in met antitekenshit. Werkt bij mij net zo goed.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Kleding met of zonder teken behandeling?

Bericht door Waidmann »

Tim schreef:Hey,

Ik koop de sokken niet meer, maar spuit de bovenkant van de schoen en bovenkant sok in met antitekenshit. Werkt bij mij net zo goed.

Tim
Welke shit gebruik je?

Heb het e.e.a. over Permitrine gehoord, zowel positief als negatief


Plaats reactie